**KESÄKERTUT TORSTAIHIN**
Kommentit (30)
Aamulla menin sanomaan, että pahoinvointi alkaa helpottaan ja tässä on päivä kulunut niin kurjassa voinnissa... Työnteko jääny vähemmälle. Yrjö kurkussa ja väsyttää vietävästi.
Yritetäänpä pitää lippu korkeella!
m9+1
P.S. Huomasinpa, että oon tänään jo kolmatta kertaa täällä. :)
Taidan olla ettimässä jotain vahvistusta, että kyllä me selvitään... :)
Sama vika möttöselläki.
Vaan isäntä keksi konstin:
Hyväntuoksunen kurkkupastilli suuhun, " rosvohuivi" naaman eteen ja jo pystyy pesemään kakat ja laittamaan pahanhajuiset ruuatki. :) Voitte arvata, että lapsilla on hauskaa! :)
Onnkesi mies on yrittäny tehä mahollisimman paljon, kun on nähny, miten tuskasta kaikki tuo mulle on.
Miten vaan sais vielä syötyäki jotain? Eilen söin jauhelihaa eka kerran kahteen vkoon ja senkin väkisellä.
Pitää yrittää aatella, että kyllä tämä jouluun mennessä helpottaa! :)
Ollaan selviydytty ennenkin ja monet monet on selviytyny ennen meitä paljon rankemmissakin oloissa. Sulla onkin jo hienosti viikkoja kasassa, ja monella muulla! Mut kyl täällä perässä tullaan. Nyt pitää yrittää potkia muksut ulkoilemaan. Käyttävät tilaisuutta hyväkseen ja pitää komentaa 10-20x ennenkuin uskovat, että ulos on mentävä... Ei oikein itellä riitä puhtia komenteluun.
Heippa vaan Kerttuset!
Täällähän Helmiksellä ja muillakin ihania uutisia ollut =) Hyvä hyvä!!
Mulla tasan vko aikaa ensiultraan yksityiselle ja voinen sanoa että vko tuntuu vuoden mittaiselta ;D
Täällä pvä lähti käyntiin voimakkaalla etomisella, sitte nieleskelin tunnin kaks ja sitte pönttöön oksentamaan. Aivan kamalaa. Syön väkisin koko ajan jotain pientä estäen pahaa oloa tulemasta mut toisaaltaa kuitenkin sitte tulee ja ylös asti kaikki. No, ainakin on helpompaa oksentaa kun on jotian mitä oksentaa. Aamuin tyhjän mahan tyhjentäminen sattui ja poltti niin paljon et nyt syön, vaikka väkisin :(
Ja niinkuin Nupulla ym oli ruuanteko ongelmia, niin on täälläkin :/ MUTTA kaikkein pahinta tosiaan ON tuo kuopuksen pepunpesu kakasta. Siis jotain ihan järkyttävää, Yritä siinä sitte pestä, olla hengittämättä ja kun yhden hapellisen edät sitte jo nieletkin laattaa :((((((((((((((((((
Ah niin ihanaa että on raskaana ja oireita vaikka ihan tuskaahan tää oireilu on ;DD
Marieela 6+4
Oih, kuinka tutulta kuulostaa tuo ruoanteon vaikeus... Vaikken ole oksentanutkaan, mutta silti tuntuu, että se kuvottava olo on aivan hirveä... Olenkin ottanut jo oikeastaan tavaksi heti soosin väsäämisen perään syödä ainakin yksi satsuma, useimmiten auttaa, mutta tekemääni ruokaan en itse kyllä hevin koske...
Esikoisen pepun pesu taas ei tuota ongelmia, paitsi kun huimaa... ja koko ajanhan mua huimaa... ei onneksi pahasti, mut hieman kuitenkin...
Onnittelut kaikille jotka ovat jo kuulleet pienokaisen sytänäänet/ nähneet nykerön! Täytyy tunnustaa, että itse kuitenkin muuttuu hieman vihertäväksi, kun tahtoisi itsekin sen varmuuden asiasta. Ekaan neuvolakäyntiin on huomisesta vielä 3 VIIKKOA!!! Tosin, ultra onkin sitten jo viikon päästä siitä, mut kuiteski... Jos vaan rahaa olis, niin kävisin minäkin yksityisellä oma-aloitteisesti... Niin, että kiti-kiti...
Tänään on joku ihme valituspäivä ollut muutenkin, kai se johtuu osittain siitäkin, kun on yritetty siirtää pojan unia jo jonkun aikaa, mut aina vaan herätään klo 6.15-6.45... Päivästä tulee turkasen pitkä, mieskin on ollut pois kotoa (reissuhommissa) taas pari vuorokautta, yleensä kun kuitenkin tulee ehtoolla kotiin... Ja kun nukkumaan laitetaan poika vasta 21.30-22 (tarkoituksella jos vaikka jonain päivänä nukkuis yli 7), niin sekoaahan tämä minun pikku pollani aina välillä... Olen siis hoitovapaalla, enkä muuta haluaisikaan, mutta välillä on tylsää ja yksinäistä... Ja nyt kun on muutenkin yliväsynyt...
Kiitos kun sain purkautua! =) ja onnellista odotusta kaikille!
-Pöhköfantti rv8+1
Harvemmin sitä tosiaan on mielissään, kun naama vihertyy, kun aukaisee jääkaapin oven ;) Mulla on joka toinen tunti luottavainen olo ja joka toinen tunti pelkään pahinta.. On tää raastavaa.
Toissa päivänä ei tosiaan neuvolassa kuulunut ne sydänäänet, neuvolatäti sanoikin et yleensä kuuluu aikaisintaankin vasta viikolla 10, varmuudella pitäisi kuulua viikolla 12. Uudelleensynnyttäjällä voi kuulemma kuulua aiemmin.
Laskettuaika mulla näyttäis vaihtelevan, vaikken kyllä ymmärrä miksi, kun menkkojen mukaan la on 2.6. ja alkuraskaudenultran mukaan myös, mutta eilen neuvolassa sanottiin, että la on 1.6 ja se täti sai kuitenkin rv:ksi 9+3 vaikka tuon toisen päivänkin mukaan viikkoja on oikeasti 9+4. Eihän sillä sinällään ole merkitystä, mutta musta tuntuu, et ne tuolla neuvolassa kattelee niitä kiekkoja vähintäänkin silmät kierossa.. :)
Rosa, pörpylä rv 9+6 ja Eeli 7,5kk
Eipä ole ehtinyt tänne kirjottelee, joten yritän nyt parantaa tapani. Hetkeks : )
Ihme kyllä olo on ihan siedettävä vieläkin. Ei kummempia oireita paitsi rinnat älyttömän kipeet ja se ruokahaluttomuus. Välillä vähän etoo.
Ruuanlaitosta: Meillä mies onkin nyt tehnyt ruuat joka päivä ettei tarvi tullakkaan se pahaolo. Ei anneta tilaisuutta : )
Ekan neuvolan varasin eilen. Kolmisen viikkoa siihen aikaa... Nopeesti se menee.
Myöskin eka mammapaidan ostin H&M:stä. Oon ihan innoissani siitä.
Nyt on palattava siivousten pariin.
Parempia vointeja kesiksille!
Soffu+Nuppu rv 6+1
Tänne kuuluu yököttävää, koko päivänä en pystynyt syömään mitään edes työssä. Kotiin kun tulin oli hirmuinen nälkä ja tuli syötyä paljon makaronilaatikkoa. Minkä pystyin ekaa kertaa tekeen pitkästä aikaan. En ole meinaan pystynyt tekemään mitään ruokaa viikkoon,kun kaikki on yököttänyt enemmän tai vähemmän. Ainakin tuntuu sille.
Ei vielä ainakaan okseta. Toivottavasti ei alakaan oksettaan ! Lippu korkealla.
Huomenna on se ravitsemusterapeutti pitänee kattua mitä ne sielä sanoo.
Joku puheli,että on kertonut jo monelle raskaudesta. Me ei olla vielä kerrotu monelle. Itse olen kertonut parhaalle ystävälleni ja pomolle. Pomolle tuli kerrottua sen takia kun jouduin niiden alkuraskauden ogekmien takia ramppaan lääkäris harvasen päivä. Se oli tosi ymmärätväinen. Tänäänkin se huolehti kun mulla oli liikaa työtä. Ja painavia hommia,niin se itse teki painavat hommat mulle ja mä jatkoin siitä sitten, muut ei huomannu mitään. Ne ei tiedä muuten mitään. Kerron sitten joskus kun on sen aika. Äidilleni ja isälleni aion kertoa pian. Anopille ja appiukolle sitten kun tulee sopiva tilanne.
Joo olen saanut sen vauvakirjan. Ja se on mun mielestä tosi kiva. Olen lukenut sen moneen kertaa läpi ja joka päivä tulee sitä selailtuu. Viikon alussa luen yleensä miltä meidän kaveri nyt näyttää.
tsemppiä muille!
Mä lähden käväiseen kaupassa.
Lilli81 9+5
Omalle äidilleni soittelin tuossa. Tulevalle tuplamummolle. Me kun ollaan ukon kanssa maaliskuussa menossa naimisiin, niin piti vihjata, että puku sitten pitäs tehdä kahdelle. Äiti kysy, että kuin iso se toinen jo sitten on, yllätty, ku kerroin, että iso :D Rupes muori harkitsemaan, josko kustantais vuokrapuvun ;) on kuulemma liikaa haastetta...
Sanoin kuitenki, että isälle ei saa kertoa, katotaan älyääkö se vinkkiä isänpäiväkortissa ;)
Niin tänään ja eilen oon ollu ihan hirveän väsynyt- tosin kolmen tunnin päiväunien jälkeen ei saa sitten illalla unta. Ja nyt varsinkaan, ku vähän mökötän ukolle, kun se lähti johonki opiskelijabileisiin. En edes tiiä miksi mökötän, koska oon patistanut sitä käymään nyt kun ehtii. Sitä paitsi on viimesiä opiskeluajan kekkereita, niin miksi ei???
Huuh, huomenna tiedossa huonoa oloa, tänään oli 2 jumppaa vedettävänä, ja melkoisen tyhjä oli kyllä takki, kun kotiin pääsin! Aina jumppapäivien jälkeen seuraavana päivänä on huono olo. Ehkä sitä sitten kuluttaa niin paljon enemmän, mutta kun ei tuu sitten syötyä kuitenkaan enempää, niin energiavaje tekee huonon olon? Pitänee jotain iltapalaa vielä kehitellä - ei vain tee mitään mieli...paitsi hampurilaista, mutta mistä mää tähän hätään sellasen keksin, kun poju uinuu, ja ukko on siellä bileissä. En nyt viittis sitä kesken Tiktakin keikkaa komentaa kotiinkaan " Tuo mulle hampurilaisia ja heti!" ;) Ei varmaan puhus mulel viikkoon =D
No, pitää keksiä jotain korvaavaa...
Eipä tässä syömään, suihkuun ja unten maille.
Eggis 8+5(?)
Miten teillä muilla on tuon ruuanlaiton kanssa? Ruokaa pitäis laittaa pari kertaa päivässä tai ainakin kerran, mutta kun tuntuu ettei pysty... Jo pelkästään se " ruokalistan" miettiminen on hankalaa, kun kaikista tulee itselle kuvottava olo. Tee siinä nyt sitten ruokaa muulle perheelle.
Oletteko muut kesäkuulaiset törmänneet samaan?