Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä on vanha ja kaluttu aihe, mutta

Vierailija
18.08.2011 |

olen äitiyslomalla ja kolmen lapsen äiti. Vanhemmat lapseni 6v ja 4v. Haluaisin kovaasti hakea isommille lapsille päivähoitopaikkaa. Onko se kauhean väärin? Kavereita heillä on päivittäin omassa pihapiirissäkin, mutta tuntuu, että se ei riitä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö jaksa hoitaa???Hae kerhopaikka,säästyy paikat meille työssäkäyville...me todella tarvitaan ne!!

Vierailija
2/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tuo vanhin käy jo esikoulua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vie isompia kerhoon ja hommaa heille vaikka yhtä harrastusta viikolle?

Mä olin itse vastaavassa tilanteessa kotona, ja meillä oli 2x vkossa 3h kerho ( myöhemmin 3X3h+ isommalla eskari aamupäivisin), ja kerran viikossa oli muskari. Sitten käytiin avoimessa päiväkodissa ja muuten vaan hengailtiin ympäriinsä.

En ole mikään superäiti todellakaan, joten ihmettelen miten voi olla niin vaikeaa tuo lasten kanssa oleminen.

Vierailija
4/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat voi perua, jos siinä vaiheessa ei olekaan tarvetta niille.

Aika paljon riippuu siitä, mistä päiväkodista paikat saat. Jos pk on kaukana, ei se juuri helpota arkea, jos pitää itse kuskata molempiin suuntiin.

Niin kauan kun meillä on subjektiivinen päivähoito-oikeus, sitä kannattaa käyttää, jos kokee tarvetta.

Onko 6-vuotias eskarissa? Saisitko lapset samaan tarhaan?

Vierailija
5/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset tarttisi enempi ohjelmaa kuin jaksan nyt järjestää. 6v aloitti eskarin ja ajattelin, että hän menisi sieltä loppupäiväksi hoitoon. 4v on vilkas ja ei jaksa pitkään keskittyä samaan asiaan. Itse olen umpi väsy vauvan kanssa. Kuljetukset hoituisi mieheni avulla, hän veisi lapset aamulla ja hakisi 16 jälkeen kun kotiutuu. Naapurissani asuu äiti, joka 5v ja 1,5v kanssa kotona. Mä en rehellisesti sanoen ymmärrä miten se jaksaa ja viitsii. Se isompi lapsi ei ole missään kerhoissakaan, aina pyörii kotona. Tai leikkii kavereiden kanssa pihalla. Sillä äiti paralla ei ole mitään omaa aikaa, ikinä. En tosiaan käsitä kuinka jaksaa. Minä en jaksa näitä omiani hoitaa, piste ja loppu. Haen ne hoitopaikat. ap

Vierailija
6/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ihmeen takia teet lapsia kun et viitti hoitaa!!haloo!!oisko yksi riittäny??

Vierailija
7/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sen päälle vielä jotain hoitopaikkaa.

Vierailija
8/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomessa on tällainen mahdollisuus äideille jotka on myös kotona...niin kauan kuin on,miksei voisi käyttää..

Vierailija
9/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voivat leikkiä keskenään omalla pihalla. lisäksi on naapurin lapsi kaverina, vai? Tietenkin sun silmien alla, mutta voivathan tuon ikäiset jo leikkiä yhdessä pihalla.

Vierailija
10/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut tekee lapsia ja palaavat töihin??Miksi ette itse hoida lapsia kotona, sitä tuetaan myös taloudellisesti. Ettekö halua tinkiä saavutetusta elintasosta? Asuntolainaa, autolainaa, harrastuksia ym...? Ihan junttia alkaa vouhottamaan ja syyllistämään sellaisia äitejä jotka hoitavat kotona vauvaa ja miettivät isompien lasten hoitoon laittoa! Samallalailla te jotka niitä hoitopaikkoja "oikeasti" tarvitsette olette tehneet päätöksen töihin paluusta. Ei sinne töihin ole kenenkään pakko palata!! Hoitovapaalla saa olla kunnes nuorin on 3v. ja senkin jälkeen voi lapsia hoitaa kotona jos ne lapset asettaa elämässään ykkössijalle. Asunnon voi myydä pois ja muuttaa sivummalle edullisempaan asuntoon, auton voi kanssa hävittää, yksinhuoltajalle on asumislisää, korotettua lapsilisää ja toimeentulotukikin on olemassa. Jotenkin alkaa kypsyttämään tämä jatkuva mussutus siitä kuinka se töihin paluu ja lsten hoitoon vienti on vaan niin oikea ratkaisu ja silloin siellä hoidossa on niin hyvä olla kun on virikettä ja seuraa jne. Ja jos kotiäiti tällaisen ajatuksen suustaan päästää että olisikohan siellä isomman/isompien hyvä olla niin ei hemmetti varmasti koska kotihan on ainut ja oikea paikka viisi ja kuusivuotiaalle olla.

Vierailija
11/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei voi saada kaikkea? Voi käydä töissä ja olla lasten kanssa. Miksi niiden kanssa pitäisi olla 24/7? Onhan äidillä omakin elämä herranjestas. Kuka hullu oikeasti myisi asuntonsa, josta on omaisuuden maksanut ja mitä lapsiperhe tekee ilman autoa jossain korvessa?

Pkt tarjoaa virikettä ja seuraa lapsille turvallisessa ympäristössä. Äidilläkin on oikeus levätä joskus. Tuollaiset jeesustelijat kuin 12 on ei vain pysty käsittämään, miten yhdistää nämä asiat niin, että kaikki perheenjäsenet saavat siitä jotakin irti. Ehkä itsekin haluaisit saavuttaa elämälläsi jotakin muuta, kuin paskavaippojen sm-mitalin.

p.s. minullakin on alle 2 v pkssa pari kertaa vkossa ja vauva himassa. Olen pirteä ja jaksan heitä molempia paljon paremmin.

Vierailija
12/13 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinun mielenterveysongelmista. Lapset on itse tehty ja ne on itse hoidettava.

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on poistettava, sillä meillä ei Suomessa enää ole varaa maksaa vanhempainpäivärahoja ja samalla hoitaa lapset yhteiskunnan toimesta. Hei Haloo, mieti mitä kyseletkin!!!!!!!!!!!

Vierailija
13/13 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne töihin ole kenenkään pakko palata!!

No kyllä on. Katsos kun yhteiskunnan toiminta rahoitetaan verovaroilla ja jonkun pitää niitä maksaa, vaikka kuinka haluaisi "priorisoida lapset etusijalle".