Exäni kuolema.Missä menen hautajaiskulkueessa?
Erosta vuosia aikaa kuitenkin alle 10v.Lapsia jäi ja he menevät etunokassa uuden /nyt leskiavokin kanssa.
Menenkö siis viimeisten joukosta? Näin olen ajatellut.Kukkia en aio heittää haudalle vaan jonkun kiven tai simpukan.Jonkun muiston yhteisiltä vuosi/lomamatkoilta.
Kommentit (22)
Kun alaikäisten lasteni isä kuoli, minua ei pyydetty hänen hautajaisiinsa. Lapset olivat teini-ikäisiä, yläaste / lukio. Isällä ei ollut lapsia uudesta suhteesta, hän oli avoliitossa. Lasten mukana laitoin adressin ja pienen kukkavihkon mukaan. Lapset menvitä junalla ja viettivät isänsä hautajaiset isän suvun ja avovaimon kesken, he hoitivat hautajaisjärjestelyt. Se likaisempi puoli eli perunkirjoitukset, jäivät minulle, koska lapset oli yhteiset ja olivat alaikäisiä. Avovaimolle se ei jäänyt, koska tämä ei ollut oikeutettu ns. perintöön, tai siis pelkkää velkaa tällä vain oli mutta kuitenkin. JOS olisin saanut mahdollisuuden osallistua, olisin ollut siellä takarivissä niin kirkossa kuin kulkueessakin, en tiedä olisinko mennyt kahville asti kuitenkaan.
muistotilaisuus on erikseen.
Kun alaikäisten lasteni isä kuoli, minua ei pyydetty hänen hautajaisiinsa. Lapset olivat teini-ikäisiä, yläaste / lukio. Isällä ei ollut lapsia uudesta suhteesta, hän oli avoliitossa.
Lasten mukana laitoin adressin ja pienen kukkavihkon mukaan.
Lapset menvitä junalla ja viettivät isänsä hautajaiset isän suvun ja avovaimon kesken, he hoitivat hautajaisjärjestelyt.
Se likaisempi puoli eli perunkirjoitukset, jäivät minulle, koska lapset oli yhteiset ja olivat alaikäisiä. Avovaimolle se ei jäänyt, koska tämä ei ollut oikeutettu ns. perintöön, tai siis pelkkää velkaa tällä vain oli mutta kuitenkin.
JOS olisin saanut mahdollisuuden osallistua, olisin ollut siellä takarivissä niin kirkossa kuin kulkueessakin, en tiedä olisinko mennyt kahville asti kuitenkaan.