Mitä maksaa kaupassa kanttarelli?
Ei mitään käsitystä, työkaveri tarjotteli ostettavaksi laatikollista sieniä mutta hinta oli musta vähän kova...
Kommentit (16)
Kantarelli on oikein...
...mutta mitä väliä. Oikeinkirjoitus ei ollut päivän aihe.
Paljonko työkaverisi pyysi niistä?
Pyysi 40 e laatikollisesta, epäili siinä olevan n. 2 kg. Olivat tietty vielä puhdistamattomia.
Kanttarelleista saa maksaa ihan missä vaan.
1 g mansikoita = 2 litraa mansikoita. Mutta tosiaan kanttarellit on minusta kevyempiä....
Maksaisin kyllä helposti 30 €, jos en itse löytäisi.
Pyysi 40 e laatikollisesta, epäili siinä olevan n. 2 kg. Olivat tietty vielä puhdistamattomia.
eilen kävin sienessä ja ihan vaan huuhtasin kanttarellit vedellä ennen ruuanlaittoa. kevyitä ovat, joten 2kg:aan mahtuu aika läjä.
6 euroa litra tai 15 euroa/3 litraa.
Ei se sielläkään puhdistettua ole, aina ne pitää itse sutia puhtaiksi.
40 euroa ei ole kovin paha hinta, sillä jos kamaa on 2 kg, litroissa niitä on aika lailla enemmän kuin viisi litraa (kantarelli on kevyttä tavaraa).
Ota litramitta ja mittaa. 40 eurolla pitäisi kyllä saada 7-8 litraa vähintään.
Sana on kylläkin KANTARELLI eikä mikään kantttttarelli!
Kantarelli kermassa takaa hyvän mielen pitkäksi aikaa! :) Kyllä tämä on paras vuodenaika.
Nykysuomen sanakirja on muuten kanssasi puoliksi samaa mieltä, Vierailija. Sekään ei kutsu maaoravia tikutakuiksi, mutta kirjoittaa kuitenkin kantarellin yhdellä t:llä.
Sanan keltavahvero käyttäminen lieneekin hyvä tapa kiertää koko ongelma. http://fi.wikipedia.org/wiki/Keltavahvero
Onneksi on syksy ja saa ihanan ihanaa sienikastiketta riippumatta siitä millä nimellä sitä kutsutaan!
Ihan kuinka vaan, mutta mä sanon kanttarelli. En myöskään suostu kutsumaan maaoravia tikutakuiksi.
Haloo. Ei sieniä pestä vedellä. Ne puhdistetaan vaan roskista esim. pullasudilla.
Sit toinen juttu: Älkää olko niin millinviilaajia. Mitä väliä kirjoittaaks joku kanttarelli vai kanrarelli, kun asia kumminkin tulee ymmärretyksi. Kaikki me tehdään virheitä - mut omia virheitä ei useinkaan näe. Olkaamme vähän armollisempi toisiamme kohtaan😉
Aika paljon pyytää 2kg kanttarellia
miten 1g mansikoita voi olla 2 litraa? Taitavat olla miniatyyrikokoisia :D