Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5v ei osaa nukahtaa itsekseen!!!

Vierailija
16.08.2011 |

Olen aivan uuvuksissa 1,5-vuotiaani kanssa. Olen lopettanutpäivällä imettämisen, mutta iltaisin ja öisin se vaatii imetystä, ja olen niin tehnyt, koska en halua, että muu perhe häiriintyy itkusta.

Yhteen aikaan noudatimme neuvolan ohjeita ja laitoimme lapsen nukkumaan ja se nukahti huudettuaan noin 15 min. Sitten tuli korvatulehdus, jolloin tästä tuli takapakkia, ja nyt lapsi ei osaa nukahtaa ellei sillä ole tissiä suussa. Ja se herää heti jos sitä yrittää laittaa omaan sänkyyn, ja huutaa ja rauhoittuu vasta kun pääsee viereen. Nykyisin se sitten nukkuu meidän välissä, kääntyilee ja potkii ja vaatii tissiä koko ajan ihan kuin joku vastasyntynyt.

Eilen laitettiin se omaan sänkyyn ja se huusi noin tunnin. Sitten hiljaista ja ajateltiin jo, että jipii, se nukkuu. Mutta ei, raukka vaan seisoi ja piti kiinni pinnoista.

Pitäisikö ensin lopettaa koko imetys? Ja sitten huudattaa omassa sängyssä? Kauanko tämmöiseen menee? Kokemuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minulla on iltaisin reilusti omaa aikaa, lapset hoitavat itse itsensä, ovat jo niin isoja ja kaiholla muistelen sitä aikaa kun olivat pieniä tuhisijoita.

Aika aikansa kutankin. Koeta jaksaa, ei tuota kestä ikuisuuksiin.

Olen kai sitten kädetön

Vttuun ne neuvolan neuvot! Minusta on sairasta jättää lapsi yksikseen nukahtamaan, sehän voi pelätä!

Joo,rinnasta voi kyllä vierottaa muillakin tavoilla,kuin julmasti.

istut siinä vieressä ja olet läsnä,huutaa sitten tai ei. Ei voi mitään jos perhe kärsii,se on sellaista kun on LAPSIA! Miksi pitäisi kaikki tapahtua mahd.helposti? En haluaisi mollata, mutta en ymmärrä tällaista äitien kädettömyyttä. Tottakai lapsi tarvitsee jotain tukea siihen nukahtamiseen,iltasatu,laulu,kädestä pitäminen,läheisyys,. Lapsesi on VASTA noin pieni! Kuule meillä nukutetaan vielä 4vuotiastakin,enkä ota sitä häneltä pois, se tuo turvaa ja tämä lapsi ei ole koskaan nukahtanut yksin,enkä ymmärrä miksi pitäisikään???

mutta todellakin tykkään, että kaikki tapahtuisi mahd helposti, onko se joku synti? Esikoisen kanssa riitti iltasatu ja hyvänyönsuukko, tämän kanssa pitää ilmeisesti istua tuntitolkulla. Ok, se kuuluu vanhemmuuteen, mutta kivaa se ei ole (haluaisin iltaisin vähän omaa aikaa), ja siksi mieluusti lueskelen muiden kokemuksista, että jos vaikka jokin hyvä niksi olisi.

ap

Vierailija
22/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä nyt taaas näitä ihania vauvoja kenelle ei ole saanut pitää unikoulua ja varmaan nukkunu perhepedissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon auttaa unikoulu, eikä mikään muu.

Vierailija
24/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat nukkuivat ekat 2v perhepedissä eikä huudatusunikouluja pidetty. Omat lapset ja oma valinta. Itsepähän sen työn tein. Ei kaduta.

tässä nyt taaas näitä ihania vauvoja kenelle ei ole saanut pitää unikoulua ja varmaan nukkunu perhepedissä.

Vierailija
25/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat nukkuivat ekat 2v perhepedissä eikä huudatusunikouluja pidetty. Omat lapset ja oma valinta. Itsepähän sen työn tein. Ei kaduta.

Ja kivat teille, että olette saaneet lapsenne nukkumaan omiin sänkyihinsä. Mutta surullisen usein on niitä keneltä se ei onnistu, vaan lapset nukkuu vielä alakoululaisinakin perhepedissä. Se on naurettavaa. Ja monille se on ONGELMA, ei mikään ideaali tilanne. Ne ratkaisut lähtee sieltä vauva-ajasta.

Vierailija
26/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukatamaan yksin. Sitä ennen luettiin satu ja jäätiin n.15min makaamaan viereen ja nukahti. 15min oli pieni hetki siitä että vaihtoehtona olis ollu lapsi joka juoksee tunnista toiseen olohuoneessa tai itkee tunteja sängyssä.

5v ja yhtäkkiä oli itse valmis siihen että luettiin enää satu ja sen jälkeen lähdettiin pois ja nukahti itsekseen. Vieläkin nukahtaa meidän sänkyyn josta sitten meidän mennessä nukkumaan kannetaan omaan huoneeseensa sänkyyn. Ei huudatusta, ei pahaa mieltä nukkumaan mennessä, helppoa!

Ihan turhaa pitää kiirettä noiden asioiden kanssa!

Vierailija
27/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten voit ajatella tuota itsekseen nukahtamista. Pieni lapsi ei kyllä välttämättä osaa vielä hetkeen nukahtaa itse, mutta ainakin tuo mahdoton show pitäisi saada loppumaan. Sinultahan loppuu muuten jaksaminen aivan täysin. Ensin imetys pois ja sitten vähitellen nukahtamisharjoitteluja, mutta EI HUUDATTAMALLA. Silittelet vaikka ja olet vierelle niin kauan että nukahtaa. Ja jonkin ajan kuluttus kokeilette yksin nukahtamista.

Vierailija
28/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin lapsia eikä heidän ominaisuuksiaan voinut listata etukäteen. Saimme lapset, jotka nukkuivat parhaiten perhepedissä. 2-vuotiaana lapsen sänky meidän sängyn viereen, n 3-vuotiaana siirto omaan huoneeseen. En ole katunut niitä valintoja.

Mikäs siinä jos haluaa haasteita elämäänsä enemmän kuin on tarpeen.

Ja kivat teille, että olette saaneet lapsenne nukkumaan omiin sänkyihinsä. Mutta surullisen usein on niitä keneltä se ei onnistu, vaan lapset nukkuu vielä alakoululaisinakin perhepedissä. Se on naurettavaa. Ja monille se on ONGELMA, ei mikään ideaali tilanne. Ne ratkaisut lähtee sieltä vauva-ajasta.

Vierailija
29/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukahda itsekseen ellei nukuteta. Pinnasänkyyn laitetaan ja vieressä istutaan, hierotaan jalkoja, selkää. Kun nousee ylös laitetaan takaisin, ei puhuta mitään. Lopulta aina nukahtaa, väsyneenä nopeammin unilelu kainalossaan. Joskus kaipaa vähän vettä juodakseen ennen nukahtamistaan.

Vierailija
30/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan nukahtanut yksin. Ja nukkuu yhä vieressä, mutta tämä ei ole meille mikään ongelma. Saa siirtyä omaan huoneeseen nukkumaan sitten kun haluaa.

Vierailija
31/31 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen minäkin (yö)imetyksen lopettamista, rauhoittaa varmasti öitä paljon. Minulla samanikäinen lapsi. Imetyksen lopetin kokonaan 1v2kk iässä. Yöimetys lopetettiin jo alle vuoden ikäisenä, isä tassutteli 3 yötä, yllättävän vähillä itkuilla selvittiin. :) Mll:n sivuilla on tassu-unikoulun ohjeet.

Minä en suoraan siirtyisi itsekseen nukahtamiseen, siinä voisi olla liikaa pienelle kerralla; imetyksen lopetus ja itsekseen nukahtamaan jättäminen. Ensiksi imetyksen lopetus ja kun siitä on selvitty niin sitten pikkuhiljaa harjoitella itsekseen nukahtamista, siis jos se on teidän tavoite.

Minä nukutan samaikäistä vielä, en koe sitä raskaana. Lapsi saa pullon sänkyyn (hui kamala! ;)) makaan vieressä omassa sängyssäni (lapsen sänky vielä meidän makkarissa) silittelen kättä tai selkää tai hiuksia, joskus lapsi nukahta ilman silittelyjä. Mitään en puhu, ollaan vaan hiljaa. Välillä riehuu hetken, nousee ylös, silloin sanon hiljaa että nyt nukutaan. Pikkuhiljaa rauhoittuu ja nukahtaa. Tähän menee n.20-40 min. Olen ajatellut että joskus 2-3 -vuotiaana mekin voitaisiin opetella itsekseen nukahtamista, mutta ei huudateta. Aion kokeilla sitä metodia, missä tuolia pikkuhiljaa siirretään kauemmaksi. Nyt kuitenkin mennään näin ainakin puoli vuotta-vuosi, eikä minua haittaa. :) Ne on niin vähän aikaa pieniä, että ihanaahan se on hetki illalla vierekkäin kölliä, pientä kättä kädessäni pitää...

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi