Limakalvoille vitamiinia?
Eikös olekin hei olemassa joku vitamiini, joka vaikuttaa positiivisesti limakalvoihin? Mikäköhän niistä se mahtoi olla? Mulla ikenet vuotaa verta aina kun pesen hampaita ja alapää on tommonen ihmeellisen tuntuinen ja kuivahko... Eli ilmeisesti vauva on vienyt multa sitä jotain vitamiinia niin paljon, että mulle on tullut tämmöisiä ongelmia. Kertokaas te viisaat=)
h.h. rv 23+6
Kommentit (5)
että se johtuis jostain vitamiinin puutteesta, eikös se johdu ihan hormooneista->verenkierron muutoksista!?
Mut voihan se olla et jostain vitamiineista voi ollakin apua tohon ongelmaan, en minä vaan osaa sanoa mistä...Luulis, et kun kaikkia tarvittavia vitskuja sais päivittäin tarvittavan määrän, asia ois ok...
Minä kärsin noiden lisäksi nenän limakalvojen kuivuudesta+verenvuodosta. Niin tein edellisessäkin odotuksessa, mutten tehnyt mitään asian parantamiseksi.
jos se kuivaa, auttaa tosi hyvin ja omakin nokka on nyt paremmassa kunnossa. Muista limakalvoista en kyllä osaa äkkiseltään sanoa, mitä niihin vois laittaa.
varmasti vaivasi johtuu raskaudestakin ja hormoonimuutoksista kuten edelläkin ehdotettiin.
E-vitamiini on ainakin kohdun limakalvolle hyväksi noin " normaalioloissa" eli kun ei ole raskaana, tiedä sitten olisiko siitä apua muille limakalvoille tai raskauden aikana.
Mulle suositeltiin nuorimmaista oottaessa b-vitamiinia samaan vaivaan. Siis sekä tabletteina, että Bepanthen-voiteena.
Kannatisko kysyä nlasta kuitenki? :)
Ehkä siis A-vitamiinia sisältävä kosteusvoide, esim Bellavita voisi olla hyvä?