Mitä voi odottaa mieheltä hänen iltavuoroviikkoinaan?
Kun mies menee iltavuoroon (13-14) alkavat työt, hän on koko aamupäivän äreä ja mulle sanoo vaan että koko aamupäivä on vaan töihin valmistautumista. Ymmärrän tunteen, ettei mihinkään oikein osaa tarttua kun tietää että työt alkavat myöhemmin. Mutta meillä on pienet lapset joiden kanssa minulla on täysi työ, hoidan illat kaiken yksin lasten kanssa (esim nukutukset näiden kanssa iso homma, vauva huutaa tunnin ja siinä pitäisi saada isompikin yöpuulle) niin odotan miehen osallistuvan aktiivisesti aamupäivästä. Hän on äreä, murahtelee, voivottelee. Ehkä saan hänet viemään isomman ulos, sillä välin laitan ruokaa ja hoidan vauvaa ja teen sellaisia, mitä en todellakaan illasta kahden kanssa yksin saa tehtyä. Mutta mitä mieltä olette, mitä voi mieheltä vaatia?
Kommentit (12)
käy kaupassa ja tekee ruoan, ehkä imuroi jos tarvitsee. On läsnä.
tätä palstaa lukiessa, että ollaanko tosiaan vuodessa 2011, kun kerrotte miehistänne ja heidän käyttäytymisestään.
Mutta joo, siis vähintään puolet tekee kaikesta siitä, mita sinä aamupäivällä kodin- ja lastenhoitamisessa teet. Lounaan voisi valmistaa ja viedä lapsen ulkoilemaan. Pestä pyykkiä, siivota, tiskata, ihan kaikkea sitä ,mita säkin teet, ja siis puolet siitä about. Ja tämän pitäisi olla hänelle itsestään selvää eikä sinun pitäisi sitä vaatia tai pyytää.
- ensin pitäisi sanoa tuon nätisti miehelle. että sullakin menee kohta papu nenään
- toiseksi lähtisin itse pois aamusta lasten kanssa. vaikka mummolaan, kirjastoon, kahvilaan. antaa miehen olla
- sitten voisin edellyttää, että siivoaa lounasjälkensä ja laittaa tiskarin ja vie pyykkinsä koriin ja petaa. kunhan sitten niin lähtee niin hyvä. turhaa olette siinä nokakkain kun ei se oikein toimi. minä en ruokia laittais kun silleen että hänellä olis kiusausta tai vastaavaa kaapissa.
käy kaupassa ja tekee ruoan, ehkä imuroi jos tarvitsee. On läsnä.
Nytkin mies tekee keittiössä päiväruokaa (mesee siis kahdeksi töihin).
14-22 ja olen kans odottanut, että tekee jotain silloin aamupäivästä. Itse mies tykkäis nukkua pitkään, kahvitella rauhassa jne.
Tähän hänellä on mahdollisuus koska olen pph ja 9-11 ulkoilemassa lasten kanssa (nyt vapaapäivä)
olen jo aamusta esivalmistanut ruoan, joten miehen ei tarvi kuin ehkä laittaa ruoka kypsymään.
Olen kanssa puhunut tästä että minun vastuullani on kaikki iltahommat, siis iltapäivän lämmin ruoka, iltapesut, nukuttaminen ym.askareet. Ja kuitenkin aamusta aloitan työpäivän hoitolasten saavuttua.
Olen ajatellut, että olis hyvä jos mies heräis vaikka 9.30 ehtis aloittaa aamunsa rauhassa ja juoda ne kahvit rauhassa, ja kuitenkin voisi vaikka imuroida ennenkuin tulen hoitolasten + oman kanssa puistosta kotiin.
Ei olisi liikaa vaadittu`?
Ja jos on viikkosiivouspäivä niin hän voisi mielestäni tehdä sen jo aamusta.
MIes pääsee helpolla kun ei ole lasten hoitoon viemisiä ja hakemisia. Ja tässä hoidan ulkoilut, terveellisen ruan ym.TYÖNI ohessa
Mitä ap haluat kuulla?
Naisen tulsi "uhrautua" miehen ja perheen hyväksi.
mies hoitaa iltavuoroissa lasten aamuherätyksen ja kouluunlähettämisen, ihan normaaleja kotihommia tekee (+ saattaa käydä juoksulenkillä), ei siis mitenkään "valmistaudu työpäivään".
Mies menee iltavuoroon ja sinä voisit vaikka mennä kotitalouskouluun...
no tietenkin tekee ennen töihin lähtöä sen, mitä tekisi normaalityöajalla töistä tultua. Miehen pitäisi olla tyytyväinen jos saa viedä vanhemman lapsen ulos, sehän on kivoin nakki. Itse ainakin haluaisin ulkoilla ennen iltavuoroa. Mutta mieluiten pitäis järjestää sulle pieni vapaahetki, esim. jos haluaisit käydä yksin lenkillä tai kaupassa niin olis lasten kanssa sillä aikaa ja sitten vaikka jäisi vanhemman kanssa ulos että voisit rauhassa tehdä ruoan. Oma mieheni aivan taatusti tekisi näin vastaavassa tilanteessa sekä siksi, että haluaisi olla lasten kanssa että siksi, että ajattelee myös minun jaksamistani.
onhan meillä molemmilla vuorotyö... Paras hetki siivota kun ei ketään muita kotona tai korkeintaan puoliso nukkumassa yövuoron jälkeen. Iltavuoroon menijä usein laittaa ruuan koulusta ja työstä tulevalle tai ainakin välipalan valmiiksi. Itse koen iltavuoron pahimmaksi ja on todellakin vain sellaista työn alkamisen kyttäämistä. Tänäänkään en ole kuin silittänyt vaatteita ja pessyt pyykkiä ja makaronilaatikon laitoin uuniin iltaruuaksi.
Että antaa vaikka lounasta ja leikittää, tai tuo ulosvieminen juurikin.