Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten uuden talon rakentaneilla perheillä on varaa pitää äitiä kotona?

Vierailija
21.08.2011 |

Seuraan monia blogeja ja minua ihmetyttää se että tosi monessa perheessä, missä on rakennettu ihan uusi talo, äiti jää vuosikausiksi kotiin lasten kanssa.

Miten ihmisillä on tähän varaa? Mitä teidän miehet oikein tekee, jos yhden palkalla on varaa maksaa uutta taloa ja elättää perhettä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen asunnon ja lainan voinut hankkia, vaikkei miestä ollutkaan. Ei sinkun tarvitse vuokralla asua automaattisesti.

Meillä oli molemmilla miehen kanssa puoliksi maksetut kaksiot, kun tapasimme 33-vuotiaina. Nyt on velaton asunto Helsingissä (varmaan vastaa talon hintaa jossain maakunnissa). Ollaan alle nelikymppisiä ja minä lasten kanssa kotona. Ei mitään perintöjä tai muita apuja tarvittu.

löytää sen elämänsä miehen. Kaverini meni naimisiin 22-vuotiaana ja tässä vaiheessa olivat miehen kanssa asuneet yhdessä velkaisessa omakotitalossa jo kaksi vuotta.

Nyt ovat 40-vuotiaita ja talo maksettu.

Minä tapasin aviomieheni vasta 35-vuotiaana ja otimme talolainaa vasta kun olin 37-vuotias. Jos oikein hyvin käy, saamme talon maksettua siihen mennessä, kun jäämme eläkkeelle. Kaveripiiristämme suurin osa asuu muuten vuokralla, kyllä, meidän ikäisistämme työssäkäyvistä ihmisistä.

Vierailija
22/24 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin sanoa että ei tee millään lailla tiukkaa, aina olemme säästäneet (itsellä osakesalkku, en ole vielä nostanut sieltä) vielä lainalyhennyksen ohessa ja niin, 2 autoakin vielä joista toinen iso ja uudehko tila-auto,molemmat velattomia. Tähän on päästy sässtämällä ja kaksiosta saadulla myyntivoitolla. Asuminen halvempaa kuin vuokralla, töihin en ole edes menossa :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakensimme 5 vuotta sitten ja olen ollut koko ajan kotiäitinä. Emme ottaneet lainaa taloa varten ollenkaan. Mies tekee 17 tunnin työpäiviä kuutena päivänä viikossa, seitsemäntenä päivänä hän tekee 12 tuntia.

Vierailija
24/24 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain naisilla rahaa ei jää käteen juuri yhtään enempää jos menee töihin. Matalapalkka-ala, kotihoidontuki, päivähoitomaksut....