Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusavusta ja Kelasta

Vierailija
22.08.2011 |

Maksaako Kela elatussopimuksessa vahvistetun summan vai vain sen minimimääränsä?

Kuinka monta kertaa olette elareiden antaneet olla myöhässä ennen kuin olette siirtäneet asian Kelan hoidettavaksi?

Korpee, kun sovittu summa ei ikinä ole tilillä sinä päivänä kuin pitäisi. Nyt taas ei ole tullut ollenkaan elareita.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopuista en tiiä. Mutta nehän kyllä perivät sen sitten isältä takaisin, että voihan se olla, että maksavat koko summan. Tutki Kelan sivuja, eiköhän sieltä löydy paremmin tietoa, tai soita vaikka suoraan Kelalle. Kyllä mä ainakin odottaisin jonkun puolisen vuotta, sitten siirtäisin. Täytyy ensin mun mielestä katsoa, että onko tapa, vai onko vain esim. hankala elämäntilanne, jonka takia hetkellisesti elarit myöhästelevät.

Vierailija
2/4 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan niin kiirettä ole hakea sitä Kelasta. Mutta kuinka monella on niin hyvä rahallinen tilanne. Itse ainakin tarvian myös elatusavun, jotta selviämme. Mä hakisin sitä Kelalta heti, kun on maksu myöhässä. Ei sekään niin tavatonta ole, että Kela maksaa ja elatusvelvollinen sitten Kelaan.

Kela maksaa kylläkin vain sen minimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vielä lastenvalvojalta tai soita ulosottovirastoon.

Vierailija
4/4 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kela maksaa vain elatustuen ja koko loppusumman vasta siinä vaiheessa, kun on saanut ne isältä perittyä.

Kela maksaa elatustuen kolmelta kuukaudelta takautuvasti. Elatusavun sitten, kun isä on maksanut kelalle. Eli veisin viimeistään siinä vaiheessa, kun tuo 3 kk on umpeutumassa. Riippuu paljon toki teidän keskinäisestä suhteesta ja luottamuksesta näiden asioiden hoitamisessa.

Kuten tuossa joku mainitsikin, niin elatusmaksut ovat ulosottokelpoisia, eli rahat tulet saamaan tavalla tai toisella, mutta tuen saat vain kolmelta menneeltä kuukaudelta. Kela hoitaa myös tuon ulosottoasian. Kahdessa eri paikassa sama asia ei voi olla vireillä.

Paperit kelaan niin lakkaa korpeemasta:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan