Prisman Jupiter polkupyörät
Hei!
Olen harkinnut lapselle Prisman Jupiter pyörää ensipyöräksi. Onko teillä kokemusta ko. merkistä? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Kommentit (19)
polkupyörissä Tunturi, Helkama ja Jupiter.
Koitelkaa tarkkaan mitä ostatte lapselle jolla ei ole voimia nostella tai polkea aikuisen tavalla.
En tajua miksi lasten pyörät painaa sata kiloa ja tehdää sentin paksuisesti raudasta + hiton paksuilla renkailla.
Miettikää itse jos teidän pyörä painaisi 50 kg ja olisi auton renkailla.
Islabikes tekee alumiinista, käsittääkseni ovat hyviä lastenpyöriä.
http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/cnoc14.html
Meillä oli lapsella 16-tuumainen Jupiter ja ihan hyvä pyörä. Kesti moitteetta sen muutaman vuoden ajan, mitä lapsi sillä ajoi. Se on niin lyhyt aika mitä noilla pienillä pyörillä ajetaan, että mielestäni ei kannata satoja euroja niihin sijoittaa. Ei käytetyllä pyörällä kuitenkaan ole suurta jälleenmyyntiarvoa.
Merkillä ei ole mitään merkitystä.
Ketju tilaa ison erän kilpailutuksen perusteella vinku-intiasta. Tilaaja valitsee "merkin" kyhhäykseen.
Varma osto, ei huippua mutta pelloup.
Ja kun sen ostaa 50% alesta, ei hintakaan hirvitä.
Meillä tytöllä Jupiter-ensipyörä. Ketjut putoilee todella herkästi ja on hyvin raskas polkea (tarvitsee sileän asfalttialustan, jotta eteneminen onnistuisi).
16 tuumaisella keväästä lähtien ja ihan hyvin on toiminut/kestänyt.
näkee, että osalla ei ole mitään väliä minkälaatuinen joku tuote tai asia on. Pyörä on hyvä kun se kestää ja sillä voi huristella. Morjens.
Oikeesti kaikki huonot tuotteet pilaa lasten innostuksen harrastuksiin. En tiedä tarkemmin Jupiterista mutta yleisesti tiedän että pyörilläkin on niin paljon eroa. Paskimmilla pitkää polkea suorallakin täysiä jotta pääsee eteenpäin, paremmat menee itsekseen.
Samoja halpisosia kuin muissakin. En tiedä vaikka valmistettaisiinkin jo muualla kuin Suomessa?
16 tuumanen jupiter prismasta.
Poika tykkää ja hyvin näyttää pääsevän eteenpäin.
Poika kasvaa niin vauhdilla että alkukesästä ostettu pyörä on ensi kesänä jo liian pieni.
Tytöllä myös prismasta ostettu 26 tuumanen ja rakastaa pyöräänsä :)
Jos lapsi valittaisi että on raskas polkea tmv ikävää niin miettisin enemmän millaisen pyörän ostan. Mutta näin hyvä.
16 tuumanen jupiter prismasta. Poika tykkää ja hyvin näyttää pääsevän eteenpäin. Poika kasvaa niin vauhdilla että alkukesästä ostettu pyörä on ensi kesänä jo liian pieni. Tytöllä myös prismasta ostettu 26 tuumanen ja rakastaa pyöräänsä :) Jos lapsi valittaisi että on raskas polkea tmv ikävää niin miettisin enemmän millaisen pyörän ostan. Mutta näin hyvä.
koska ne eivät tiedä että parempiakin on.
"kaupunkipyöränä" on Tunturi Tango. Pyörälenkit teen kuitenkin aina pojalle pieneksi jääneellä maastomallin Jupiterilla, muistaakseni 26". Tosi hyvä pyörä maastossa.
enkä ikinä ole paskempaa fillaria tavannut. Korjattu tänä kesänä kolme kertaa, milloin minkäkin osan rikkouduttua eikä vieläkään ole ihan kunnossa. Nimi suomalainen mutta osat taatusti tedään jossain vinkuintiassa. Jopa Prisman Jupiter kestää paremmin, samoin Hobby Hallin Sardat yms.
Alle 2v opetteli "markettipyörällä" ajamaan ja ihan hyvin on onnistunut, ei ole liian raskas tai muutenkaan huono. Pikkupyörä on niin vähän aikaa käytössä ja ajetaan lyhyitä matkoja ettei ole mitään järkeä hankkia ensipyöräksi tuhansien eurojen arvoista merkkipyörää. Brassailla saa jokainen toki rahoillaan, ei kalliista pyörästä haittaakaan ole.
Näytätkö yhden tuhansien eurojen lasten pyörän?
Lisäksi ostamalla laatua, sen saa myytyä muuallekin kuin kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Koitelkaa tarkkaan mitä ostatte lapselle jolla ei ole voimia nostella tai polkea aikuisen tavalla. En tajua miksi lasten pyörät painaa sata kiloa ja tehdää sentin paksuisesti raudasta + hiton paksuilla renkailla. Miettikää itse jos teidän pyörä painaisi 50 kg ja olisi auton renkailla. Islabikes tekee alumiinista, käsittääkseni ovat hyviä lastenpyöriä.
Islabike on varmasti hyvä mutta on ulkomailta tilattavaa tavaraa. Itse haluan kyllä sovittaa pyörää lapselle ennen ostopäätöstä. Ei ihan onnistu Islabiken kanssa.
Jupiter Cross 16 (16 tuumainen) toimii ainakin meidän pojalla ihan OK. Pyörän joutui itse kasaamaan ja se piti säätää kuntoon lähes joka osa-alueelta ennen kuin sillä pystyi ajamaan (säätäminen ei ehkä onnistu jokaiselta). Paketissa mukana tulleella "työkalulla" saa tosin heittää vesilintua ja kasata kunnon avaimilla. Meidän käytössä on ihan passeli peli kun hän ei kerta mitään 10 km lenkkejä lähde polkemaan.
Siinä olen ihan samaa meiltä että kumma ettei lapsille tehdä kevyitä pyöriä kun kerta aikuistenkin pyörät saadaan lähemmäs 10 kg painoisiksi ja jopa allekin. Tämä Jupiter painaa 11 kg. Vastaavankokoinen Islabike painaisi alle 7 kg joten onhan siinä selvä ero. Paino vaikuttaa heti jos lähetään vähänkin pidemmälle matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Koitelkaa tarkkaan mitä ostatte lapselle jolla ei ole voimia nostella tai polkea aikuisen tavalla. En tajua miksi lasten pyörät painaa sata kiloa ja tehdää sentin paksuisesti raudasta + hiton paksuilla renkailla. Miettikää itse jos teidän pyörä painaisi 50 kg ja olisi auton renkailla. Islabikes tekee alumiinista, käsittääkseni ovat hyviä lastenpyöriä.
Islabike on varmasti hyvä mutta on ulkomailta tilattavaa tavaraa. Itse haluan kyllä sovittaa pyörää lapselle ennen ostopäätöstä. Ei ihan onnistu Islabiken kanssa.
Jupiter Cross 16 (16 tuumainen) toimii ainakin meidän pojalla ihan OK. Pyörän joutui itse kasaamaan ja se piti säätää kuntoon lähes joka osa-alueelta ennen kuin sillä pystyi ajamaan (säätäminen ei ehkä onnistu jokaiselta). Paketissa mukana tulleella "työkalulla" saa tosin heittää vesilintua ja kasata kunnon avaimilla. Meidän käytössä on ihan passeli peli kun hän ei kerta mitään 10 km lenkkejä lähde polkemaan.
Siinä olen ihan samaa meiltä että kumma ettei lapsille tehdä kevyitä pyöriä kun kerta aikuistenkin pyörät saadaan lähemmäs 10 kg painoisiksi ja jopa allekin. Tämä Jupiter painaa 11 kg. Vastaavankokoinen Islabike painaisi alle 7 kg joten onhan siinä selvä ero. Paino vaikuttaa heti jos lähetään vähänkin pidemmälle matkalle.
Lapselle ensipyöräksi mikä tahansa, mutta ei apurattaita vaan ottakaa pyörästä polkimet pois.
Sillon polkupyörä muuttuu tasapainopyöräksi/potkulaudaksi jolla oppii paljon paremmin pysymään pystyssä.
Kun tasapaino on hallussa, niin sitte vaan polkimet pyörään kiinni.
Onneksi on yksi huippuälykäs,joka on tietävinään pyöristä jotain.Ihan naurattaa noin hölmö esitys....
halpa markettipyörä.