*****ELOKUISTEN TORSTAI*****
Kommentit (23)
Vauva on nyt sitten räkätaudissa, silmät vuotaa ja on lämpöä.
Reilu iikko sitten kävimme lastenklinikalla kolmevuotiaan aivotärähdyksen takia, eilen illalla vauvan kuumeen vuoksi.
Piristyi heti kun päästiin lääkäriin, jutteli lääkärille höpö-jutttujaan koko ajan ja naureskeli. Saatiin silmätipparesepti varuiksi. Yömeni hienosti, nyt on itkuinen. Ekan kerran siis koko kahden kuukauden aikana, onpa kurjaa, nyt tiedän miten helpolla olen päässyt.
Kolmevuotiaani on oksentanut kolmena aamuna ja valitellut vatsakipua, mutta siihen se on jäänyt. On sitten oltu ulkona, eikä ole ollut mitään muita oireita.
Nyt pitää lopettaa, vauva itkee.
Pinoudunpa minäkin!
BABY:meillä tytöllä on kanssa rintaraivareita,yleensä illalla,harvemmin päivällä,olen yhdistänyt mielessäni niin että vauva on vain niin väsynyt ja ei haluaisi välttämättä nukahtaa kuitenkaan....meillä tyttö rauhoittuu lopulta tissin ja harson avulla(harso silmille)
Memmukalla on 3kk neuvola ensi maanataina,täytynee käydä ostamassa supot valmiiksi kotiin.Täytyy tulla ilmoittamaan mitat sitten tännekin
Olen lipitellyt sitä imetysteetä nyt 4-5 pvää,ja se todella tehoaa!tissit aivan vuotaa maitoa!
Nyt aamun askareiden kimppuun!Iloista päivän jatkoa kaikille
Katja ja Memmukka 2kk 3viikkoa
Meillä 02.08 syntynyt poika, nimeltään Niilo:)
Poitsu kasvaa kovaa vauhtia. Korvikemaidolla ollaan kasvettu nyt viimiset kaksi kuukautta, kun imetys oli yhtä tappelua ensimmäinen kuukausi ja loppujenlopuksi minulta ei edes tullut maitoa kunnolla:(
Minulle se oli itselleni suuri pettymys, että imetys ei onnistunut... olin miettinyt ennen pojan syntymää, että imetän mahdollisemman pitkään... no nyt olen jo toipunut pettymyksestä. Pääasiahan on että vauva saa riittävästi ravintoa ja voi hyvin. Nyt hän todella on TYYTYVÄINEN kun saa maitoa tarpeeksi.
Meidän poika muutenkin kovin tyytyväinen ja rauhallinen. Öisin herää kerran...maksimissaan kaksi. Nukkumaan alkaa siinä klo19-20 ja yleensä eka herätys on siinä 4:n aikoihin...välillä saattaa herätä ekan kerran klo23-24.
Eilen meillä oli 3kk.neuvola ja poika sai piikin. Olin jo miettinyt että poika varmaan itkustaa ja on pahan tuulinen sen jälkeen, mutta ei... ei yhtään itkua eikä murhetta. Ei tainnut poika edes tuntea koko pistosta. Iltakin meni erittäin iloisissa merkeissä. Poika naureskeli ja jutteli... ei tietoakaan mistään kiukuista:) Hyvä niin.
Laitan tähän samaan nyt kaikki neuvolassa mitatut mitat, pojan pienen elämän varrella, niin saa paemmin käsityksen siitä miten poika on kasvanut... kun en vielä aikaisemmin tänne elokuisiin ole kirjoitellut:)
Poika siis syntyi 02.08.2005 (rv40+2) klo.19:21. Pituutta oli 51cm, painoa 3640g ja pipo oli 36,5cm.
Neuvolassa:
19.08.05-> paino:4060g, pituus:53,3cm, pipo:37,9cm (2vkoa)
02.09.05-> paino:4610g, pituus:55,7cm, pipo:39,4cm (1kk )
30.09.05-> paino:6050g, pituus:59,1cm, pipo:41,5cm (2kk )
02.11.05-> paino:7050g, pituus:63,1cm, pipo:42,6cm (3kk )
Nyt pitää mennä kun poika heräilee aamu" päikkäreiltä" , mutta koitan nyt alkaa useemmin tänne kirjottelemaan:) tähänasti olen vaan lueskellut.
Hei vaan ja hyvää torstai päivää!
- Kristalli85 & Niilo 3kk+1pvä -
Enpä oo pahemmin kirjotellu mut lueskellut kyllä. Ohi on mennyt toi imetystee juttu, mitä ihmettä se oikeen on? Olis kiva kanssa kokeilla!
jekkuli
Uudet mitat 60,8 cm ja 5300g. Painoa vajaa 3ssa viikossa 310g vain vaikka osin saa korvikettakin. Nyt sitten joka syötöllä. Harmittaa. Mutta eihän asialle mitään voi, pakkohan pojan on ruokaa saada. Voiskohan noita yöimetyksiä silti jatkaa ilman pulloa? Aion ainakin! Miten tässä tilanteessa pitää omaa maidontuotantoa yllä kun edelleenkin haluisin imettää. TOSIN epäilen että pikkuhiljaa se menee siihen ettei tissiä jaksa tai viitsi antaa vaan suoraan pulloa....
Muuten siis kaikki ihan hyvin.
voi kökkö, juuri kirjoitin kauhean stoorin, mutta sitten ei tullutkaan läpi. Argh!!!!
No lyhyesti, tänään kävimme myös lääkärissä. Painoa 6080g ja pituutta 62,3cm. Piikki saatiin ja nyt nukutaan tyytyväisenä. Lonkat tutkittiin myös ja vasemmalla puolella hiukan jäykkyyttä minkä tähden lähete keskussairaalaan. Sinne pääsemme jo ensi viikolla. Toivotaan parasta, ettei mitään lastahoitoja tarvita.
Papaija ja Arttu tasan 3kk
Aika menee kyllä niin hurjan nopeaan, TAAS on torstai! Pinoutumaankaan en ole muka kerinnyt ollenkaan, joka päivä kyllä käyn jutut lukemassa!
Emilia on päässyt talviaikaan mukaan vasta tänään. Kellojen siirron jäkeen rupesi nuokkumaan jo klo 19 illalla ja herätty on aamulla 5.30-7... Eli kaikki tuntia aikaisemmin. Tänään sitten herättiin vasta klo 8.30! Ihanaa! Yöllä meilläkin heräillään edelleen lähes joka yö vähintään 3 kertaa. Pisin unijakso on parhaimmillaan 4-5 tuntia. Mutta en jaksa sitä murehtia ainakaan vielä, kun kaikki ilta- ja yöitkut ja masuvaivat ovat kokonaan loppu! No pierut ovat kyllä jääneet tytölle... :) Siis kokoajan paukuttelee, mutta ei onneksi itke mahavaivoja!
Nyt tyttö otti ekat aamupäikkärit tuossa kopassa ja juuri taisi jo herätä... Näkyy vaan musta pieni pää kopan laidan yli! :) Kovasti yrittää punnertaa ylöspäin! Hauskan näköistä...! Ja ähinä on kova!
Tilasin valtavan paketin kestovaippoja pari päivää sitten! Meillä ruvetaan sitten varmaan täyskestoilemaan! Oliko elokuisissa muita kestoilijoita??
Niin ja 3kk lääkäri oli viimeviikolla, toka piikki jo saatiin, siitä ei onneksi tullut mitään oireita ja itkukin loppui pian isin syliin. Kasvettu on paljon, 6300g (kk sitten 5300g) ja 62cm (61cm). Pituutta oli tullut alussa niin paljon että ei hätää vaikka nyt viimekuun tulos oli vain +1cm. Täysimetys jatkuu siis. Ja täälläkin iltaisin raivotaan tissillä. Ilmeisesti se on vaan väsymyksestä johtuvaa. Jonkin aikaa yritän tissiä tarjota, mutta kun Emppu vaan huutaa ja raivoaa, annan olla ja laitan tytön nukkumaan. Välillä sitten herää nopeampaa syömään ekan kerran, välillä nukkuu ihan normaalin ekan unijakson. Mutta raivoavalle tytölle on ole sitten väkisin tissiä yrittänyt antaa.
Nyt tyttö kutsuu... Mukavaa loppuviikkoa taas kaikille! :)
Anemos & Emilia 3kk + 1vk
Baby: harmitus, että imetys ei sulla onnistu ja joudut korviketta antamaan enemmän kuin haluaisit. Noista rintaraivareista, meillä oli niitä alussa jatkuvasti, kun maitoa tuli niukemmin eikä tyttö jaksanut riittävästi imutella. Seuraavan kerran niitä on varmaankin luvassa, kun aletaan kunnolla opettelemaan imemistä ilman rintakumia, mun laiskuudesta johtuen sitä käytetään edelleen.
Anemos: mä ilmoittaudun! Meillä on kestot käytössä ja oon kehittänyt siitä itselleni uuden harrastuksen. Varsinkin kun teen suurimman osa ite, niin aina kehittelen kivoja vaippoja, kun nään mukavia kankaita. Täyskestoilulla mennään, mitä nyt reissussa ollessa käytössä on kertikset. Mitäs tilailit ja mistä?
Muuten meillä menee mukavasti, tänä aamuna käytiin seurakunnan perhekerhossa, oltiin hieman ohi kohderyhmän, mutta eipä tuo haitannut. Sofia katseli ihan ihmeissään muita lapsia, osui vaan pahasti päiväuniaikaan tuo reissu, mutta tulihan se uni sielläkin.
Eilen meillä kävi 9 kk:n ikäinen lapsivieras vanhempineen, huomaa ettei meillä tämä sisustus oli vielä termiittiystävällinen... Sai alkaa keräilemään tavaroita poitsun edeltä pois. Olen tosin jo alkanut pikkuhiljaa miettimään miten näitä tavaroita tullaan järjestämään lähitulevaisuudessa, joten huonekalukauppaan tie vie meidän perheessä.
Mukavaa päivänjatkoa!
Annales kera Sofian 11 vko
Anemos: meilläkin kestovaippaillaan. Aluksi kestot olivat käytössä myös yöllä mutta nyt olen siirtynyt käyttämään yöllä kertiksiä, kun niiden vaihto sujuu mielestäni hieman nopeammin kuin kestojen. Viikonloppuöisin, kun mies vaihtaa vaipat, kestovaipat ovat edelleen käytössä. Mitäs vaippoja muuten tilasit? Me ollaan käytetty tavallisia harsoliinoja (myös Ruskovillan, jotka ovat hieman paksumpia) ja siinä päällä Bumpyn puuvilla-polyesterikuoria. Ostettiin myös Ruskovillan villahousut, mutta jotenkin en oo tykännyt niistä ja nyt ne ovatkin vain hätävarana, jos kaikki Bumpyt sattuvat olemaan likaisia. Onhan tästä kestoilusta oma vaivansa, kun kakkavaippaharsot pitää suihkuttaa puhtaaksi ja vaipat pitää laittaa ämpäriin likoamaan. Toisaalta on ne kertiksetkin roskiin laitettava. Ja pyykkikonekin laulaa joka toinen ilta. Onneksi meillä mies hoitaa nuo vaippapyykit. Muutenkin tuo mies on meillä ollut melkein innokkaampi kestoilemaan kuin minä.
Muuten tänne ei mitään uutta. Vähän pelästyin kun kakkavaipassa oli vähän (siis hyvin vähän) verta. Neuvolasta sanottiin että kun sitä on niin vähän niin ei vielä syytä huoleen. Luultavasti iho on vaan rikki tms.
Meillä on 3 kk neuvola vasta vajaan kahden viikon päästä. Kovasti tekis jo mieli päästä punnituttamaan poikaa; edellisestä käynnistä kun tulee jo 1,5 kk.
tosca
Oon kanssa elokuisia ja pienen Julius-pojan äiti. Oon lukenu näitä teidän juttuja jo odotus-puolelta asti, mut en vielä kertaakaan oo kirjottanu. Nyt täytyy kirjottaa kun mielenkiinto heräs tuon imetysteen kohdalla. Siis mistä semmoista saa?! Olis mukava kokeilla.
Itestäni voisin sen verran kertoa, et oon -79 ja synnytin Keski-Suomen keskussairaalassa 3.8. 3000g painavan ja 47cm pitkän poikavauvan. Vauva-arki sujuu hyvin vaikka omaa kotia samaan aikaan rakennetaan. Julius on tosi rauhallinen ja tyytyväinen. Täysimetyksellä mennään, huomenna 3kk-neuvola, saa sitten tietää miten on ukko kasvanu. Ollaankin viimeks käyty siellä jo puoltoista kuukautta sitten.
Jospa ehtis alkaa useeminkin kirjotteleen..=)
Zanniz ja Julius, tänään tasan 3kk
Joo, ainahan meijän neiti on nukkunu hyvin, mutta nyt kyllä ylitti itsensä! Illalla irrotti tissistä 23.30 ja sitten nukkumaan. Sai äiti muutaman kerran hieraista silmiään kun heräsin, kello oli 10.40!! Ja tyttö nukkui yhä tyytyväisenä sängyssään! Sitten kyllä törkkäsin tissin puoliunisen tytön suuhun, alkoi jo rinnatkin olla räjähtämis-pisteessä! Tollanen 11 h syöttöväli taitaa olla hieman liian pitkä, saakohan vauva tarpeeksi sapuskaa? No,tuskin tuosta nyt tapaa tulee, yleensä yöllä syöttöväli on 6-8h.
No nyt kuuluu kutsuhuuto...Täytyy mennä!
Syyspäivän jatkoja! =o)
tännehän kerkeää melkoinen pino jo tulla ennenkun minä edes kerkeän koneen aukasta. T' änään oli siten jälkitarkastus, minipillerireseptin sain, th ehdotti kierukkaa, mutta meikäläiset on niin köyhiä, että mistä sitä sen 100euroa yhtäkkiämiljoonan muun laskun ohella johonkin kierukkaan repasee. Jos jollakulla teillä on/on ollut niin kokemuksia kiitos:) onko haittavaikutuksia tms. Vähän nuo pillerit mietityttää ku oon niin pirun horisko, etten varmasti muista joka päivä ottaa ja tähän hulinaan uutta lasta, EI kiitos vielä ainakaan muutamaan vuoteen, jos ollenkaan.
Meidä poitsu heräs ainakinn sata kertaa viime yönä(siltä se ainakin tuntu) aina löin vaan tissiin suuhun, kun en muutakaan jaksanut. Mieskin on reissussa niin saatiin vallata vauvan kans sitten loppuyöksi koko sänky, kun en enää jaksanut sitä ees taas viemistä. Esikoinen onneks pysy huoneessaan aamu kuuteen.
juu, mutta nyt muiden jutut lukemaan, kun lapset kerrankin nukkuvat yhtä aikaa:)' '
tiiku+muut
Onneksi olkoon pitkistä unista Vermeli!
Ja tervetuloa Kristalli-85 & Niilo ja Zanniz & Julius! Kerrankin muistaa nimimerkit =) Enkä muuten kirjoittanut edes ylös...hih.
Päivä on mennyt kotoisasti. Tätä tarvittiinkin, eilen oltiin nimittäin shoppailemassa koko päivä. Mulla oli semmonen tarjouslappu Kappahliin, että sain yhden vauvan vaatteen puoleen hintaan, joten ostin Ennille toppahaalarin kokoa 62 cm. Siis aivan syötävän suloinen! Viinipunainen, jossa pieniä kirjottuja kukkia. Varvasosat on umpinaiset ja topatut ja kädetkin on piilossa. Toi koko on Ennille ihan passeli tämän talven kun hän on niin pienikokoinen. Saas nähdä mitä 3 kk neuvolassa on uudet mitat.
Tänään maisteltiin ruusunmarja-vadelmaa, mutta vähän huonolla menstyksellä. Siis söi kyllä, mutta hetken kuluttua alkoi itku. En tiiä oliko vatsavaivoja, joten kokeilen huomenna uudestaan. Enää ei vaivaa. Peruna-porkkanasta ei ole tullut mitään, joten maistellaan sitä aina välillä ja otan sen sitten iltavelliksi kun on 3 kk täynnä.
Onko muita käsityöihmisiä? Ostin uuden saumurin, mutta mistähän sitä nippasis sen ajan siihen =) Olis ihania kankaitakin odottamassa...
No, nyt taas kotihommiin ja isoveli tytsyn viihdyttäjäksi.
Kukka ja Enni
minä tilasin netistä googlettamalla Still imetysteetä(tuli kyllä postikuluineen kalliimmax kuin apteekista tai luontaistuotekaupasta)
Siinä on erilaisia yrttejä,jotka tehostaa maidontuotantoa,paketissa 20 pss ja yhdestä tulee 1 litra teetä,suosituksena 3-6 kuppia päivä ja itse olen juonut juuri sen verran.Aiemmin ei tarvinnut pitää edes tissiliivin suojuksia,nyt nekin on käytössä,maito alkoi tulla jo paitojenkin läpi.
Suosittelen kokeilemaan,minulle ainakin on ollut hyötyä!
Meillä jatkuu arki ihan samaa rataa, tosin eilen illalla neiti nukahti jo 21.30 paikkeilla.. Ja heräs sit jo puol 4 syömään. Normaalisti nukahtaa 22.15 ja syömään herätään 5.30, noin. Mut ihan sama, hyvin meillä silti nukutaan. Nyt on nukkunut päikkäreitä 2,5 tuntia vaunuissa. Meillä on tuo 3 kk neuvola ens ke, täytyy kans hakee apteekista supot valmiiks. Mitat jänskää muakin, kun ketään muuta en oo aiemmin imettäny, kaikki on saanu korviketta jo ihan kokonaan tämän ikäsenä, joten ovat kasvaneetki varmaan eri tavalla. Ja Viivi kasvaa ihan pelkällä tissimaidolla.
Vitsi mä odotan kovasti et tulis talvi.. Tykkään lumesta niin paljon!
En nyt muista kuka kirjoitti käyneensä kappahlilla, mä sain kans sellasen kupongin, ja käytiin shoppailemas viiville.. Ostettiin sitä winter-mallistoa, vaaleanpunaiset samettifarkkuhaalarit, sellanen pitkähihainen T-paita, mis ne pingviinit kans seikkailee, siin on vaaleansiniset raidat pitkissä hihoissa, ja niinku valkoinen T-paita jossa se kuva, niin päällä. Ja sitte ostettiin samaa sarjaa vaaleanpunainen velourisetti, housut ja huppari, jossa sama pingviinipariskunta. Kivan näköisiä! Kyllä noi vauvanvaatteet on niin ylisöpöjä että tarvis olla miljoona rahaa, mä ainaki sorruun ostaa lapsille vaatteita usein, ja itte kuljen sit ties missä ryysyissä.. No viimeks anoppi osti mulle farkut! :D
Joo, nyt mä jatkan matkaa. Onneks huomenna on taas perjantai! :)
-Minttu & Viivi
Mulla on menossa jo kolmas pussillinen sitä Frantsilan Vauvanilo-teetä, ja ainakin mulla se lisäs kans maidontuotantoa, sekä auttoi Viivin masuvaivoissa. Sen jälkeen ku aloin säännöllisesti sitä juomaan 2 krt päiväs, niin Viivin masuvaivat katos kokonaan. Suosittelen kokeilee! Luontaistuotekaupas maksaa 5,20 ¿ ja siitä saa S-bonuksetkin ;)
-Minttu edelleen..
Ja tervetuloa munkin puolestani uudet pinoutujat!
En itsekään ihan hirveän usein ehdi kirjoittelemaan tänne, mutta silloin tällöin ja seuraan kyllä päivittäin.
Zanniz: Uskallatko/haluatko paljastaa minnepäin olette rakentamassa?
Itselläkin projekti menossa ja aattelin osutaanko lähekkäin.
Meillä nukuttiin viime yönä muuten hyvin, mutta poika heräsi pari kertaa useammin syömään, kuin normaalisti.
Oiskohan joku tiheän imun kausi menossa tai sitten muuten vaan.
Toivottavasti palaa kuitenkin aikasempaan rytmiin.
Kiinteitä meillä ei ole vielä maisteltu, kun oma maito riittää hyvin.
Aattelin kuitenkin n. kuukauden päästä alkaa kokeilemaan, mitä poika tykkää.
Muuten kaikki sujuu ihan mukavasti.
Poika on todellinen hymypoika ja tyytyväinen oloonsa (yleensä).
On niin ihanaa esim aamuisin, kun heräillään, niin sieltä tulee niin ihania hymyjä heti, kun saa silmänsä auki.=))
Yleensä pötkötelläänkin ihan rauhassa jonkun aikaa, ennenkuin noustaan ylös ja seurustellaan (paitsi, jos on jotain menoa).
Esikoisenkin kanssa on nyt muutama päivä sujunut ilman mitään raivareita ja uhma-kohtauksia (koputtaa äkkiä puuta).
Heti on niin onnellinen olo, kun tuommoset " pikku-jutut" jää pois, vaikka kuuluuhan nekin tietysti elämään.=))
Nyt on mentävä, pyykki-vuori kutsuu.
Onnellista päivää kaikille!=))
mutta kaikki viestit ei näy, mistähän se johtuu?? Sanoo että on siirretty tai poistettu?!
tosca: meille on tulossa pino fuzzeja ja useammat Popolinin kuoret ja pino sisävaippoja. Tähän saakka on ollut käytössä oikeastaan vain Ruskovillan harsot ja kuorina kanssa Bumbyt, nyt ne on jäämässä pieniksi. Meillä on kanssa Ruskovillan villlikset ja en niistä ole kauheasti tykännyt. Hätävarana menee. Yöllä käytetään kertiksiä kanssa, koska me ei vaihdeta yöllä vaippa ellei ole kakka tullut ja en usko että harsot pelkästään pitäis kuivana koko yön. Toivotaan että uusilla vaipoilla päästään kestoilemaan yölläkin! :)
Meillä on tytöllä yöllä harso, ihoa vasten on kuivaliina ja se todellakin pitää pepun kuivana. Usein tytön herätessä vaippa on ihan kuiva, vaikka unta olisi takana 6 tuntiakin. Mua epäilytti suuresti tuo yökestoilun aloittaminen, mutta hyvin on sujunut, hahtuvia pidetään kuorina ja toimivat kyllä tosi hyvin.
Meillä oli eilen ihan järkyttäviä tissiraivareita, millään et saanut jätkää syömään vaikka minkä yritti. Lopulta antauduimme ja niin meni alas 140 ml NAN+velli. Kyllä oli nälkä jo tullutkin. Illalla sain sentään hiukan syömään tissiä ja nukahti noin 22. Taas ennen kuin mies ehti antaa iltamaito+velli sekoituksen. No söi sitten 23.15 ja sänkyyn, ja syötöt 3.20 ja 6.30 ja yhä nukutaan! Parempaan päin tuntuisi olevan menossa meidän yöt :) Nykyään jo itsekin jotain jaksaa. Yösyötöt meni hienosti tissiltä, katsotaan nyt sitten mitä tänään.
Onko teillä vinkkiä noihin rintaraivareihin? Tai onko muilla ollut niitä? Kukas mua kehottikaan korviketta antamaan eilisessä pinossa, en muista nimeä... Kun en vieläkään haluisi tai siis haluisin jatkaa imetystä mahdollisimman paljon. Siksi tässä jaksetaan näitä yöheräilyitäkin!Vaikka kovin monilla tuntuu jo nukkuvan hirmuisia putkia! Mut tuo yöimetys etenkin on niiiiiiiiiiin helppoa..
Meillä on tänään 3kk neuvola ja lääkäri, saadaan piikki ja muuta mukavaa. Taas jännittää tuo jätkän paino kun minusta sitä ei ole tarpeeksi että mitäköhän sitten...lisää korviketta vai lisää kiinteitä vai mitä? Huomenna lähdemmekin sitten reissuun hiukan jännittää kun tuo yörytmi on alkanut olla ihan hyvä eli n. 23-8.30 nukutaan ainakin. Päiväunet meillä onkin sitten mitä on, eli eilen nukuttiin tosi vähän normaaliin verrattuna.
Kohta pitääkin lähteä, tulen sitten kertomaan kuulumiset!
BABY & poitsu tänään 3kk