Onko tämä hyvä asunnon pohjaratkaisu?
Rivitaloasunto, neliöitä 75. Talo on rakennettu v. 1975 ja asuntoa on remontoitu/kunnostettu viimeksi edellisen asujan toimesta 90-luvulla / vuosituhannen vaihteessa.
http://img27.yfrog.com/img27/5025/pohjapiirros.png
Mitä mieltä olet tuosta pohjaratkaisusta?
En oikein osaa hahmottaa, mikä huonekalu sopisi minnekin ja mille "seinälle". Sohva on nyt tuolla olohuoneen oviaukko-seinällä, kohti ikkunaa.
Kylpyhuoneessa ärsyttää vähän se, että suihkupiste on lätkäisty tuolla lailla keskelle. On vähän omituista suihkutella ikään kuin keskellä kodinhoitohuonetta, pesukoneen ja kuivaustelineen välissä. Miten tuohon saisi tolkkua?
Kommentit (15)
suihku sinne päätyyn, ja pyykionpesukoneen viereen sitten khh tilaa kaappeineen
tottakait sen vesipisteen 7suihkun voi siirtää, toki tuskin itse , tarttette putkimiehen ja täys rempan
samalla poistaisin vaatehuoneen ja siirtäisinvessaa niin et tulis isompi olohuone, makkariin vaan kaapit ja vessa pieni lähemmas siis sitä makkaria
sohvanhan saa mille seinälle tahansa, keittiö on ilmeisen pieni ja olohuonekaan ei ole kovin iso eli mihin kunnon ruokapöytä? Makuuhuoneet on vähän väärin päin, lastenhuone olkkarin vieressä ja isompi makkari erillään.
noissa vanhoissa asunnoissa se, että keittiö on erillään muusta oleskelutilasta. Näkyy olevan takapihakin pimeällä puolella.
Sauna tosiaan kaipaisi ikkunaa tai edes kylppäri, sohvanhan saa mille seinälle tahansa, keittiö on ilmeisen pieni ja olohuonekaan ei ole kovin iso eli mihin kunnon ruokapöytä? Makuuhuoneet on vähän väärin päin, lastenhuone olkkarin vieressä ja isompi makkari erillään.
isompi tietenkin lapsille ja olkkarin vieressä on vanhempien makkari.
suihku sinne päätyyn, ja pyykionpesukoneen viereen sitten khh tilaa kaappeineen
tottakait sen vesipisteen 7suihkun voi siirtää, toki tuskin itse , tarttette putkimiehen ja täys rempan
...mutta ei ole varaa alkaa toteuttaa tuollaisia. Ehkä joskus tulevaisuudessa, kun kylppäri alkaa muutenkin vaatia uusimista. Nyt haen lähinnä sellaisia sisustuksellisia ratkaisuja. Tilassa ei esim. ole minkäänlaista suihkuverhoviritelmää.
Asunnon ikkunat ovat muuten sittenkin suuntaan koillinen-lounas, sorry.
-ap-
Lisäksi vierastan tuota että rakennettu 1970-luvulla jolloin tehtiin oikeastaan pelkkää paskaa rivi- ja kerrostalorakentamisessa. Varaudu siihen että talossa on tulossa paljon remontteja.
Keittiö on tosiaan pieni ja vähän ahdas (suunnittelija ei ilmeisesti ollut keittiöihmisiä), mutta kyllä sinne 4-istuttava (115 cm pitkä) ruokapöytä ikkunaseinälle sopii.
Olohuone on kooltaan 17,7 neliötä. Olen miettinyt josko tuon ruokaryhmän siirtäisi sinne vasemmalle ehjälle seinälle "pyhäpöydäksi". Vähän ikävä vaan kuljettaa tarjoiluja vessan ohi ruokapöytään...
-ap-
Lisäksi vierastan tuota että rakennettu 1970-luvulla jolloin tehtiin oikeastaan pelkkää paskaa rivi- ja kerrostalorakentamisessa. Varaudu siihen että talossa on tulossa paljon remontteja.
Tämä on ihan hyvä talo. Julkisivuremontti on alustavasti suunnitteilla muutaman vuoden päähän, muuta isompaa ei ole tuloillaan.
Ja tässä minun kuitenkin pitää nyt asua, remonteista viis...
Unohdetaan siis talo ja keskitytään asuntoon. Rakennusvuoden ja rivitalon mainitsin jotta olisi helpompi kuvitella asunnon mittasuhteita ja tyylijuttuja.
Sama se kumpi makkari on kenen, vaatteet laitetaan tietysti komeroihin. Mä en myöskään ihan tajunnut miksi lapsi edes leikkisi vaatehuoneessa.
Sauna tosiaan kaipaisi ikkunaa tai edes kylppäri, sohvanhan saa mille seinälle tahansa, keittiö on ilmeisen pieni ja olohuonekaan ei ole kovin iso eli mihin kunnon ruokapöytä? Makuuhuoneet on vähän väärin päin, lastenhuone olkkarin vieressä ja isompi makkari erillään.
keittiö on niin kaukana olkkarista - hirveä roudaaminen jos haluaa syödä siellä esim vieraiden kanssa. Toinen mitä itse vierastan on tuo vessa oh seinän takana - toiset istuu sohvalla ja hirveä lorotus kuuluu korvanjuuresta... no pienessä kämpässä sitä ei vältä millään
Ja lapset leikkii vaatehuoneessa?
onhan siinä makkarissa enemmän leikkitilaa kuin tuossa toisessa.
Olkkari ja keittiö on liian kaukana toisistaan. Tykkäisin että ne olis ihan vierekkäin.
Vessaa en missään tapauksessa haluaisi heti olkkarin viereen.
Jos on vanhempi talo, tai muuten ohuet seinät, niin oikeasti se lorotus kuuluu sinne olkkariin. Ja muutenkin toi vessa on liki keskellä asuntoa niin siitä varmaan kuuluu äänet joka paikkaan.
Toinen mitä itse vierastan on tuo vessa oh seinän takana - toiset istuu sohvalla ja hirveä lorotus kuuluu korvanjuuresta... no pienessä kämpässä sitä ei vältä millään
Ja tämä harmittaa minua tuon kylppärin ohella. Ei siihen joskus aiemmin tullut kiinnitettyä huomiota, mutta nyt minua on alkanut vaivaamaan se että vessa on niin keskeisellä paikalla. Seinät ovat lastulevyä, en vaikuttaako se millä tavoin äänieristykseen.
keittiö on niin kaukana olkkarista - hirveä roudaaminen jos haluaa syödä siellä esim vieraiden kanssa.
No, tätä ongelmaa ei ole kun ruokapöytä on siellä keittiössä.
-ap-
saunassa pitäis olla ikkuna ulos.