Hei ja huhuuuu kaverit, tuttavat ym!! olen täällä pimenevässä syksyssä työttömänä joten mulle saa
kyllä soitella edes kerta viikkoon ja kysellä kuulumisia ja vointia, kiitos!!
Olen aika maassa tällä hetkellä, olisi kotona puuhaa mitä tehdä mutta ei oikein huvita, en saa itsestäni mitään ns irti.
Pyörin päivisin yksin ja lasken kutakuinkin maton hapsuja kun lapset koulussa, mietin imuroisinko toisen kerran tai pesisinkö uudelleen pyykkiä yms.
Mulla on henkisesti hyvin toivoton olo ja mikä pahinta myös lannistunut.
Joten saa ihan soitella ja kysäistä mitä kuuluu ja tehtäiskö peräti jotakin yhdessä joku päivä, ilahtuisin siitä kovasti.
Terv.luuseri hapannaama jota ahdistaa itkuun asti varsinkin öisin.
Kommentit (38)
Jokainen valitsee oman ammattinsa ja alansa ihan itse - ja tuo sosiaali- ja terveyspuoli on oikein tyyppiesimerkki alasta, jolle vain mennään ja odotetaan että julkishallinto palkkaa loputtomiin.
Täälläkin oli taas ketju, jossa joku sairaanhoitajaopiskelija kyseli, että mitähän sairaanhotiaja mahtaa tienata. Ei siis oteta mistään selvää ennen kuin syöksytään päätä pahkaa!
Minähän en tässä ruikuta yksinäisyyttä ja sitä että en kiinnosta ketään... Kannattaisi Ap:n katsoa peiliin, että miksiköhän ne ystävät kaikkoaa.
Jos on ilman töitä ja ystäviä, niin kenen lienee syy...
Ja se nääntyykö sen työtaakan alle joten turha sinunkaan on valittaa ja ihmetellä kun karkotat kaikki, loppupeleissä viimeistään, luotasi.
Jokainen valitsee oman ammattinsa ja alansa ihan itse - ja tuo sosiaali- ja terveyspuoli on oikein tyyppiesimerkki alasta, jolle vain mennään ja odotetaan että julkishallinto palkkaa loputtomiin.
Täälläkin oli taas ketju, jossa joku sairaanhoitajaopiskelija kyseli, että mitähän sairaanhotiaja mahtaa tienata. Ei siis oteta mistään selvää ennen kuin syöksytään päätä pahkaa!
Minähän en tässä ruikuta yksinäisyyttä ja sitä että en kiinnosta ketään... Kannattaisi Ap:n katsoa peiliin, että miksiköhän ne ystävät kaikkoaa.
Tietenkin yrittäjyys on oma valinta, vaikka onkin paljon aloja, joissa se on käytännössä pakko! Esimerkiksi minun työtäni ei voi juuri muuten tehdä. Koko Suomessa on ehkä 10 vakituista työpaikkaa tätä työtä.
Ja minähän en tässä sitä valittamista aloittanut. Totesinpa vain että ap on kuvottavan itsekäs. Mikä selvästikin on jo hänen ystävilleen valjennut, kun kerran yksinäinen on...
Ja minä pidän työtaakkani kohtuullisena juurikin karsimalla elämästäni ap:n kaltaiset energiasyöpöt.
Minä haen töitä omalta alalta, kaupoista, tehtaista, lastenhoidosta.. nyt on huono työtilanne jos ette ole huomanneet..
Ap ymmärrän sua! Mulla työttömyyttä takana vasta muutama kuukausi, mut kaipaan tekemistä.
En nuku päiviä vaan yöt ja ulkoilen kyllä. Kirjastoon olen menossa tänään, koska tykkään lukea..
vielä kertaakaan ole käynyt aika pitkäksi, tällekin päivälle oli vaikka mitä suunnitteilla muttei enää kannata alkaa millekään kun päivä on jo puolessa ja väsyttää.
Takaisin sohvalle siis, t. eläkeläinen 37v.
että et lukisi tekstejä niin että ne palvelisivat sinua ja sinun tarkoitusperiäsi.
Lukaisepas uudelleen tuo sinun kitkeränkatkeran hapan kommentti ap:lle, pikemminkin on todellinen ihme jos sinulla on ketään ihmisiä ympärilläsi, kyllähän tuollainen tunneälyn puute ja idioottimaisuus väkisinkin teke eihmisestä yrittäjän ja yksinäisen puurtajan.
Ja psst, kuten huomaat olet yksin kommenttiesi(kin) kanssa....
Tietenkin yrittäjyys on oma valinta, vaikka onkin paljon aloja, joissa se on käytännössä pakko! Esimerkiksi minun työtäni ei voi juuri muuten tehdä. Koko Suomessa on ehkä 10 vakituista työpaikkaa tätä työtä.
Ja minähän en tässä sitä valittamista aloittanut. Totesinpa vain että ap on kuvottavan itsekäs. Mikä selvästikin on jo hänen ystävilleen valjennut, kun kerran yksinäinen on...
Ja minä pidän työtaakkani kohtuullisena juurikin karsimalla elämästäni ap:n kaltaiset energiasyöpöt.
vastauksen seuraaviin täällä esitettyihin kysymyksiin :
1. Miten se työttömyys on oma valinta esim jos sosiaali-ja tervala säästää kesäaikana eikä jatka sen sijaisen työsuhdetta?
2. Miten se työttömyys on oma valinta jos lomautetaan tai pistetään tuotannollishallinnollisista syistä pihalle?
3. Missä ap valitti ettei ole ystäviä?
Minä kun ymmärrän lukemani niin ettei ne ystävät pahemmin pidä yhteyttä juuri nyt ja se on hieman eri asia kuin se etteikö niitä olisi..
Vaikka tokihan sinulla on niitä ystäviä pilvinpimein jotka soittelevat sinulle joka päivä ja moneen kertaan yms.
vaikka mä luulen kyllä että kaikki on ap:n kirjoittamia. Ap voisi kyllä mennä vähän itseensä - ok, kurjaa että olet työttämänä enkä epäile että se on tietentahtoinen valintasi, mutta tarkoitan lähinnä käytöstäsi. Kirjoitat itse:
... mulle saa kyllä soitella edes kerta viikkoon ... Olen aika maassa tällä hetkellä, olisi kotona puuhaa mitä tehdä mutta ei oikein huvita, en saa itsestäni mitään ns irti. Pyörin päivisin yksin ja lasken kutakuinkin maton hapsuja ... Mulla on henkisesti hyvin toivoton olo ja mikä pahinta myös lannistunut. Joten saa ihan soitella ... ja tehtäiskö peräti jotakin yhdessä joku päivä, ilahtuisin siitä kovasti.
Sitten yrittäjää vastaan hyökkäät seuraavin sanoin:
ole hyvä ja lopeta ruikutus!!... Harrastuksiakaan ei kukaan pakota haalimaan ... organisointia ym kehiin! ... Taidat olla masentunut jos viimetalven kasseja purkamatta, mene lääkäriin ja hanki lääkitys! ... Ei heru sympatiaa kyllä sinullekaan, aivan kuulostaa itse aihetetulta tuo marinasi, TOIMI ja TEE asioille jotain ... Tasapainoilua ja balanssia se vain kysyy ... Kai tiedät että katkeruus rumentaa ja vanhentaa ennenaikaisesti?!! mahtaa olla näky kun peiliin katsot:D ... toiv en ikinä tapaa elävässä elämässä noin kusipäistä ja katkeraa ihmistä, sinähän myrkytät kaiken mihin kosket, sääli lapsiasi ja miestäsi!
Asiallista, todella. Mikset itse toteuttaisi päteviä neuvojasi joita paasaat, LAKKAAT vain olemasta lannistunut ja toivoton, lääkäriin ja lääkitys hankkimaan, lopeta ruikuttaminen ja mitä kaikkea ihastuttavaa sä nyt suustasi päästelitkään. Ja sääli myös sinun lapsiasi, kun äidin kielenkäyttö on tuota tasoa, kusipääksi haukkumista yms.
Katkeruus todellakin rumentaa, ap. Tasapainoa ja balanssia se vaan kysyy, että osaa organisoida päiviinsä sisältöä ilman oletusta, että muut soittelisivat sinulle eikä tarvitsisi matonhapsuja hipelöidä.
kyllä soitella edes kerta viikkoon ja kysellä kuulumisia ja vointia, kiitos!!
Olen aika maassa tällä hetkellä, olisi kotona puuhaa mitä tehdä mutta ei oikein huvita, en saa itsestäni mitään ns irti.
Pyörin päivisin yksin ja lasken kutakuinkin maton hapsuja kun lapset koulussa, mietin imuroisinko toisen kerran tai pesisinkö uudelleen pyykkiä yms.
Mulla on henkisesti hyvin toivoton olo ja mikä pahinta myös lannistunut.
Joten saa ihan soitella ja kysäistä mitä kuuluu ja tehtäiskö peräti jotakin yhdessä joku päivä, ilahtuisin siitä kovasti.Terv.luuseri hapannaama jota ahdistaa itkuun asti varsinkin öisin.
Ihan samassa jamassa ollaan. Olen miettinyt, miten löytäisin kohtalontoverin: toisen samanmoisen. Olisi kiva, jos olisi jotain muutakin yhteistä kuin työttömyys, mutta en ole liian kranttu. En ole silti vieläkään uskaltautunut mihinkään työttömien kahvilaan tms. (enkä tiedä, missä niitä on). Ehkä tästä vielä rohkaistun. Vai pitäisikö hakea netistä?
viihdyttämään myös sinua. Ei sitten vissiin riitä että teen 10 tuntia päivässä duunia, laitan ruokaa, pesen pyykkiä, kiikutan lapsia harrastuksiin, yritän pitää himan jotenkin asuttavassa kunnossa, hakkaan halkoja, teen puutarha/lumitöitä, käyn kaupassa yms...
jo tajuta, että sillä aikaa kun oottelet kotonasi ystävien puhelinsoittoa maton hapsuja laskien, on toinen tosiaan tehny jo pitkän työpäivän, hoitanut siihen kodin päälle.
viihdyttämään myös sinua. Ei sitten vissiin riitä että teen 10 tuntia päivässä duunia, laitan ruokaa, pesen pyykkiä, kiikutan lapsia harrastuksiin, yritän pitää himan jotenkin asuttavassa kunnossa, hakkaan halkoja, teen puutarha/lumitöitä, käyn kaupassa yms...
siis kerta viikossa soittaa jollekin kaverille ja kysyä kuulumisia on ihan ylivoimainen juttu? Ei oo helppoo näköjään.
Ei kai se meidän vika ole että yrityksesi ei tuota niin paljoa että voisit puolet vuodesta lomailla lämpimässä tropiikissa.
Saisi rauhassa tehdä kotihommia kaiket päivät ja iltaisin takkatulen ääressä lipitellä viiniä tai teetä :) Mutta ei,herätyskello soi mulla 05 ja kotona olen sitten 18 aikaan,ei oikein innosta taas tuo arki.
lapsetkin koulussa? Kassi olalle ja kylille pörräämään.
niin makaa kuin petaa ääliö!!!