Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kätilö yritti estää minua hengittämästä ilokaasua?

Vierailija
22.08.2011 |

Mitään kivunlievitystä ei ollut käytössä, olin pyytänyt vain saada ottaa pari henkäystä ilokaasua että jaksaisin ponnistaa.

Maskista tuli kuitenkin pelkkää happea, ja vasta kolmannella pyynnöllä kätilö pitkin hampain suostui antamaan ilokaasua. Tuliko nämä henkäykset kalliiksi sairaalalle vai mikä mahtoi olla syynä ynseyteen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas on tuputettu sitä molemmilla kerroilla, mutten huolinut...

Vierailija
2/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle laitettiin stoppi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sanon että siitä tulee mulle pahaolo?

Vierailija
4/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas on tuputettu sitä molemmilla kerroilla, mutten huolinut...

Vierailija
5/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mitään muutakaan kivunlievitystä ponnistusvaiheeseen. Nyt onkin sitten traumat ja niitä työstetään lääkkeillä ja terapialla. Tosin synnytykseen kuului muutakin traagista, mutta noi kivut jäi pahimpana muistona :(

Vierailija
6/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ollut aivan ihanteellista ottaa 2-3 henkäystä aina supistuksen tullessa ja sitten ponnistaa. Ei niin pienestä määrästä pää mene sekaisin.

Vierailija
7/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mitään muutakaan kivunlievitystä ponnistusvaiheeseen. Nyt onkin sitten traumat ja niitä työstetään lääkkeillä ja terapialla. Tosin synnytykseen kuului muutakin traagista, mutta noi kivut jäi pahimpana muistona :(

Suomessa, jonkunlaisessa hyvinvointivaltiossa kuitenkin, ja 2010-luvulla? Kauhutarinat suomalaisista katiloista ovat kylla omaa luokkaansa... :o

Vierailija
8/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytit taysissa? Mä myös. Siellä sadistikätilöitä

Vierailija
9/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otin ilokaasua, olin ihan pöllyssä eikä ponnistamisesta tullut mitään. Pari kunnon, motivoivaa, kivuliasta supistusta ja vauva saatiin maailmaan. Kipu motivoi ponnistamaan, enpä olisi uskonut ennen kuin itse koin asian. Ilokaasu jätettiin kuitenkin pois yhteisymmärryksessä eikä niin, että maski olisi kiskottu kädestä.

Vierailija
10/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Taysissa hulluja kätilöitä? Apuaa....

Vierailija
11/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin Jorvissa on saanut ilokaasua tarpeeseen niin paljon kuin keuhkot vetää. Ainoa poikkeus on jos on aihetta epäillä hapenpuutetta, silloin pitää vetää happea välillä.

Vierailija
12/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kans pyydettiin maski pois muutamaa hetkeä ennen kuin aloin ponnistaa. Olin saanut kyllä myös epiduraalin tuntia-puoltatoista aiemmin. Tunsin kyllä supistukset häntäluun alapuolella karmeana tylppänä kipuna.

Vierailija
13/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Siellä ponnistusvaiheen kuuluukin sattua. Kivunlievitys ponnistusvaiheessa on kielletty

Vierailija
14/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Siellä ponnistusvaiheen kuuluukin sattua. Kivunlievitys ponnistusvaiheessa on kielletty

Vierailija
15/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös aivan järkyttävä kätilö. Ei suositellut minkäänlaista kivunlievitystä, en kuulemma tarjonnut sitä.

Kun mieheni karjaisi, että hän soittaa nyt poliisit paikalle, kun saamani hoito on tällaista alkoi kivunlievitystä suorastaan virrata:)

Jos kätilö on vittumainen, ole toki itsekin.

Ja kätilönvaihtokin onnistuu usein, jos vaan saatte sen suunne auki.

Vierailija
16/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä kätilö sanoi jo heti että ilokaasua ei enää anneta ponnistusvaiheessa. En muista syytä.

Vierailija
17/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suosittelen lämpimästi pelkopolia, vaikka ei pelkoja olisikaan. siellä voit varmistaa, että saat myös ponnistusvaiheeseen kivunlieivtyksen jos haluat. Synnytyshetkellä sitä on turha alkaa puolustuskyvyttömänä enää pyytämään. Kätilöt kyllä åpitää päänsä.

Vierailija
18/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-nro 6

Vierailija
19/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happea korkeintaan. Ilokaasu mm. rentouttaa lihaksia, niin ponnistukset heikkenee. Ihan on siis järkevä syy.

Vierailija
20/21 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiduraalia. Oksitosiinitippa juoksi kyllä täysillä. Tuskissani vedin sitten sitä ilokaasua, kun ei muuta saanut ja vedinkin niin antaumuksella, että se maski piti melkein väkisin irrottaa kädestäni. Melkoiset pöllyt siitä tuli. Sitähän pitäisi ottaa kun supistus on tulossa. Mutta kun supistukset tulivat alle 2 min välein, niin ei siinä paljon taukoa jäänyt ja niinpä kiskoin sitä koko ajan. Ota happea välillä, niin ne mulle sanoivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan