Kuuluuko miehen maksaa äitiysvaatteet?
Maksaako teillä mies osuutensa äitiysvaatteista?
Olisiko sopiva prosentti puolet vai kokonaan. Mielipiteitä?
Kommentit (35)
JA jos se EI pane paksuksi, sen pitää maksaa puolet kuukupista ja keittää se joka toinen kerta!!!!
ja mä sitten puolestani kustansin 57% hänen synnytyksessä nauttimistaa virvokkeista ja käyttämistään synnytysvaatteista.
Meillä omat tilit ja yksi yhteinen tili, jolta maksetaan ruuat ja lapsen kulut yms. Mutta eipä tullut mieleenkään pyytää rahaa mieheltä äitiysvaatteisiin, eikä kyllä maksaa niitä yhteiseltä tililtäkään.
mutta tuo outo joustamattomuus. Toivottavasti elämänne menee tasa-arvoisesti ja toinen ei joudu työttämäksi, koska lapselle olisi aika huonoa esimerkkiä elää perheessä jokainen varojensa mukaan. Toinen kävisi etelänmatkoilla ja toinen sitten istuisi kotona hoitamassa lapsia, koska ei ole varaa matkustaa. En siksi oikein ymmärrä tällaista 'omat tilit'-absolutismia, koska se ei vaan käytännössä aina toimi. Minä tienasin enemmän suhteemme alussa ja maksoin enemmän vuokraa ja ruoat ja suurimman osan laskuista. Nyt minä köyhäilen kotona hoitopäivärahoilla ja mies maksaa lähes kaikki laskut. Olen kiitollinen, että me osataan jakaa myös asiat, jos tarve vaatii. Ehkä joskus sitten maksamme puoliksi, kun tulot ovat molemmilla normaalit. En kyllä yhtään tiedä onko meistä jompi kumpi maksanut jotain enemmän. Emme ole laskeneet. Toimii tämä ilman kirjanpitoakin.
Mikä joustamattomuus?
Et voi olla tosissas:))
Hittoako sun vaatteet miehelle kuuluu??
Käytä miehen vaatteita..
No totta kai! Ja käyttää niitä joka toinen päivä!
Oliko sulla laskin mukana kun synnytit??:)
Vai ostaako miehes sun muutkin vaatteet?
Et voi olla tosissas:)) Hittoako sun vaatteet miehelle kuuluu?? Käytä miehen vaatteita..
Kun vastani on hänen lapsensa vuoksi vähän suurentunut. Ymmärrätkö?
Että mä en vaan KYKENE käsittämään tämmöistä sun rahat, mun rahat -pelleilyä PERHEELLISILLÄ IHMISILLÄ!
Että mä en vaan KYKENE käsittämään tämmöistä sun rahat, mun rahat -pelleilyä PERHEELLISILLÄ IHMISILLÄ!
Jos nyt ruvetaan laskemaan kuka maksaa ja mitä, niin kyllä, mies maksaa puolet äitiysvaatteista. Kyllä siihen raskauteen tarvitaan se mieskin.
Onneksi ei ole moisista tarvinnut tapella. Yhteiset rahat, joten ei ongelmia tai tappeluja.
Oliko sulla laskin mukana kun synnytit??:)
Kyllä varmasti sillä oli. Ei kai kukaan ilman laskinta pysty laskemaan paljonko maksoi miehensä synnytysvaatteista.
Siis oot samassa lapsen miehen kansaa jolla on omat rahat..???? huhhuh, miltä kuullostaa.. Meillä on ainaki heti yhteen muuton jälkeen (käytännössä ennenkin sitä) ollu yhteistä kaikki! Yhteinen tili yms..
Et voi olla tosissas:)) Hittoako sun vaatteet miehelle kuuluu?? Käytä miehen vaatteita..
Kun vastani on hänen lapsensa vuoksi vähän suurentunut. Ymmärrätkö?
Ja sulla ei ole mitään osuutta asiaan, silkasta säälistä olet suostunut lapsentekoon;)
Mies maksaa kaikki laskut ja lainanlyhennykset ja mun palkalla maksetaan eläminen ja isommat ostokset esim. Kodinkoneet, lastenvaunut, ja ne äitiysvaatteet. Kyllähän tuo mieskin haluisi ostaa lapselle ja mulle kaikkea mutta harvoin sen palkasta niin paljoa kerralla jää ylimääräistä kun maksaa kaikki kulut.