Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaas kuuluuko isän hoitaa.. vai mun etsiä sit vaan hoitaja

Vierailija
21.08.2011 |

eli tilanne tälläinen :) yhteishuoltajuus exäni kanssa lapsi 5v parri vuotta sitten sovittu joka toinen vkl lapsi isällään.. noh entäs kun nyt saan toisen lapsen uuden iehenikanssa, jo on tiedossa, että keisarileikkaus ja muutaman yön siitä sitten sairaalassa joudun olemaan. nykyisellä miehelläni alkaa omien töiden takia isyysloma vasta 3 kk päästä.. eli kuka hoitaa vanhenpaa poikaani.. ? omatvanhemmat kaverit jne ovat itse töissä eikä tässä vieressä ihan asu edes.. onko lapsen isä velvollinen hoitamaan? hänen mukaansa ei ole eikä hoida.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin menossa synnyttämään uutta lasta (ei siis hänen, vaan nykyisen mieheni). Kun tuli lähdön aika, niin ilmoitti, ettei hoidakaan lapsiaan! Että sellainen sika mulla exänä... Tiesin kyllä, että exällä ei ole velvollisuuttaa hoitaa lapsia kuin sovittuina aikoina, mutta oli luvannut ottaa lapset.

Vierailija
42/50 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kritiikkiä tullut huh huh ..! eli melkein kaikki olette exän "puolella" asiassa.. mukava kuulla.. juu ei ole töissä lorvii kotonaan. Meinaatteko etten halua nykyistä miestäni synnärille mun kanssani? ihan varmasti nykyinen hoitaakin ihan kuin oma lapsi olisi poikaa ainut on vaan ettei pysty töistä olemaan vapaalla kuin vasta 3kk päästä, ja hoitopaikkaa ei saada aikaisemmaksi on jo kysytty. no enköhän skarppaa sen verran nopeasti kuntoon synnäriltä että jo parin pvän päästä kotona olen.. :/ ja nykyinen mieheni kuulemma ottaa tahallista s lomaa kyseiseksi ajaksi että pystyy pojan kanssa olemaan. vielä olisi mihin poika siksi aikaa kun itse "synnytys" on? missä muiden lapset ovat olleet.. tosiaan vanhemmat ja isovanhemmat asuvat kaukana ja kaikki tuttavamme ystävämme töissä..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen ajaksi luokseen pyytänyt ap tuskin olisi suostunut, mutta nyt pakkotilanteessa vetoaa asian olevan toisinpäin.

Miettikää ämmät vähän pidemmälle ennen kuin alatte tietoisesti vierottaa lapsia etäisästä.

Vierailija
44/50 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs on kritiikkiä tullut huh huh ..! eli melkein kaikki olette exän "puolella" asiassa.. mukava kuulla.. juu ei ole töissä lorvii kotonaan. Meinaatteko etten halua nykyistä miestäni synnärille mun kanssani? ihan varmasti nykyinen hoitaakin ihan kuin oma lapsi olisi poikaa ainut on vaan ettei pysty töistä olemaan vapaalla kuin vasta 3kk päästä, ja hoitopaikkaa ei saada aikaisemmaksi on jo kysytty. no enköhän skarppaa sen verran nopeasti kuntoon synnäriltä että jo parin pvän päästä kotona olen.. :/ ja nykyinen mieheni kuulemma ottaa tahallista s lomaa kyseiseksi ajaksi että pystyy pojan kanssa olemaan. vielä olisi mihin poika siksi aikaa kun itse "synnytys" on? missä muiden lapset ovat olleet.. tosiaan vanhemmat ja isovanhemmat asuvat kaukana ja kaikki tuttavamme ystävämme töissä..

ap

sä kysyit, että kuuluuko exän hoitaa....

no ei kuulu, jos ei sopimuksessa niin lue.

Vierailija
45/50 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nykyään saa viedä tarhaan seitsemänä päivänä kuukaudessa tilapäishoitoon, vaikka ei olisi mitään sopimuksia. Siis soito vain tarhaan edellisenä päivänä ja kysyä, että onko tilaa. Itse olen soittanut lähitarhaan ja aina on ollut tilaa. Hyvä ratkaisu äkillisiin menoihin, kun muuten ollaan kotona.

Vierailija
46/50 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempaansa, vanhemmalla ei ole OIKEUTTA eikä velvollisuutta tavata lastaan ollenkaan. Se on aina lapsen oikeus.

Vierailija
47/50 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi olla töistä pois 3kk mutta ottaa pari päivää "sairaslomaa". Siis täh?!? Missä asemassa ei voi pitää lakisääteistä lomaa silloin kun siihen lain mukaan on lupa, mutta joutuu kuitenkin tuollaisen poissaolon takia hakemaan "sairaslomaa"? Juu, mun mies ei voinut pitää isyyslomaa, mutta oli kuitenkin muutaman päivän kotona kun lapset syntyi. Ilmoitti vaan asiasta esimiehelleen, ei kulunut lomaa eikä sairaslomaa eikä lyhennetty palkkaakaan, mutta onkin yrityksen ylintä johtoa. Kenenkään kaverin mies ei ole isyysloman ottanut sen mukaan miten töistä voi olla pois. Ihan sen mukaan ovat loman pitäneet kun itse tahtovat. Toisaalta jos ylimääräistä heidän tarvitsee poissa olla se menee "sairaslomana" tai palkasta.

on kritiikkiä tullut huh huh ..! eli melkein kaikki olette exän "puolella" asiassa.. mukava kuulla.. juu ei ole töissä lorvii kotonaan. Meinaatteko etten halua nykyistä miestäni synnärille mun kanssani? ihan varmasti nykyinen hoitaakin ihan kuin oma lapsi olisi poikaa ainut on vaan ettei pysty töistä olemaan vapaalla kuin vasta 3kk päästä, ja hoitopaikkaa ei saada aikaisemmaksi on jo kysytty. no enköhän skarppaa sen verran nopeasti kuntoon synnäriltä että jo parin pvän päästä kotona olen.. :/ ja nykyinen mieheni kuulemma ottaa tahallista s lomaa kyseiseksi ajaksi että pystyy pojan kanssa olemaan. vielä olisi mihin poika siksi aikaa kun itse "synnytys" on? missä muiden lapset ovat olleet.. tosiaan vanhemmat ja isovanhemmat asuvat kaukana ja kaikki tuttavamme ystävämme töissä..

ap

Vierailija
48/50 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukiverkostot ovat noin onnettomat olisi syytä jo nyt varalta tutustuttaa vanhempi lapsesi johonkin MLL:n hoitajaan, voi olla että tulet tarvitsemaan hoitoapua muutenkin etkä voi aina itkeä etäisää hätiin.

Vierailija
49/50 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

exääsi et voi pakottaa ottamaan lastanne luokseen. Moraalisesti hänellä toki on velvollisuus, mutta moraalilla päähän lyöminen ei yleensä tehoa, ja mitään laillista keinoa pakottaa ei ole.

Ihanko oikeasti, jos kerrot omalle äidillesi (tai isällesi/exäsi äidille/isälle?) tilanteen ja pyydät apua niin hän ei tulisi auttamaan muutamaksi päiväksi?

Vierailija
50/50 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellä on VELVOLLISUUS tehdä mitäkin. Entäs ihan VANHEMMUUS, ja rakkaus omaa lastaan kohtaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi