Seinät kaatuu...
Reilu ½vuotta sitten muutettiin maalle. Mies käytti lievää kiristystä, eli vihjaili erosta jos en suostu muuttamaan kerrostalosta pois.. No, minä suostuin. Ajattelin että lapset tykkäävät kun saa juoksennella vapaasti ulkona. Osa tykkää osa ei.. esikoinen on aivan maansa myynyt, kaverit jäi kun koulu vaihtui. Itse en ole kotiutunut lainkaan. Olen aina asunut pk-seudulla tai palvelujen välittömässä läheisyydessä. En omista ajokorttiakaan tästä syystä, julkisilla on aina päässyt, nyt ei enää. Olen jumissa kotona, asioille pääsen ainoastaan miehen kyydillä kun tulee töistä. Tuntuu että olen vankina omassa kodissani. Olen tottunut olemaan itsenäinen, käymään kaupassa silloin kun huvittaa, kirjastossa, kirppareilla... Edes lääkärin ei pääse ilman erinäisiä järjestelyjä, eli turha sairastua akuutisti. En siedä enää miestäni, riitelemme jatkuvasti. Olen ahdistunut ja katkera että minut kiristettiin tänne asumaan, sekä vihainen itselleni että annoin höynäyttää itseäni.
Kommentit (14)
tai hanki ensin vaikka mopo tai edes sähköpyörä.
Muuttaminen on yksi niistä suurimmista, joihin kuuluu myös työttömyys ja avioero.
Sopeutuminen vie kyllä aikaa, jos vain tahdot sopeutua. Ja ensinnäkin:
- miehesi ei ole syypääs iihen että muutit. Älä ainakaan häntä syytä. Teit päätöksen ihan itse.
Olen itse käynyt läpi tuon saman ja eka vuosi oli kamalin. Itkin paljon salaa. Kahden-kolmen vuoden päästä aloin miettiä millä teen elämääni onnellisemmaksi, mitä minulta puuttuu.
Aloitin harrastuksia, matkustin enemmän vanhalle kotiseudulle, etsin yhteyksiä ihmisiin netin kautta, keksin tekemistä kotona. Aloin uudelleen ajaa autoa.
Vieläkin kaipaan takaisin sinne mistä lähdin, mutta kun muutto ei ole realistinen vaihtoehto, on sopeuduttava tähän mitä on.
Se oli yksi syy miksi suostuin muuttamaan, minun piti saada ajaa ajokortti. Nyt mies ilmoitti, ettei ole varaa. Minä olen kotiäiti, joten tulot niukat. Miehen piti jeesata, mutta puheeksihan sekin jäi. Lainaa ei minun tuloillani saa, enkä kyllä ottaisikaan. Taidan muuttaa pois.
Sen jälkeen tutustumista paikkakunnan harrastuksiin ja sitä kautta ihmisiin.
Jos kotiutuminen seutuun ihmisten tutustumisen myötä auttaa sekä ajokortti ja toisen auton hommaaminen, niin hyvä juttu. Jollei, niin mitenkäs töihin meneminen, helppaisko oloa, jollei sekään, niin sitten voisi ehkä jonkin tietyn ajan, esim 6kk katsella vielä lisää että mihin kallistuu. jollei helpota oloa, niin sitten keskustelu miehen kanssa, että tämä asuinpaikka ei sinnulle sovi ja sinun on jokatapauksessa päästävä palveluiden lähelle, jolloin miehesi saa päättää miten asiaan suhtautuu. Jos hähelle kopi on ainoa vaihtoehto ja sinulle palvelut, niin ette ehkä voi asua yhdessä :/
Onneksi niitä välimallin ratkaisujakin on, joku maaseutukaupunki, jossa maalaismaista asuinympräistöä, mutta suht. lähellä palvelut (silti tarttisit ajokortin ja auton). Yksi vaihtoehto on asuminen kaupungin keskustassa ja lomailu maalla, eli kesäpaikan hankkminen tai vuokraaminen siinä tapauksessa voisi auttaa.
Tää ihan sama aloitus oli täällä jo aikoja (vuosi?) sitten...???
Oletko jutellut miehesi kanssa näistä asioista?
Voisiko ajokortin hankkiminen olla ratkaisu ongelmaasi? Jossain määrin varmasti, mutta jos maalaiselämä ahdistaa niin se ahdistaa ajokortista huolimatta.
Minä en ainakaan kestäisi maalaiselämää ajokortista huolimatta (mutta tiedänkin olevani poikkeuksellinen suomalainen tässä asiassa).
Takaisin kaupunkiin muuttaminen (tai vaikka lähiöön kompromissina) voisi olla paras ratkaisu ongelmaanne.
Miehen piti sitä ja miehen piti tätä. Eikö hän ole tarjonnut sinulle talon ja mahdollisuuden olla kotirouvana?
Mene töihin, ansaitse se ajokortti itse ja lopeta kitinä miehestä.
Tää ihan sama aloitus oli täällä jo aikoja (vuosi?) sitten...???
vuosi sitten kaikki oli minulla vielä ok =)
ap.
Tää on ihan suora kopio yhdestä vanhasta aloituksesta. Samoin kuin tuo yksi vastaus ap:lta liittyen ajokorttiin. Eikö sulla ole elämää ollenkaan?
Meilläpäin on ainakin onnistunut osamaksu, eli nyt vaan rohkeasti kyselemään!
Miehen piti sitä ja miehen piti tätä. Eikö hän ole tarjonnut sinulle talon ja mahdollisuuden olla kotirouvana?
Mene töihin, ansaitse se ajokortti itse ja lopeta kitinä miehestä.
Talo on vuokralla eikä mies minua elätä,maksan puolet kaikista menoista. Töihin menisin jos olisi paikka mihin mennä, tosin vauvaa ei monessa paikassa ehkä hyväksyttäisi mukaan..
Otapa uusi trolli. Kikka viis, sivu kuus.
Ilmeisesti olet kotiäiti? Rupea tutustumaan muihin ihmisiin aktiivisesti!