G: teetkö/oletko tehnyt vapaaehtoistyötä? Millaista?
Enkä nyt tässä tarkoita mitään kaverin/sukulaisen auttamista muutossa tai satunnaista lapsenvahtikeikkaa. Ei ole myöskään tarkoitus kiillottaa omaa kruunua tms, mutta kiinnostaa tietää onko täällä muitakin jotka nauttivat siitä että voivat ilahduttaa tai auttaa ihan vieraitakin ihmisiä. :)
Itse olen käynyt laulattamassa vanhuksia palvelutaloissa, pitänyt sairaalan lastenosastolla muskaria ja ollut doulana (ennestään vieraalle). Haluaisin tehdä enemmänkin, mutta en ehdi kun on omakin perhe.
Kommentit (5)
Kelpaako se vapaaehtoistoimintaan, vai onko se yhdistystoimintaa vain?
Mä en oo kovin hyvä vanhusten kanssa. Mutta olishan se hyvä käydä niitä syöttämässä, sillai että he saisivat syödä kiireettömästi.
Kuitenkin olisin kiinnostunut enemmänkin työstä eläinten parissa. Pitääkin katsoa, jos olis sellaista tarjolla täälläpäin.
Nuorempana toimin ensiapuryhmässä ja olin nälkäpäiväkerääjänä vuosikausia. Lapsen saatuani olen vetänyt perhekerhoja ja muskaria. Silloin tällöin järjestän kavereiden kanssa pienen vapaaehtoistempaisun; esimerkiksi palvelukodin mummuille kukkienistutuspäivä, johon sain sponssikukat ja -ruukut ja palvelukoti osti mullat. Mummut tykkäs ja minäkin tykkäsin. :)
turvapaikanhakijoiden lapsille suomen kielen kerhoa, avustanut vanhusta.
Mä olin myös peruskouluikäisenä mukana ensiapuryhmässä, eli esim. etsimässä kadonneita, nälkäpäiväkerääjänä ym. ym.
t. AP