Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkka/jälkivuoto-asiaa

Vierailija
23.08.2011 |

Hei kaikki synnyttäneet naiset!

Miten pian teillä tuli ekat menkat synnytyksen jälkeen, kun vauva oli täysimetyksellä. Ja oliko vuoto heti "normaalia" vai oliko niukempaa/kestikö vähemmän aikaa?

Mulla synnytyksestä neljä viikkoa, ja jälkivuoto oli jo mielestäni loppunut.. Kun yhtä äkkiä sitä tuleekin taas. Tosi vain niukasti. Menkatko?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinaiseen kysymykseen: mulla on neljän lapsen kanssa alkanu menkat vasta kun imetys on loppunut kokonaan eli neljännen lapsen kanssa vasta n 2v synnytyksestä.

Vierailija
2/4 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....että noin kuuden viikon tienoilla jälkeen synnytyksen tulee ns. valekuukautiset. Jälkivuoto on usein juuri äskettäin loppunut ja sitten tulee muutama vuotopäivä. Ne voivat ollakin hormonitoiminnan kannalta kuukautiset, mutta seuraavia kuukautisia ei sitten välttämättä kuulu pitkään aikaan (moneen kuukauteen) jos imetys jatkuu.

Milloin sitten ne varsinaiset kuukautiset alkavat? Itselläni alkoi esikoisen kanssa 9 kk synnytyksestä (6 kk täysimetystä, sen jälkeen muuten vain runsasta imetystä koska kiinteiden menekki oli pieni). Toisen lapsen kanssa alkoivat jo 2 kk synnytyksestä, aluksi epäsäännöllisinä ja nyt 7 kk tienoilla ovat ilmemisesti jo säännölliset. Täysimetin myös toista lasta 6 kk mutta hän oli erilainen vauva: imi paljon harvemmin ja lyhyemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi synnytystä ja ekalla kerralla menkat alkoivat 4 viikkoa synnytyksen jälkeen ja tokalla kerralla 2 viikkoa synnytyksen jälkeen ja jatkuivat suht säännöllisinä siitä eteenpäin :) Ekalla kerralla mulla oli vielä jälkivuotoa (sitähän riitti...) ja oikein säikähdin, että miksi se vielä runsastuu, mutta äitini sanoi, että hänelläkin alkoi menkat aina pian synnytyksen jälkeen. Ehkäisystä tarvii huolehtia heti.

Vierailija
4/4 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko jälkivuodon loppumisen jälkeen. Vaikka vauva oli täysimetyksellä puolivuotiaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän