Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka olisi "ostettu" ulos työpaikasta?

Vierailija
19.08.2011 |

Eli mulle on työnantaja tarjonnut tiettyä (9kk) palkkaa kerralla käteen jos "irtisanon" itseni, eli työsuhde päättyisi yhteisellä sopimuksella.

Mitähän kaikkea tällaisessa asiassa pitäisi selvittää ja ottaa huomioon? Kannattaako?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmin syksyllä.

Työttömyyskorvaustahan et tuolta ajalta sitten saa ja karenssikin paukahtaa vielä 9kk päälle.

Mutta jos uskot työllistyväsi nopeasti, niin suosittelen!

Verotuksessa kannattaa myös tehdä tulotasaus jotta rahat jakaantuvat useammalle vuodelle verojen kannalta, muuten progressiivisuus voi vielä ison osan rahoista.

Vierailija
2/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli otti sen irtisanoutumispaketin joku vuosi sitten. Se oli kyl isompi kuin tuo. Hän käytti rahat oman yrityksen konseptin hiomiseen ja hyvin näyttää menevän.

Asia riippuu sun kohdalla kai siitä, että mitä aiot tehdä seuraavaksi ja mitkä sen relistiset mahdollisuudet on. Aiotko mennä samalle alealle toisen toihin ja millä tod näköisyydellä saat töistä, aiotko vaihtaa alaa ja mennä kouluun (tuo 9kk palkka ei riittäne koko opiskeluajaksi, mut voi silti kannattaa), onko teillä tulossa joka tapauksessa yt:t ja sitten osa jengistä joutuu pihalle? Eli käytännössä, uskotko saavasi asiasi kuntoon tuon 9kk aikana? Toisaalta, jos et saa, niin sen jälkeenhän olet jo oikeutettu työttömyyskorvaukseenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistähän tuo on.

Mieheni lähti Nokialta kun sieltä vielä sai 15 kuukauden palkan. Oli muutenkin jo leipiintynyt koko puljuun, joten tarttui tarjoukseen.

Omalla työpaikallani tuohon tarttui myös aika moni, kun työnantaja löyhästi lupaili, että jatkossa olisi luvassa freelance-töitä. No, nyt puoli vuotta myöhemmin kävi ilmi, ettei nimenomaan kyseiselle työlle ole jatkossa enää tarvetta olemassakaan - eli he kyllä mokasivat, kun lähtivät vakkaripaikasta tyhjän päälle.

Vierailija
4/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuon korvauksettoman ajan pystyisi kiertämään maksamalla tuon bonuksena (tms) eikä palkkana?

Vierailija
5/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sun työsopimuksesi muutetaankin määräaikaiseksi?

Eli teette uuden paperin jossa on työsuhteeksi määritelty määräaikaisuus. Silloin sä et irtisanoudu joten siitä ei tuu sanktioita.

Vierailija
6/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitähän varten se paketti juuri on luotu, että ihmisistä päästään eroon!

Vierailija
7/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karenssia.

Itse otin Nokialta paketin.

Huomioitavaa jos ei uutta työpaikkaa tiedossa. Koko paketti jaksoitetaan viimeisimmän kuukausipalkan mukaan tuloksi eli sinun kohdalla 9 kk eteenpäin. Ansiosidonnaista voit saada siis vasta 9 kuukauden päästä. Lisäksi tulee karenssi kun itse irtisanoudut, sen hyvä puoli on, että kuluu jo tuon 9kk jaksotuksen aikana pois.

Verottaja nappaa tuosta potista huikean osan :( tulontasauksena verotuksessa huomioidaan pieni osa. Se ei ole kuin joitakin satasia.

Vierailija
8/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti liiton lakimiehellä tarkistuttaa tämä irtisanomissopimus ennen kuin allekirjoitat mitään.

Vierailija
9/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karenssia.

Itse otin Nokialta paketin.

Huomioitavaa jos ei uutta työpaikkaa tiedossa. Koko paketti jaksoitetaan viimeisimmän kuukausipalkan mukaan tuloksi eli sinun kohdalla 9 kk eteenpäin. Ansiosidonnaista voit saada siis vasta 9 kuukauden päästä. Lisäksi tulee karenssi kun itse irtisanoudut, sen hyvä puoli on, että kuluu jo tuon 9kk jaksotuksen aikana pois.

Verottaja nappaa tuosta potista huikean osan :( tulontasauksena verotuksessa huomioidaan pieni osa. Se ei ole kuin joitakin satasia.

Vierailija
10/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minulla kului karenssi sinä aikana :)

olinkohan 7

Vierailija
11/11 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti liiton lakimiehellä tarkistuttaa tämä irtisanomissopimus ennen kuin allekirjoitat mitään.

oli niin simppeli juttu :)

Kun irtisanoudu ja palautan yrityksen omaisuuden, saan potin.

Ja lisäksi sopimus on luottamuksellinen. Siinse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi