Rauhallista tekemistä 3-vuotiaan kanssa
Olen jäämässä äitiyslomalle ja uuvun ja saan supistuksia helposti esim. kävelystä, pyöräilystä nyt puhumattakaan. Sen sijaan istuen oloni on ihan virkeä. Tämä varmasti tulee rajoittamaan puistoilua ja muuta ulkoilua, kun nyt jäämme 3-vuotiaan esikoisen kanssa kotiin vauvaa odottelemaan. Autokaan ei ole joka päivä käytössä ja bussipysäkillekin kävelymatkaa.
Mitäs kaikkea kivaa rauhallista voisimme touhuta? Legoilla, pikkuautoilla ja junaradalla lapsi leikkii mielellään yksin jos teen kotitöitä. Sitten tietysti tulee mieleen kirjat, pelit, piirtäminen, muovailu, leipominen.. joku tehtäväkirja voisi olla kiva, niitä ei vielä ole..
Jos joku ehdottaa askartelua, niin samalla vinkkejä kehiin, kiitos :) Onnittelukortit askartelemme kyllä usein itse, mutta muuten olen ihan käsi.
Tarvitset pahvilaatikon ja talouspaperi- tai wc-paperihylsyjä. Esim. talouspaperihylsyt laitat pahvilaatikon kulmiin torneiksi. Leikkaat yhteen pahvilaatikon sivuun nostosillan oveksi. Nousee ja laskee narun avulla. Sitten vaan lapselle vesivärit/peitevärit käteen ja antaa maalata linnan. Ne Ikean värit, mitkä on ns. tuubeissa on tarkoitukseen tosi hyviä. Siitä saa helposti joko ritarilinnan tai prinsessalinnan.
Mahtaisiko Pikku Kakkosen sivuilta löytyä tuohon tarkempi ohje, koska Pikku Kakkosesta tuon idean aikoinaan sain.