Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S....na anoppia ja appea! Tunkevat roskansa meille!

Vierailija
24.08.2011 |

Ollaan muutettu vuosi sitten isoon omakotitaloon jossa meillä on hyvät varastotilat ulkorakennuksessa. Autotallejakin on useampi jne.

Siitäpä se sitten yks helvetti alkoikin muutosta kun anoppi ja appi rahtaavat meille KAIKKI ylijäämätavansa. Eivät siis heitä mitään menemään vaan yrittävät meille tunkea kaikenmaailman kamaa jota ovat vuosien saatossa hamstranneet. Tää päivä oli kaiken huippu kun tultiin lasten kanssa kaupoilta kotiin tuossa kolmen jälkeen niin pihaan oli kipattu ruosteinen pappamopo jota oo vuosiin käytetty, vanhoja ja rikkinäisiä lumikolia, vanha puutarhakeinu, vanhoja keittiöjakkaroita ja kaksi jätesäkillistä vaatteita jotka ainakin ensi näkemältä näyttävät olevan anopin isoäidiltä. Lapun olivat oveen jättäneet että toivat vähän tavaroita taas säilöttäväksi kun meillä on niin hyvät tilat!

Viikko sitten torppasin ilmeisesti tän saman satsin tulon ja ilmoitin ettei me olla mikään tunkio ja meillä on omaakin tavaraa varastoitavana ja että tuollaiset voi heittää kokonaan pois. Appi murjotti sillon ja sanoi että he eivät pysty niitä enää säilömään ja että mitä me muka tilalla tehdään jos sinne ei tavaroita laiteta (en tajua miksei pysty, kun ovat pystyneet tähänkin asti ja jos ei pysty eikä kamoja tarvii, niin sitten kamat roskiin) ja nyt sitten näköjään käyttivät tilaisuutta hyväkseen kun ei oltu kotona.

Ihan älytön tilanne eikä nuo usko vaikka rautalangasta niille vääntäisi!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kylmän viileästi kaatopaikalle. Jos ei hyvä sana tehoa niin sitten paha. Aivan silkkaa roskaahan tuo on.

Vierailija
2/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie kamat takaisin. Tai laita roskiin. Sanot vaan, et sieltä voi hakea, mitä haluavat takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoittaisin, että jos tästälähtien tuodaan kysymättä yhtään mitään, niitä ei edes palauteta vaan viedään roskikseen.

Vierailija
4/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et teidän pihapiiri ei ole mikään kaatopaikka.

Jos ei puhe mene perille, viette itse tavarat kaatopaikalle ja laskutatte siitä appivanhempias.

Vai ootko säkin näitä naisia joilla on mamman tohvelisankari miehenä?

Vierailija
5/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pappatunturinraato voit tehdä ison tilin.

Vierailija
6/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kylmän viileästi kaatopaikalle. Jos ei hyvä sana tehoa niin sitten paha. Aivan silkkaa roskaahan tuo on.

viemisestä kaatopaikalle! t.ap

Vierailija
7/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä maksetaan esimerkiksi Keltaisessa Pörssissä melkoisia hintoja, kun alan harrastajat laittelevat niitä.

Vierailija
8/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta veisin käyttötavaran kuten vaatteet, moponraadon ym. kierrätykseen ja loput roskiin. En puhuisi mitään ennen kuin kyselisivät tavaroitaan. Silloin mainitsisin ehkä, että voisivatkin maksaa polttoainekulut mitä tuosta reissusta kertyi.

Vierailija
9/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini on samanlainen.

Tuo kaikenlaista ylijäämäroinaa ja vaatteita meille, ja vaatii säilyttämään.

Toisinaan pyytelee takaisin jotain vuosikausia aikaisemmin meille tuomaansa.

Minä olen lopettanut ilmaisena varastona toimimisen. Ilmoitan vaan kylmästi, että voi ihan itse viedä kirpputorille vanhat tavaransa jos ei omaan varastoon voi viedä. Jos siihen jotakin kakistelee, niin ilmoitan vieväni tavarat suoraan pelastusarmeijalle.

Vierailija
10/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan voisi viedä ilmoittamatta kaatopaikalle tai kirpparille toisten säilytykseen tuomat kamat. Tai mikäs siinä, jos ei ole mitään väliä sillä, vaikka välit menisivätkin poikki.

Laita miehesi vääntämään rautalangasta vanhemmilleen tämän asian. Normaalit ihmiset ymmärtää kun niille sen tarpeeksi monta kertaa sanoo. Jotkut ymmärtää jopa kerrasta...

Vierailija
11/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapset säilövät tavaroitaan vanhempiensa luona.

Vierailija
12/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tavaroilla on ilmeisesti heille tunnearvoa. Eivät siis osaa luopua niistä. Ja varsinkin kun se kaatopaikalle vientikään ei ole ilmaista.

Vierailija
13/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini on samanlainen. Tuo kaikenlaista ylijäämäroinaa ja vaatteita meille, ja vaatii säilyttämään. Toisinaan pyytelee takaisin jotain vuosikausia aikaisemmin meille tuomaansa. Minä olen lopettanut ilmaisena varastona toimimisen. Ilmoitan vaan kylmästi, että voi ihan itse viedä kirpputorille vanhat tavaransa jos ei omaan varastoon voi viedä. Jos siihen jotakin kakistelee, niin ilmoitan vieväni tavarat suoraan pelastusarmeijalle.

Mun mies on pihi. Mitään ei voisi heittää pois. On mennyt vuosia, että olen saanut opetettua sille, että turhasta tavarasta voi tosiaan luopua tyyliin "anna tutulle-vie kirpparille-osoite kaatopaikka". Kotoa on saatu jo karsittua turha. Verkkokellarissa ja mökin vintillä on vielä paljon sen tavaroita, joita on käytetty joskus -80-luvulla (mukaan lukien koulukirjoja!), mutta kun ne on niiiiiin arvokkaita, ei niitä voi heittää pois. Mies ei tosin tiedä, että olen salaa heittänyt niitä pois, hän ei käy ikinä kellarissa!

Pojallemme oli säästellyt jotain vm-82 nuhjaantuneita Osuuspankki-paitoja, kisapalkintoja. Kovasti oli pettynyt kun -13 v. poika ei niitä kelpuuttanut...Aina on kysymys, voisiko sitä vielä käyttää..? Pakko olla ukolleni tiukka tai kodista tulee kirppariromun kaatopaikka!

Sama linja vaan appivanhempien kanssa. Roudaatte kamat takaisin, ja ilmoitatte, että oikea osoite ei ole teidän piha, vaan kirppari tai kaatopaikka tai vuokratkaa oma varasto. Ette ole velvollisia hamsterinluolaksi!

Vierailija
14/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kertoo, että jäteauto tms. hakee kuorman silloin ja silloin, jos haluavat jotain säästää niin hakevat sitä ennen pois. Ja miehen vanhemmat luonnollisesti maksavat kustannukset.

Jos ette nyt ole tiukkoja niin tilanne jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

Vierailija
15/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnearvoa on rikkinäisillä lumikolilla? :)

Ihana huomata etten ole ainoa jonka appivanhemmat ovat hamstereita. Meillekin yrittävät tyrkyttää ties mitä aina kun siellä käydään. Anoppi on säilönyt esim. kaikki lastensa vaatteet vinttiin, siis ihan kaikki. Samoin kaikki neljän lapsensa koulukirjat peruskoulu ja lukioajoilta jne. Jos joku sukulainen tai naapuri on jotain heittämässä pois ja erehtyy tästä mainitsemaan, niin appi haukkana hurauttaa peräkärrin kanssa paikalle. Mies jo nyt kauhuissaan odottaa sitä hetkeä kun talon raivaaminen jossain vaiheessa lankeaa hänelle ja sisaruksilleen...

Noilla tavaroilla on ilmeisesti heille tunnearvoa. Eivät siis osaa luopua niistä. Ja varsinkin kun se kaatopaikalle vientikään ei ole ilmaista.

Vierailija
16/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan voisi viedä ilmoittamatta kaatopaikalle tai kirpparille toisten säilytykseen tuomat kamat. Tai mikäs siinä, jos ei ole mitään väliä sillä, vaikka välit menisivätkin poikki.

Laita miehesi vääntämään rautalangasta vanhemmilleen tämän asian. Normaalit ihmiset ymmärtää kun niille sen tarpeeksi monta kertaa sanoo. Jotkut ymmärtää jopa kerrasta...

Ap:n appivanhemmat toivat ilmoittamatta tavarat salaa pihalle, joten kyllä ne yhtä ilmoittamatta voi viedä kaatikselle. Sitten asia on eri, jos tavaroiden säilyttämisestä on sovittu.

Vierailija
17/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuollaiset asiat sovitaan ja aika usein appivanhempien kanssa kaikki menee OK. En oleta, että vain minä saan meillä määrätä kaikesta, kuten vaikuttaa monessa perheessä olevan. Ei ihme, että miehet lähtevät kävelemään, kun muija huutaa kuin hyeena, jos häntä ei kaikki tottele.

Vierailija
18/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan voisi viedä ilmoittamatta kaatopaikalle tai kirpparille toisten säilytykseen tuomat kamat. Tai mikäs siinä, jos ei ole mitään väliä sillä, vaikka välit menisivätkin poikki. Laita miehesi vääntämään rautalangasta vanhemmilleen tämän asian. Normaalit ihmiset ymmärtää kun niille sen tarpeeksi monta kertaa sanoo. Jotkut ymmärtää jopa kerrasta...

Ap:n appivanhemmat toivat ilmoittamatta tavarat salaa pihalle, joten kyllä ne yhtä ilmoittamatta voi viedä kaatikselle. Sitten asia on eri, jos tavaroiden säilyttämisestä on sovittu.

Ne ovat löytötavaraa, jonka omistaja on tiedossa. Kaatopaikalle niitä ei voi noin vain viedä. Vai oletatko, että jos pihassasi on jonain päivänä jonkun vieraan auto, niin saat tilata romunkerääjän sitä hakemaan?

Vierailija
19/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kamat veks teidän nurkista. Vaikka kaatopaikalle jos ei muuta keksi.

Vierailija
20/37 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun äitini on samanlainen. Tuo kaikenlaista ylijäämäroinaa ja vaatteita meille, ja vaatii säilyttämään. Toisinaan pyytelee takaisin jotain vuosikausia aikaisemmin meille tuomaansa. Minä olen lopettanut ilmaisena varastona toimimisen. Ilmoitan vaan kylmästi, että voi ihan itse viedä kirpputorille vanhat tavaransa jos ei omaan varastoon voi viedä. Jos siihen jotakin kakistelee, niin ilmoitan vieväni tavarat suoraan pelastusarmeijalle.

Mun mies on pihi. Mitään ei voisi heittää pois. On mennyt vuosia, että olen saanut opetettua sille, että turhasta tavarasta voi tosiaan luopua tyyliin "anna tutulle-vie kirpparille-osoite kaatopaikka". Kotoa on saatu jo karsittua turha. Verkkokellarissa ja mökin vintillä on vielä paljon sen tavaroita, joita on käytetty joskus -80-luvulla (mukaan lukien koulukirjoja!), mutta kun ne on niiiiiin arvokkaita, ei niitä voi heittää pois. Mies ei tosin tiedä, että olen salaa heittänyt niitä pois, hän ei käy ikinä kellarissa! Pojallemme oli säästellyt jotain vm-82 nuhjaantuneita Osuuspankki-paitoja, kisapalkintoja. Kovasti oli pettynyt kun -13 v. poika ei niitä kelpuuttanut...Aina on kysymys, voisiko sitä vielä käyttää..? Pakko olla ukolleni tiukka tai kodista tulee kirppariromun kaatopaikka! Sama linja vaan appivanhempien kanssa. Roudaatte kamat takaisin, ja ilmoitatte, että oikea osoite ei ole teidän piha, vaan kirppari tai kaatopaikka tai vuokratkaa oma varasto. Ette ole velvollisia hamsterinluolaksi!

Meillä ei ole avio-oikeutta toisen omaisuuteen, onneksi. Siksi on voitu säästää kirjoja 1700-luvulta ja koruja 1800-luvun alusta. Joku kierrätysintoinen olisi nekin ajat sitten vienyt kaatopaikalle.