Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haen päivärahaa ajalta--- Mitä laitan viimeiseksi pv määräksi?

Vierailija
24.08.2011 |

Kun siis haen nyt etukäteen kun jään pian työttömäksi ansiopäivärahaa, vaaditaan laittamaan mistä ja mihin. Mistä minä tiedän kauan joudun olemaan ja hakemaan,mitä laitan tuohon mihin saakka kohtaan?? 1kk ajalta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista, on tovi aikaa kun olen itse joutunut hakemaan, mutta tarviiko siihen välttämättä laittaa sitä toista päivämäärää? Kannattaa kysyä Kelasta tai liitosta.

Vierailija
2/5 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan mistä voi tietää milloin saa töitä jos mitään ei ole tiedossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis etukäteen.

Vierailija
4/5 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan mistä voi tietää milloin saa töitä jos mitään ei ole tiedossa

Kyllä sen tietää, kun päivärahahakemusta ei voi täyttää etukäteen.

Voit hakea sitä vain tähän päivään saakka, eli paperille kirjoitetun hakemuksen päiväys voi olla tänään, ja silloin voit hakea enintään tähän päivään saakka.

Katso oman kassan tai liiton sivulta, mitä siellä sanotaan. Muistaakseni ensimmäisen hakemuksen voi laittaa 2 viikolta, jotta voidaan tehdä päätös päivärahan määrästä ja yleensä maksusta.

Omalle kassalleni laitetaan hakemus kalenterikuukaudelta tai 4 viikolta.

Soviteltu päiväraha edellyttää käsittääkseni kalenterikuukauden hakemusta + palkka- ja työtodistuksia, mutta jatkuvasta työttömyydestä aion tehdä seuraavan hakemuksen täysiltä 4 viikolta.

Vierailija
5/5 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yleensä täytetään ensimmäiseltä kahden viikon työttömältä ajalta ja sen jälkeen neljän viikon ajalta.

Eli ihan turhaan lähetät lappuja sinne vielä. Joudut ne kuitenkin täyttämään uudestaan.