Kauheita pistoksia, kun tikarilla lyötäs rinnassa, apua!
Vasemmalla puolella välillä kylkiluussa, välillä jossain tissin keskellä tulee yhtäkkinen nopea pistos, kun jollain piikillä pistettäs. Näitä tullut mulla jo aika pitkän aikaa. Kävin tutkituttamassa sydämen keväällä, ei löytynyt vikaa. Ja rinnat tutkitutin viime talvena.
Mitä kummaa tää on?
Kommentit (16)
Joku lihas tms. hetken kramppaa, mulla tuollaisia on ollut aina.
luulotauti tai sitten joku vakava vaikkapa syöpä, pitkälle levinnyt kun jo kipuilee.
Jos nimittäin lihasjumi leviää rintalastan ympärille, kuten usein tekee, on seurauksena juuri tuollaiset repäisyt ja vihlaukset. Hieronta, lymfahoito, kiropraktiikka ja akupunktio auttavat.
Kävin just 5 kertaa hierojalla, kun oli tosi jumissa. Nyt pitäs olla vähän paremmassa kunnossa ja silti tänään taas tuli tollai nopea vihlaisu.
Vai pitäsköhän mennä johonkin parempaan hoitoon kun normi hierojalle.
Ota pari kokovartalon lymfahierontaa alkuun, sitten käväiset koulutetulla kiropraktikolla. Ylläpidä tilaa urheiluhierojan käsissä. Mulla on juminiska ja tavallinen lihashieronta saa vaan paikat entistä pahemmin jumiin, vaikka mukavalta tuntuukin.
Onko sulla noi lihaspistot just rinnassa ja tuntuuko että apua,, nyt lähtee henki? Sellaisia teräviä nopeita pistoksia?
ja sieltä myös kylkiluiden väliin. Silloin tuntuu, kun nopeasti nousen kyyrystä ylös tai kierrän ylävartaloani. Joskus ennen tehohoitokuuria saattoi ihan hengittäminenkin sattua, ja kurkkua kuristi.
kortisonipistoksia rustoliittymien väliin niin tulehdus asettuu sekä särkylääkettä kuurina
Täysin normaaleja, kaikilla aina joskus, joillain enemmän kun toisilla. Johtuu siitä että kylkiluiden välissä olevat pienet lihakset kramppaavat. Kun pistää, "halaa" itseäsi eli kädet tiiviisti itsesi ympärille, sitten avaa kädet jne. Menee ohi, mutta tuntuu kyllä paskamaiselta. Jos usein, kannattaa miettiä kramppaileeko muutkin lihakset useasti, tarvitsisitko esim. magnesium- tai vitamiinilisää?
Ja välillä kylkiluussa tissin alla. Äskenkin ihan vaan kävelin niin yhtäkkiä karmea pistos. En siis edes hengästynyt.
Minulla kanssa sama ongelma, juuri jossain tissin kohdalla... Kamala pistävä, nopea, repäisevä kipu. Tulin itse hakemaan apua teiltä.
Lihasjumilta kuulostaisi. Ap, hierojalle!
Lihaskramppi. Venyttele joka päivä, käy hierojalla ja muista että sinulla on mitä luultavammin magnesium-vajaus (suurimmalla osalla meistä on). Itse syön magnesiumia ja krampit häviää vähitellen, alkaa uudelleen jos olen syömättä.
Niitä kramppeja voi iskee ihan koko alueella, missä kylkiluita -ja niiden välisiä lihaksia- on, eli myös siellä tissin alla, keskellä jne.