Riiteleekö teidän pojat miten paljon?
Taas yks lauantai on mennyt erotuomarin roolissa kun meidän perheen kolme poikaa on tapellut siis lähes tauotta aamusta asti vaihtelevin kokoonpanoin ja aihein. Syyksihän riittää kuka pomppii väärin trampalla tai toinen pesee kädet ekana tai jos keraa just sen kukan mitä itse aioit tai ihan mikä vaan.
Mä alan oikeesti olla UUPUNUT tähän ja oma pinna pettää kohta. Meidän elämän täyttää poikien nahistelu tai oikea tappelu aamusta iltaan. Aamiaisella ärsytetään toisia, pukemisessa samoin ja siitähän se päivä jo mukavasti lähtee! Kyllä ne leikkiäkin välillä osaa yhdessä ja nätisti (iältään 9,8 ja 6 v) mutta enimmäkseen arki on sitä nujakointia.
Mies, jolla itsellään on kaksi veljeä, nauraa että silleen se hänelläkin kotona oli pienenä ja oikein hyviä ystäviä nyt ovat. Vaan kun mä en enää kohta jaksa tätä.
Kommentit (12)
Meillä täysin sama kuvio kolmen pojan kanssa. Huoh! Onneks ovat jo nukkumassa :) Tavallaan kiva kuulla että muillakin on samanlaista mutta kokemuksesta tiedän ettei se arjessa juuri auta. Mutta jaksamista siis meille kaikille!!!
tapeltiin ihan aikuis ikään asti. Kyllä mä ainakin lämmöllä muistelen noita aikoja, hakattiin toisiamme kepeillä, ammuttiin ilmakiväärillä tulitikkuja takamuksiin ja vietiin toistemme vaatteet ja köytettiin puuhun. Mustelmaa ja isompaa vammaa riitti. Pojat on poikia.
tosin kolmas vasta puolivuotias vauva. Mutta isommat 12 ja 4 vuotiaat ovat toistensa kimpussa koko ajan. Onneksi alkoi koulu, niin päivät kotona hieman rauhoittuu :)
Kiva tietää, ettei olla ainoita nahistelevien poikien vanhempia. Itselläni on kaksi siskoa ja kyllä lapsuudessa meidän riidat oli ihan erilaisia, pojat on paljon fyysisempiä. Pojat on poikia... Jaksamista kaikille!
Ainakin kuopus nyt aloitti juuri koulun ja on löytänyt kavereita, niin ei ole kotona tappelemassa.
Esikoinen jäi vaan yksin.
Kesälomat on pahimpia.
Olin keväällä töissä erityiskoulussa ja siellä pojat tappelivat melkein aina ja ikää heillä oli 10v-11v.
Rauhalliset pojat eivät olleet näissä kahakoissa.
veljekset 5 ja 6v. joko tappelevat/nahistelevat keskenään tai sitten riehaavat täysin älyvapaasti.
Ilmiö ilmeisesti rajoittuu kotioloihin, sillä tarhassa kuulemma isompi on puolustanut pienempää ja pienempi suorastaan ihaillut isompaa....
Pojat 7v. ja 9v. ja tappelevat kokoajan.
Tosin kuopus syypään melkein aina kaikkeen.
Esikoisella lievä kehitysvamma ja ei haluaisi tapella.
Oikeasti en voi sanoin kuvailla sitä uupuumusta.
Meillä ei ole tapeltu tänään, koska kuopus ollut kaverilla koko päivän.
Meillä pojat oli koko kesän lomalla.
Laita poikia kesäisin leirille ja eri aikaan.
lähinnä siellä jotain kähinää kuuluu, että kenellä idiottilla se imuri nyt on kun joku toinen sitä tarvis.
Ei ehkä niin tappelua, mutta sellaista pikkuvittuilua aina silloin tällöin. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ehkä nykyään vähemmän kun alkaa ikää olemaan enemmän. Pojat 14v, 13v ja 10v
Mies, jolla itsellään on kaksi veljeä, nauraa että silleen se hänelläkin kotona oli pienenä ja oikein hyviä ystäviä nyt ovat. Vaan kun mä en enää kohta jaksa tätä.
Ihan samanlaista meilläkin oli veljien kanssa pienenä ja ihan hyvät välit meillä nykyään silti on. Muksiminen ja nujakointi se vaan kuuluu poikien elämään, saatan nykyään aikuisenakin tervehtiä pikkuveljeä pitkästä aikaa nähdessä vetäisemällä nyrkillä palleaan.
Ja siinä on lisäksi sisko vielä säätämässä. Tyhmä ja idiootti ovat meidän lasten yleisimmät sanat, mitä sanovat toisilleen.
Meillä kans kolme poikaa, mutta isommilla ikäeroilla, eivätkä ole koskaan oikeastaan riidelleet paljon. Pikemminkin päinvastoin, niillä on jonkinlainen isoveli-asenne. Iät ovat nyt 7, 12 ja 17.
kolmen pojan kanssa. Onneksi on "kohtalotovereita". Tänään taas väännetty aamusta asti. Vaikka mitä keksisi, riita syntyy ihan mistä vaan. En osaa neuvoa, kun itsekin neuvoton olo. Voimia!