Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiskikoneen asennuksesta!

Vierailija
24.08.2011 |

Jotta vakuutus korvaisi mahdolliset vesivahingot, pitää tiskikoneen olla ammattilaisten asentama... Saako asentajilta jonkun erityisen lapun asiasta, vai todistetaanko asennus asennuspalvelun maksukuitilla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneen poistovesiputki meni rikki ja tuli vesivahinko (myös alakertaan asti meni vedet). Meidän omasta kotivakuutuksesta meni lattiapinnat, kaapistot, seinäpinnat. Vuokra-asuntoyhtiön omaan vakuutukseen meni ne, mitä lattiapintojen alla on. Mutta alkuunsa vuokra-asuntoyhtiö lähti tiukasti vetämään sellaista linjaa, että he eivät korvaa mitään ja kaikki menisi meidän kotivakuutuksesta "sen vuoksi, että tiskikone on itse asennettu, ei väliä onko ulkopuolinen asentaja vai kuka". Mutta lain mukaan kun on tuollainen yllättävä ennalta arvaamaton vahinko, niin nuo pintojen alle menevät osat korvaa asuntoyhtiö, ja muut asukkaalle. Kotivakuutuksessa on myös enimmäismäärä, mihin asti korvaavat, meillä oli muistaakseni 5000 euroa. Vuokrayhtiö laitatti sitten uudet lattiat koko asuntoon, vaikka vaurio koski vain kolmasosaa asunnosta. Meinasivat maksattaa kaikki lattiat meillä asukkailla. Perustelujen jälkeen suostuivat kuitenkin maksamaan noiden huoneiden lattiamateriaalit, jotka ei liittyneet mitenkään vesivahinkoon.

Vierailija
2/4 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teillä ei ollut ammattilaisten asentama tiskikone? Lainaus: "sen vuoksi, että tiskikone on itse asennettu, ei väliä onko ulkopuolinen asentaja vai kuka". Meillä kans vuokra-asunto ja on ollut ongelmia tiskikoneen myyneen yrityksen kanssa.. Mietin nyt sitten, että uskaltaako koneen asentaa itse, tai oikeastaan isäni sen asentaisi. Uskallanko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni tiskikoneen saa asentaa itse, jos sille on jo keittiössä paikka.

Ei sinulla on tiskikone, joka on rikki. Ostat uuden, joten saat asentaa sen itse paikalleen. Tämä siitä syystä, että mitään erityisiä kytkentöjä ei tarvitse tehdä, vaan liittaa vesi- ja poistoletkut paikalleen.

Jos tiskikoneelle ei ole paikkaa valmiina, et saa itse alkaa tehdä asennuksia. Esim. vesiliitäntöjä tms. Samoin kuin pyykinpesukoneen saat kytkeä itse, eli liittää vesi- ja poistoletkut. Mutta jos vesikytkentä puuttuu, et saa sellaista itse lähteä tekemään.

Näin käsittääkseni. Samoin jos sinulla on sellainen pieni hella, joka käyttää "tavallista" sähköä, saat sen kytkeä itse. Mutta jos sinulla on ns. normaali hella, joka käyttää kolmivaihevirtaa, et saa kytkeä sitä itse.

Vierailija
4/4 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota samaa, että menisikö se samalla tavalla kuin pesukoneen kanssa... Asennamme luultavasti itse. Olen meinaa nyt yli viikon kinastellut myyjän asiakaspalvelun kanssa, enkä jaksa niitä taliaivoja enää. Haluan vain päästä käyttämään uutta tiskikonettani :)

ap