Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömänä sairaslomalle, miten menee?

Vierailija
19.08.2011 |

Olen työttömänä ja saan liitosta rahaa, mutta jouduin nyt muutaman kuukauden sairaslomalle. Nyt toimitan kelaan paperit ja saan tuon ajan sairaspäivärahaa.

Mitä niille kuluville 500 työttömyyspäivärahapäivälle käy?

Se on siis katkolla kelan maksun ajan, mutta jatkuuko sitten siitä mihin päivät jäi?

Ihan sekavia asiat vielä. Ensimmäinen työttömyys ja ensimmäinen sairaus joka vaatii pidemmän hoidon. Kaikki samaan kasaan : (

Kamala stressi nyt tästä.. : (

Jos joku osaa vähän kertoa niin kiitollisena kuuntelen!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työttömänä YTK-kassasta päivärahaa, sain sairaslomaa ensin kuukauden ja heti perään pidin huolen ettei seuraavaan sairaslomakuukauteen tullut katkoa. Ts. kaksi kuukautta putkeen.

Yleensä on 9 päivän omavastuuaika ja sen jälkeen alkaa Kelalata sairaspäiväraha. Mutta koska kuuluin YTK-kassaan (kai liittokin olisi käynyt) maksoi kassa minulle ne 9 päivää enkä kärsinyt tappiota yhdestäkään päivästä.

500 päivääni oli aika lopussa, mutta tuo 2 kuukauden sairasloma siirsi päiviä jatkumaan.

Kun sairis loppui, aloin saada normaalisti kassasta korvausta kunnes 500 päivääni täyttyi...

Kannattaa kuulua liittoon tai kassaan, minä sain ne 9 päivää jotka olisivat olleet alkuun omavastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla