Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCO-plikkojen marraskuu...

03.11.2005 |

Tervehdys vaan kaikille!

Uutta pinoa aloittelen, kun vanhat alkaa hukkua tuonne muiden viestien joukkoon. Marraskuuta siis vaan kaikille!

Yövuorossa istuskelen töissä, sairaanhoitaja kun olen. Rauhallinen yö - onneksi.

ON: Kesän 3kk hoitotauon jälkeen hoidot aloitettu. Tässä kierrossa oli Clomit (2tbl) + Terot, ovista ei saatu aikaan lainkaan. Nyt menossa kp29 ja uutta vuotoa odottelen, että pääsen alkamaan Clomit uudelleen. Jos vaan ovis saadaan aikaan vasempaan munasarjaan (oikea extran myötä poistettu) niin sit edessä on inseminaatio, eka sellainen.

Uutta meidän elämään on se, että mun yksityinen gyne lupas laittaa lähetteen julkiselle puolelle, jos jatkossa tarvetta rankempiin hoitoihin, IVF:n tms... Jonkinlaista valoa on siis tunnelin päässä - varasuunnitelma on olemassa. Samalla kun yritetään yksityisellä inssiä, niin saadaan samalla jonottaa hoitoihin julkiselle.

Mutta, oikein mukavaa Joulun odotusta kaikille! Kuulumisiin taasen!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hejsan,

IHANA kuulla noita PCO-plikkojen positiivisia uutisia =)

Sitten minäminäminä:

Kävin tänään Mehiläisessä maailman ihanimmalla gynellä, kun meni lopullisesti kuppi nurin tuon terveyskeskuksen kanssa. TK-lääkäri ei nimittäin osannut juurikaan suomea (mahtaa olla ikävää myös hänen kannaltaan) ja joutui etsimään netistä tietoa siitä mitä kirjainyhdistelmä PCO ylipäänsä tarkoittaa, ei kovin luottamusta herättävää. LIsäksi mun olisi pitänyt odottaa kolme kuukautta menkkoja, sen jälkeen 9kk käyttää teroja, että edes pääsisin gynelle jatkohoitoon. Eli sain tarpeekseni tk-touhusta ja päätin mennä yksityiselle, vaikka rahaa siihen ei oikeastaan olisikaan :( Mutta nyt on kyllä tosi loisto olo, sain tuolta ihanan empaattiselta gyneltä heti Terolutit, niitä pitäisi sitten käyttää seuraavat kolme kuukautta ja samalla tehdä ovis-testejä (Täytyy toivoo että paketin mukana on yvät käyttöohjeet...) Jos ei näytä ovista ollenkaan tulevan niin sitten " saan" clomit jo muutaman kuukauden päästä. tk:hon en taida tämän asian tiimoilta enää jalallanikaan astua, tai ehkä sitten joskus neuvolan ovesta voisi kulkea ;)

Mukavaa alkavaa (niinköhän alkaa ollenkaan..) talvea kaikilla plikoille!

Vierailija
22/31 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

ainakin oikein vanhat PCO-plikat muistanevat minut vielä :-) Palstatauolla olen ollut toooosi pitkään, mutta nyt oli pakko tulla kertomaan hyvät kuulumiseni, kun niitä vihdoin on :-)

Pitkä odotus ja hoidot palkittiin meillä nyt marraskuun alussa, kun ihanat kaksosvauvamme syntyivät. Sieltä tuli pieni poika ja vähän isompi tyttö. Kaikki meni hyvin, vaikkakin jouduin sairaslomalle jo kesällä, supistusten vuoksi useaan kertaan vuodelepoon sairaalaan ja vielä raskausmyrkytyskin iski loppuraskaudesta. Vaikka raskautta voi joku sanoa vaikeaksikin, niin pientä se oli kuitenkin epäonnistuneiden hoitojen rinnalla. Ja palkinto oli aivan mahtava; kaksi tervettä lasta!

Nyt täällä opetellaan vauva-arkea valvomisineen, vaippoineen ja syöttöineen. Vaikka luulisi että pitkän hoitohistorian jälkeen olisin nyt seitsemännessä taivaassa koko ajan, se ei olekaan niin. Yöheräämiset ovat tuntuneet aika raskailta, ja olo on aika ajoin todella väsynyt kun ei ole yötä saatu nukkua. Ihan jo kaipaa niitä öitä kun kaksin nukuttiin kaikessa rauhassa, ja iltoja jolloin oltiin rauhassa kaksin miehen kanssa. Nyt meitä pyöritetään ihan täysillä :-) Näin se on hassu ihmisen mieli. Mutta niin se on, että jokaisessa elämänvaiheessa on ne omat hyvät puolensa.

Vaikka hoidot tuntuvat raskailta ja masentavilta, haluaisin sanoa teille että nauttikaa elämän hyvistä puolista joita kuitenkin tuossakin ajassa on. Niitä kaipaatte vielä joskus! Ja oikein paljon kaikille tsemppiä hoitojen ja PCO:n kanssa tarpomiseen. Jaksamista niissä tarvitaan, energiaa siihen! Kyllä se vauva (tai ne vauvat) sieltä vielä tulevat, tavalla tai toisella, ja vaivanne palkitaan.

Piippuli, mitäs sinulle vanha palstakamuni kuuluu? Yritän ehtiä tänne taas lukemaan kuulumisiasi...

SP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piippuli heittää täällä pipon kattoon ja tanssi rivaskaa ;) Halit ja Onnea tuplasti! Ei uskoisi että nyt ne sitten ovat siinä. Ne sinun vauvasi. Oi että melkein itketti kun luin viestiäsi. Niin ajattele,hyvä että patistelin sinua silloin siihen iui:hin. Olin silloin ihan satavarma että se teidän ongelma on se että simot ei pääse sen liman läpi ja mitä siitä sitten tulikaan kaksoset :)))) Ja vielä tyttö ja poika. Voi onnea onnea ihan hirmuisasti nyt siis vielä sinne. Mulla on suu ihan korvissa täällä kokoajan ja en tiedä mitä kirjoittaisin kun olen niin täpinöissäni. JES JES JES!!!

Olen itse enemmän siirtynyt tuonne verkkiksen puolelle palstailemaan kun siellä on enemmän pco-immeisiä samassa vaiheessa menossa kuin minä (ivf). Taidan olla ainoa kummajainen tässä vanhassa pco-plikkojen joukossa joka on joutunut menemään ivf:ään asti. Siksi käyn nykyisin lähinnä vain lukaisemassa kuulumisia ja vastailen joskus uusille ihmisille jos tulee jotain mitä osaan neuvoa.

Eka ivf tehtiin syyskuussa ja soluja saatiin siiirtoon ja pakkaseen ihan kivasti. Tuoresiirto epäonnistui eli aloin vuotamaan jo pp7. Omat hormoonit ovat ilmeisesti ihan totaalisen sekaisin eli yrittivät puskea väliin ja väärään aikaan. Tällä viikolla on sitten elämäni eka PAS lääkkeeliseen kiertoon. Kyytiläisiä sulatetaan 2 ja jos molemmat jatkaa elämäänsä niin molemmat siirretään.

Omaan napaan kuuluu muutenkin ihan positiivista eli napa on vähän kaventunut (-8kg, 4kg vieä olisi rutoistettavaa...tosin aika itsekseenhän tuo tippuu kun en syö viljaa,sokeria enkä perunaa) Aloitin kesäkuussa vähähiilarisen dieetin ja voin kyllä lämpimästi suositella sitä muillekiin pco:sta kärsiville. Tämä tuntuu olevan se ainoa ja oikea tapa millä olen laihtunut OIKEASTI ilman nälkää ja ihan sikahelposti.

Olisi ihanaa kuulla susta jatkossakin. Laitathan kuulumisia aina joskus?

ja P.s. Saat ihan rauhassa valittaa valvomisista ja muista. Ihan sama oikeus sulla on siihen kuin " normaalisti" raskautuneilla. Olen ihan varma että olisin asemassasi ihan yhtä poikki ja ei kyllä tarvitse tuntea yhtään huonoa omaatuntoa siitä että ei jaksa. Häntä pystyyn -ei se kauaa kestä-kohta ne vekarat on jo kartsailemassa kylillä ja valvot sitten siitä syystä että odotat niitä kotiin ;)

Vierailija
24/31 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piippulin lailla olen etsiskellyt, jotta mitä kuuluu Sadepäivälle, mutta mitä tänään löysinkään!!! IHANAA ONNEA!!!! Uskoisin, että viestisi todella antaa uskoa muille vielä hoidoissa käyville Pco-plikoille!! Se on sittenkin ehkä voitettavissa ja lopussa seisoo maailman ihanin kiitos=) Kaikkea hyvää teille ja ennen kaikkea voimia!!

Kuin myös Piippulille toivottelen hurjasti onnea uusiin hoitoihin, ja toivotaan jotta sieltä se plussa vihdoinkin myös sinulle koituu!!bdbdbd

Itse sain ilon siirtyä tuonne plussanneisiin lapsettomiin ja vatsaa kasvatellaan 14 raskausviikon voimin, joten pco-nujerrettiin viimeisellä hoito kerralla=)

Tsemppiä ja uskoa huomiseen kaikille teille pco-plikoille!!

H-R

Vierailija
25/31 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei plikoille! Onnittelut [color=red]Sadepäivälle[/color] kaksosista :) Ihan hyvä muistuttaa meitä arvostamaan myös tätä vauvatonta elämää. Minä kyllä nautin täysin rinnoin ajastamme kaksin (välillä kyllä lipsahdan epätoivoon tän lapsettomuuden kanssa..:(

Täällä clomien popsiminen tästä kierrosta ohi (ja kyllä otti koville:( Kauheita kuumia alltoja, mieli maassa, ärtynyt koko ajan jne. Nukkumisen kanssa oli kans ongelmia vaikka yleensä nukun kuin tukki. Nyt on ihan riemuisaa kun kuuri on ohi! :)

Nyt vaan sitten jäämme pitämään peukkuja, että ovis tulla tupsahtais kylään..

Vierailija
26/31 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, täällä alkaa taas olemaan tuttuja naamoja viime keväältä, en ole itsekään pahemmin kirjoittellut, kun on niin paljon " vieraita" .

Piippuli, niin missä sä kirjoittelet? Mulla on suunniteltu eka IVF vk 48, mutta siirtynee, kun mensut ei ole vielä alkaneet.

kurnau

Vierailija
27/31 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pinossa tulee aina tasaseen tahtiin fiilis, että ei ole tervetullut (kun ei ole " vanha" PCO-plikka).

Hyviä jatkoja kaikille. Toivottavasti tuolla vasta-alkajissa ei oo niin kuppikuntaista.

Vierailija
28/31 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaanpa sitä herkkänahkaisia.

Omasta puolestani kommentoin, että teen väh. 60 h viikossa töitä (yksityisyrittäjä) eikä energiani riitä kuin pääasiassa taustailuun. Jos mulla aikaa olisi (kuten enemmän keväällä), niin sittenhän sitä tulisi löpistyä vaikka mitä. Mutta kun harvakseltaan käy, niin mä en ainakaan viittii/kehtaa kommentoida vaikka välillä tekisikin mieli. Se, että näin " tuttuja" sai minut kirjoittelemaan tännekin puolelle. KEsän jälkeen olen lähinnä viihtynyt piinapinoissa.

kurnau

Vierailija
29/31 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiona, kenelläkään ei varmasti ole ollut tarkoitus olla ilkeä tai sulkea ketään uusia pois pinosta! Eihän siinä olisi mitään mieltä. Samassa veneessä täällä kaikki ollaan, samaa ongelmaa vastaan taistelemassa. Se että puhutaan " vanhoista" tai " uusista" plikoista, johtuu ihan siitä että toiset ovat täällä palstalla pyörineet kauemmin kuin toiset. Itse olen pinoillut yli vuoden plikoissa ja tottahan sitä muistaa helpommin sellaisten asiat, joiden kanssa on viestejä vaihdettu yli vuosi vs. muutama kuukausi.

Toivon sydämestäni, että kaikki pääsevät täältä puolelta pian pois tuonne plussanneiden puolelle!

sovittelee, bisous

Vierailija
30/31 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuten Bisous sanoi " vanhalla" tarkoitetaan näitä ihmisiä jotka aikoinaan laitoivat tämän pco-plikkojen pinon pystyyn ja joista kaikki muut paitsi MINÄ olen vielä täällä. Ja kuule Fiona EN TODELLAKAAn ole ylpeä siitä että olen vanha pco-plikka. Lähinnä erittäin surullinen ja joskus jopa katkera. Viestilläni Sadepäivälle (jolla n. 1½v. sitten oli ihan samat kuviot kuin minulla ja jolle silloin viestittelin aktiivisesti) en halunnut kenenkään mmieltä pahoittaa. Koska en koe olevani teidän muiden kanssa tällä hetkellä " samoissa" eli kun hoitoni on (valitettavasti) edennyt noihin s***tanan iffeihin niin siksi en ole perillä teidän vaiheistanne ja aika huono on mitään kommentoida kun on pihalla kuin lumiukko. Joku kusyi että mikä on verkkis. Se on verkkoklinikka.fi.

jatkan edelleenkin vastailua tässä ketjussa uusille ja " vanhoille" plikoille. Jos joku siitä pahoittaa mielensä niin tervemenoa vaan muihin ketjuihin.Kukaan ei ole vielä ottanut plikoissa herneitä nenäänsä ja jokainen ihan taatusti on perillä toisetn vaiheista enemmän kuin toiseten. Yleensä ne joiden vaiheet muistetaan on ne jotka koetaan jotenkin olevan samassa vaiheessa.

Tulikohan nyt taas monimutkainen viesti...noihan sama...Vähän on hälläväliä meiniki tällä joten sori jos olin " liian kärkäs" .

Vierailija
31/31 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tänään ovistestissä ekaa kertaa elämässä toinen viiva oikein kunnolla vahvan väriseks, merkiksi että vois se ovulaatio olla tässä lähiaikoina.. Vika kerta ku yritetään clomeilla pelkästään, jos ei nyt tärppää nin sit mennään inseminaation..

-Sallura

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän