Minkä ikäiselle hiuksiin väriä?
Miten teillä? 3.luokkalainen haluaisi raitoja, oon vähän kahden vaiheilla... vaaleat hiukset tytöllä ja jotain tummaa haluaisi :/ Antaisitko laittaa??
Kommentit (7)
Kehittyvälle lapselle ei tuollaista kemikaalikylpyä, mitä värin laittaminen on. Muutenkin ihan turhaa tuossa iässä, vasta joskus yläasteella voisin harkita.
ekan kerran väriä ja siihen pyrin myös omieni kohdalla. Siis jos edes haluavat.
oli lomalla värjännyt hiukset punaiseksi!! Ihan ajattelin itse laittaa jollain samalla mitä itse käytän. Ehkä annan aiheen nyt olla, katotaan kun seuraavan kerran itse värjään... Eikä tosiaan mitään värikylpyä ollut tarkoitus tehdä :)
-ap
Kysyin kampaajalta jolla käy paljon lapsiasiakkaita mielipidettä. Hän sanoi että hän käyttää kevyttä sävytettä lapsilla. Sen pitäisi olla lapsiystävällisempää kuin kaupan kestovärit ja sävytteet. Niistä ei ollut myöskään kukaan lapsi oireillut.
Kärräsin pojan sitten sinne. Tulos oli siisti ja hyvännäköinen. Herkkäihoinen poika eikä oireita.
En edes miettinyt itse värjäämistä.
Hiusväreissä olevat kemikaalit ovat voimakkaita allergeenejä jotka voivat aiheuttaa herkistymistä.
Kun värjääminen aloitetaan nuorena, herkistyminen on todennäköisempää ja hiusväri saattaa aiheuttaa allergioita.
Kolmasluokkalainen on aika pieni värjäämään hiuksiaan, yläasteikäiselle sopii paremmin. Värit on kuitenkin aikamoisia kemikaalipommeja. Tosin luonnollisempiakin vaihtoehtoja on, löydät googlaamalla "luonnonkosmetiikka hiusväri". Mutta silti, harkitsisin vielä.
ei missään nimessä millään pysyvämmällä.