Päiväkodin synttärikutsut - kenelle?
Lapsi aloitti uudessa eskarissa ja ajateltiin pitää kaverisynttärit. Meillä on ollut kaikilla lapsilla tapana kutsua koko päiväkotiryhmä / koululuokka, mutta nyt uudessa päiväkodissa on pieni ongelma..
Päiväkoti on jaettu kahteen isoon megaryhmään, 3-4-vuotiaat ja 5-6-vuotiaat. Eskarit eivät ole oma ryhmänsä, vaan kaikki 5-6-vuotiaat ovat koko ajan yhdessä pieniä eskarihetkiä lukuunottamatta. Tässä ryhmässä on yhteensä 30 lasta.
Kutsuisitko pelkät eskarit (15) vai koko ryhmän? Lapsi on odottanut kaverisynttäreitään koko kesän.
Kommentit (14)
Miksi?
Onko myös ryhmän kaikki muutkin lapset kutsuneet aina sinun lapsesi syntymäpävilleen (+ kaikki ryhmän muut lapset)?
En ole kyllä koskaan törmännyt vastaavaan. ;D
Mikä ajatus tässä koko ryhmän kutsumisella on? Ettei kenellekään tule paha mieli?
Miten lapsi oppii sitten isompana kestämään pettymyksiä, jos ei saa kokea niitä tällaisesta lievemmästä päästä?
joten ei tunne vielä ketään. Kaikkein hölmöintä mielestäni olisi kutsua vain joitain, eli juuri osa 5-vuotiaista ja osa eskareista.
En tiedä, pitäisikö kutsua vaikka kaikki pojat? Äh, kun on vaikeaa.
ap
lapsia on ollut maksimissaan yhteensä 20 koko ryhmässä tai luokassa aiemmin. Näin me vanhemmat ollaan nähty kerralla, minkälaisten lasten kanssa omat lapset päivät viettää, nähdään niiden vanhempia ja kyllähän mun mielestä on kohteliasta kutsua koko ryhmä muutenkin. Ehtii sitä eriytyä ja syrjiä ihmisiä sitten myöhemmin :(
ap
lapsia on ollut maksimissaan yhteensä 20 koko ryhmässä tai luokassa aiemmin. Näin me vanhemmat ollaan nähty kerralla, minkälaisten lasten kanssa omat lapset päivät viettää, nähdään niiden vanhempia ja kyllähän mun mielestä on kohteliasta kutsua koko ryhmä muutenkin. Ehtii sitä eriytyä ja syrjiä ihmisiä sitten myöhemmin :(
ap
XD
Ei kukaan voi oikeasti toimia näin!!!!
Pakko olla hyvä provo! XD
joko kaikki ryhmän pojat tai kaikki eskarit. En missään nimessä 30 lasta. Juttele pojan kanssa, kumman "ryhmän" haluaa kutsua.
lapsia on ollut maksimissaan yhteensä 20 koko ryhmässä tai luokassa aiemmin. Näin me vanhemmat ollaan nähty kerralla, minkälaisten lasten kanssa omat lapset päivät viettää, nähdään niiden vanhempia ja kyllähän mun mielestä on kohteliasta kutsua koko ryhmä muutenkin. Ehtii sitä eriytyä ja syrjiä ihmisiä sitten myöhemmin :( ap
Oisko Porvoosta päivää alotus taas?
luokka tai päiväkotiryhmä. Koskaan ei ole ollut yli 20 oppilaan ryhmää, joten ei ole tullut mitään megasynttäreitä.
Ymmärrän sen, että voidaan kutsua pelkät pojat tai tytöt, mutta en sitä, että kutsutaan vain osa ihan muuten vain. Kyse on kuitenkin lapsista.
Lapsi itse haluaisi tietenkin kutsua kaikki.
ap
Meillä on 4-6v. kaverisynttäreillä ollut 6-9 lasta, ja se on ollut varsin riittävästi. Enemmän olisi ollu aika lailla kaoottista (lapset siis olleet ilman vanhempia). Nyt lapsi meni eskariin ja niiden ryhmässä taitaa olla reilu 20 lasta, synttärit on kyllä vasta keväällä, mutta tuskinpa voi silti koko ryhmää kutsua.
3:ssa eri päiväkodissa, ja hyvin eri kokoisissa ryhmissä. Mutta koskaan en ole törmännyt vastaavaan, että koko ryhmä olisi kutsuttu syntymäpäiville.
Enkä ole koskaan kuullutkaan tällaisesta.
Joten taitaa tämän ketjun aloittaja olla Porvoosta. XD
monet synttärit siis järkännyt. Meillä on aina kutsuttu koko ryhmä tai luokka tokaluokkaan asti, sitten vain tytöt / pojat. Ja tämä sama systeemi on ollut kyllä ihan muissakin perheissä. Kaikilla synttäreillä on ollut reippaasti yli 10 lasta.
ap
olivat lapset viime vuonna eskareina juuri 5-6-vuotiaiden ryhmässä. Ryhmän koko oli about 15 joista n. puolet oli eskareita. Kutsuttiin synttäreille kaikki eskarit eli olisikohan ollut about 8 lasta omat mukaanluettuna ja oli varsin riittävän kokoinen ryhmä ;)
tavalta. Mulla neljä lasta enkä ikinä törmännyt tuommoiseen. Rajana 10 lasta ja yleensä tulee 8-9. Jos yli kymmenen menisi vain riehumiseksi...en suostuisi ikinä.
Me ollaan kanssa kutsuttu koko ryhmä, jossa tosin alle 10 lasta. Siihen tulee vielä päälle muut lapset. Kaikki eivät kuitenkaan pääse mutta musta on aivan erityisen mukavaa saada tavata hoitokavereiden vanhempia ja hoitokavereita ja omalta osalta koittaa parantaa yhteishenkeä. Synttärit on kerran vuodessa ja kestää pari tuntia joten ei nyt ole mikään paha rasti...Tällainen tapa oli ihan yleinen mun omassa lapsuudessa 70-luvullakin.
eihän sitä tiedä tuleeko kaikki, mutta "pahimmassa tapauksessa" 30 lasta on jo liikaa lastenkutsuilla, ainakin mun mielestä.
Toisaalta jos tärkeitä kavereita on 5 vuotiaissa niin ehkä ne sitten lisäksi.