Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Mensan testissä tai tiedätkö jotain muuta kautta älykkyysosamääräsi?

Vierailija
24.08.2011 |

Mikä se on? Onko mitattu vanhan vai uudemman keskihajonnan mukaan? (uuden mukaan Mensan "sisäänpääsyraja" on 130p, vanhan 148p.

Itse kävin jokunen vuosi sitten uteliaisuuttani ja sain tulokseksi >135. En kuitenkaan liittynyt Mensan jäseneksi koska en kokenut tarvetta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kävin testeissä kymmenisen vuotta sitten, ihan mielenkiinnosta.

Vierailija
2/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikein muistan sain tulokseksi jotain reilut 140. Joskus ehkä menen testiin, mutta tuskin koskaan Mensaan liittyisin, vaikka olisi mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin olleesta kommentista jossa kirjoittaja kuvaili palstan olevan vähän kuin katselisi kärpäsenä katosta vähä-älyisten temmellystä ;)

Ehkä sitä vain joskus on hauska "lepuuttaa aivojaan" tällaisella palstalla jossa ei tarvitse olla niin tosissaan ja jossa voi joskus vähän provoillakin riippumatta siitä mikä se älykkyysosamäärä on, tai ehkä jopa nimenomaan silloin jos se on normaalia korkeampi :)

ap

Vierailija
4/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähipiiristäi, esim. usemapi korkeakoulututkinto, tohtorin vätöskirja yms., mutta arkielämässä ovat aivan tolloja ja "blondeja". Ei mitään tunneälyä ja käsitystä normaalista elämästä. No, älykkäitä kyllä varmasti, mutta...

Vierailija
5/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma miten kaikkien testitulokset huitelee neroutta. Saitko myös diplomin, jonka voit laittaa seinälle? Mitä tuo kaikki maksoi?

Vierailija
6/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan keskihajonnan mukaan sain pisteitä 160 (tuon mukaan olisin älykkäämpi kuin 99,8% väestöstä).

Olin hetken aikaa mukana Mensassa, mutta petyin kuppikuntaiseen kerhoon ja erosin.

Vierailija
7/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lysti maksoi 30€ eli ei taloutta mitenkään hetkauttanut. "Oikeat", useita erilaisia testejä ja testityyppejä käsittävät älykkyystestit psykologin tekemänä maksavat tietysti aivan eri määriä (muistaakseni jotain 300-500€ luokkaa) ja niiden tuloksetkin tietysti ovat eri tavalla tarkempia mutta sellaiseen ei nyt ole mitään tarvetta mennä :)

Vierailija
8/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lähinnä tuo koulutustaso.

Pelkkä älykkyys tai lahjakkuus ei merkitse mitään, vaan se miten sitä käyttää. Olen tuplamaisteri, mutta epäilen saavani aika pienet pisteet mensan kaltaisessa testissä. Jostain kotitestissä sain noin 130, mutta käsittääkseni se yleensä pienenee varsinaisessa testissä. Minulla on joitakin pelkän ammattikoulun käyneitä tuttuja, joista olen varma, että heidän testiälykkyytensä on korkeampi kuin minun.

Vierailija
9/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lysti maksoi 30€ eli ei taloutta mitenkään hetkauttanut. "Oikeat", useita erilaisia testejä ja testityyppejä käsittävät älykkyystestit psykologin tekemänä maksavat tietysti aivan eri määriä (muistaakseni jotain 300-500€ luokkaa) ja niiden tuloksetkin tietysti ovat eri tavalla tarkempia mutta sellaiseen ei nyt ole mitään tarvetta mennä :)

Vierailija
10/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista saada tietää äo ilman kauheaa rahantuhlausta? Minulle sillä tuloksella nimittäin ei olisi niin väliä niin ei kehtaisi itseään kipeäksi maksaa. Haluaisinpa ihan vain mielenkiinnosta tietää, vaikka ilman testejäkin olen pärjännyt mainiosti tähän asti.

Vierailija
11/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin olleesta kommentista jossa kirjoittaja kuvaili palstan olevan vähän kuin katselisi kärpäsenä katosta vähä-älyisten temmellystä ;)

Ehkä sitä vain joskus on hauska "lepuuttaa aivojaan" tällaisella palstalla jossa ei tarvitse olla niin tosissaan ja jossa voi joskus vähän provoillakin riippumatta siitä mikä se älykkyysosamäärä on, tai ehkä jopa nimenomaan silloin jos se on normaalia korkeampi :)

ap

Jos minä saisin 140 mensan älykkyystestissä, niin en lorvisi sekuntiakaan tällä palstalla. Nyt voin sen hyvällä omallatunnolla tehdä, koska olen "testaamaton tavis", tosin ehkä potentiaalinen nero.

Vierailija
12/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieti tarkkaan, kestääkö kantti kuulla tuloksia.

Vierailija
13/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääketieteellisessä tiedekunnassa.

Vierailija
14/33 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-> The Wechsler Adult Intelligence Scale (WAIS) intelligence quotient (IQ) tests are the primary clinical instruments used to measure adult and adolescent intelligence.

Ihan siis terveydenhuollon psykologi teki, monta tuntia siinä meni. Sain testin kokonaistulokseksi 126 tai 124, jokin osaalue oli 130 mutta surkeaakin surkeammat tulokset muistiosiossa (burnoutin takia) vetivät tulosta alaspäin. Itse olin sitä mieltä että tulos oli aika perseestä (ottaen huomioon että täällä äo tuntuu olevan keskimäärin tasoa 156 ;), ja siksi olikin niin hämmentävää kun testaajat kohtelivat minua kuin Einsteinia ja olivat ihmeissään siitä ettei tulos ollut mielestäni kummoinen.

Vierailija
15/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei se ilmene mitenkään kirjoitusten tasosta :)

Vierailija
16/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mensan testit ja nettitestit antavat usein vähän korkeampia tuloksia kuin WAIS. Ne mittaavat vain tiettyjä osa-alueita, yleensä loogista päättelyä, ja normit ovat mitä sattuu jos niitä ylipäänsä on.

Itselleni en voinut WAISia tehdä, mutta opiskelu- ym. kavereita testailin harjoituksen vuoksi ja tulokset olivat tuota luokkaa, luulisin että itsellänikin. Muita kykytestejä olen tehnyt itsekin, ja tiedän että kielellinen kyky on erittäin hyvä, päättelykyky ylioppilaiden keskitasoa tai vähän parempaa ja työmuisti heikkoa keskitasoa. Mutta ÄOta en tiedä eikä tarvitsekaan. Minusta on kiinnostavampaa tietää nuo hyvät ja huonot puolet kuin summa.

Vierailija
17/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedostan ihan testaamattakin, että Mensan testeistä tulos olis takuulla surkeaakin surkeampi. Mun looginen päättelykykyni hipoo varmaan nollaa, vaikka ällän ylioppilas olinkin ja koulu oli aina helppoa, tulokset oli 9-10 luokkaa suunnilleen tekemättä mitään.

Meillä on perhepiirissä työnjako näissä jutuissa. Veli on Mensan jäsen ja mä sit annan sen hoitaa noi päättelyt puolestani :D

Tuo toinen testi, joka mainittiin kiinnostaisi kyllä.

Vierailija
18/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiinnostavampaa tietää nuo hyvät ja huonot puolet kuin summa.

Mulla oli yksi osa-alue jolla olin niin ylivoimainen että luulin koko testiä kompakysymykseksi. Testaaja sanoi mulle että käydään nyt kuitenkin tämä läpi osio protokollan mukaiset kolme kertaa, vaikka mulla meni kerrasta oikein eikä teettänyt edes tiukkaa. Testaaja sanoi että helposti moni ei saa oikein vielä kuudennellakaan kerralla :). t. tuo yksi wais-testattu

Vierailija
19/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos ÄO:ta kysytään, kysymykseen vastaavat vain ne, joilla se on tavallista korkeampi. Muut joko eivät vastaa lainkaan, kaunistelevat tulosta tai tulevat kertomaan, kuinka koko ÄO:n mittaus on huuhaata ja kuinka joku voi olla sosiaalisesti älykäs vaikkei ÄO kummoinen olisikaan ja kuinka jollain tutulla on korkea ÄO, mutta ei se silti ole elämässään pärjännyt.

Vierailija
20/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos ÄO:ta kysytään, kysymykseen vastaavat vain ne, joilla se on tavallista korkeampi.