Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tästä pitäisi ajatella???

Vierailija
19.08.2011 |

Hain vieruskunnasta työpaikkaa jota en sa omasta kunnastani koska heidän työpaikkailmoituksissaan lukee, että oltava tietty opiskelupätkä takana.

Saman alan hommia toisesta kunnassa jonka lukuisissa ilmoituksissa taas ei lue kys vaatimusta.

Ja nyt sitten mulle sanottiin että paikka olisi minun JOS mulla olisikin tuo pätkä opiskeluplakkarissa MUTTA kys pätkää ei mainita/vaadita/edellytetä heidän työpaikkailmoituksissaan!!

Eikö ole aika helvetin harhaanjohtavaa, olin jo haastattelusskain ja saisin paikan, mutta tuohon tyssäsi.

Juuu, otin kys alueen ja alan johtajana yhteyttä, soittaa minulle tämän päivän aikana ja aion vaatia päitä vadille, sen verran vituttaa, raivostuttaa ja itkettää!!!

Tosiaan, kymmeniä paikkoja tällä kunnalla haussa eikä yhdessäkään lue "edellytämme sitä ja sitä hakijoilta" kuten esim oman kuntani ilmoituksissa lukee selvästi!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin liittoni edunvalvontaan ja luin suoraan kys kaupungin työpaikkailmoituksen kohdasta "kelpooisuusehto" ja minulla se täyttyy!!!

Heidän ilmonsa siis kusevat jos vaativatkin muuta suullisesti.

Edunvalvonta neuvoi ottamaan yhteyttä kys kaupungin virastoon missä alamme ja kys kaupungin pääluottamusmies toimii, meni vastaajaan ja jätin soittopyynnön.

nyt sitten odottelen soittoa sekä pääluottamusmieheltä ja kys kaupungin ja tuon työpaikan aluejohtajalta.

ap

Vierailija
2/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tosi hiilenä minkä huomaa kirjoitusvirheistäkin ym ja lisäksi itku on koko ajan hilkulla ja kurkkua kuristaa:´´(

En muista milloin olis näin paljon vituttanut ja itkettänyt ja harmittanut!!!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä heillä oli kuitenkin käynyt haastattelussa vielä parempi/pätevämpi, saa sellaisen valita toki.

Vierailija
4/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi enkä ole itse ikinä hakenut kaupungille töihin, joten en osaa kommentoida heidän menettelytapojaan. Ehdotan kuitenkin, että syyttelyn sijaan otat toisen lähestymistavan ja kehuskelet itseäsi ja kerrot tilanttesi. Kerrot olevasi erittäin nopea oppimaan, luotettava jne. Kerot olevasi myös todella motivoitunut ja mainitset jossain välissä että mielestäsi motivoitunut henkilö on kokemustakin omaavaa henkilöä parempi täyttämään kyseisen paikan.

Näin ainakin itse työnantajana toivoisin työnhakijan perustelevan minulle työkokemuksen puutteen.

Voit hyvinkin olla oikeassa noissa valitakriteereissä, mutta jos paikalle on useampi hakija (ja varmasti onkin) on heillä oikeus valita se henkilö jonka kokee parhaiten sopivan paikkaan. Muista positiivinen lähestymistapa kiukustasi huolimatta. Jos nyt alat mellastaa, saatat vahingossa polttaa takanasi siltoja joita et ikinä saa korjattua.

Vierailija
5/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kys pomo soitti minulle aamulla klo9.30 ja totesi että paikka olisi minun, hänen vain täytyy ensin soittaa ex-pomolleni koska säädökset vaativat senkin tekemään vakituisen paikan ollessa kyseessä.

½h sen jälk soitti minulle uudelleen ja sanoi ihmetellen etteikö sulla olekaan sitä opiskelupätkää taustalla, hän luuli että on ja sehän vaaditaan varsinkin vakituisissa työsuhteissa.

Ex-pomoni oli siitä maininnut että multa puuttu se.

Hämärää..

Tosin tämä uusi pomoehdokkaani on vasta nyt ma palannut 5v hoitovapaalta joten en tiedä onko hän ihan ajantasalla tässä asiassa, tosiaan ennen kesää tuokin kunta vaati ilmoituksissaan kys pätkää hakijoilta mutta eipä ole enää lukenut sitä vaadetta ilmoituksissa ainakaan 2-3kk!!

ap

että ehkä heillä oli kuitenkin käynyt haastattelussa vielä parempi/pätevämpi, saa sellaisen valita toki.

Vierailija
6/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä se, että jos on pätevä, niin ei voi saada paikkaa, koska jotain koulutusta puuttuu. Todella väärin ja kertoo mielestäni myös vääristyneestä arvomaailmasta tässä yhteiskunnassa. En voi käsittää..raivostuttaa oikein

Vierailija
7/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti se on oltava suoitettuna. Eli on olemassa jo sinänsä siihen tehtävään liittyvät vaatimukset, joita ei tarvitse erikseen luetella, jos ei haluta.

Vierailija
8/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta pätkästä on kysymys? Usein voidaan valita "ehdollisesti" sillä edellytyksellä, että suorittaa työn ohessa vaadittavat opinnot. Näin ainakin joillakin ammatillisen puolen opettajilla.

Vierailija
9/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millainen työntekijä olet, mutta ex-pomosi mielestä varmaan vähintäänkin "hankala". Se voi tietenkin kertoa enemmän siitä pomosta kuin sinusta...

Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että ex-pomosi on mustamaalannut sinut huolella ja antanut tuon tiedon puuttuvasta koulutuksesta lyömäaseeksi jota voi käyttää perusteluna.

Uusi pomoehdokas on pelästynyt että taidat olla luonteeltasi hankala tai jotain, käyttää koulutuksenpuutetta vain keinona valita joku muu tilallesi.

Homman nimi selviää, kun tarjoudut suorittamaan vaadittavan koulutuksen iltaisin työn ohessa!

Vierailija
10/10 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. hygieniapassihan on pakollinen monissa paikoissa ja kyllä työnhakijan saatetaan olettaa tämän tajuavan ilman erillistä mainintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän