Kipeä häntäluu
Mistä mahtaa johtua kipeä häntäluu? Olen jo viikon verran kärsinyt siitä, vaikka raskausviikkoja takana 8+2. Istumaan meneminen on vaikeaa ja välillä myös seisominen. Tuntuu siltä että koko ajan olisi kakkahätä vaikka olisi juuri vessasta tullutkin. Nyt kun alaselkäkin on kipeä on vaikea löytää hyvää istuma-asentoa tai miten edes päästä sellaiseen
Kommentit (4)
Iselläni alkoi kipuilla häntäluuhun, joskus rv 10-12, en tarkkaan muista, mutta pitkään se vaiva on jatkunut. Siitä ei ole ollut tie muualle kuin huonompaan. Kivut alkoivat lisääntymään raskauden edetessä, varsinkin kävelylenkkien jälkeen ja kesken lenkin. Nyt ei tarvitse kuin seisoa hieman pidempään..niin auts, kun juilii koko illan.
Siinä en sitten istu, makaa, nauti tai rentoudu ilman " valikoituja sanoja" . Kaurapussi auttaa hieman silloin tällöin ja saunominen (lämpö siis yleensä). Itsensä rasittamatta jättäminen on paras keino. Eikä se enää häntäluu vain ole, vaan välistä vetää kankkuja niin lukkoon, että tuntuu kuin olisi rankemmankin treenin suorittanut. Että niin auvoista keskiraskautta täällä. Virtaa kyllä olisi kuin pienessä kylässä, mutta ei nouse kinttu yhtä ripeesti kuin ennen. No, on se sen arvoista kärsiä vähän aikaa, vai mitä!
Ekku ja pikku typy rv 20
Olipa hyvä tietää että muutkin ovat kärsineet samasta vaivasta. Mietinkin jo että johtuuko tämä raskaudesta vai jostain aivan muusta. Mutta tuntuu että nykyisin kaikki vaivat ja kolotukset voi laittaa raskauden piikkiin.
Blue 8+2
Ja suht alusta pitäen. Mulla tosin oireili vain kun makasi sängyssä selällään ja rupesi kääntämään kylkeä. Neuvolasta sanottiin, että syy voi olla, että paikat rupee " löystymään" kun tilaa tarvitaan enemmän. Muistaakseni myös jos on häntäluu joskus murtunut niin saattaa olla sitten hyvinkin kipeä raskauden aikana.
-s-
tuo häntäluun kipuisuus. Oli jopa ihan ekoja raskausoireta! Kai jotenkin kohtu painaa häntäluuta tai jotenkin kasvaessaan sitä ärsyttää. Ja mulla oli tuollon kohtu taaksepäin kallellaan. En tiä vaikuttiko asiaan -ehkä. Kipu onneksi sitten liventyi kun masu alkoi kasvaa eteenpäin. Ikävä vaiva kyllä oli!
Nyt sitten tässä tokassa ei tuota kipua niin ole. On kai kohtu eri paikalla tuon ekan raskauden jälkeen.