Miten saatte lapsenne kakka/pissapyykit päiväkodista?
Meillä 2-vuotias kuopus opettelee kuivaksi ja päiväkodissa on nyt muutaman kerran sattunut pissa- tai kakkavahinko. Hoitajat ovat pakanneet likaiset vaatteet huuhtelematta pussiin ja pyykkipussi odottaa meitä lokerossa. Pikkuhousuissa on siis paskat vielä jäljellä.. no roskiinhan minä ne pikkuhousuthan sitten laitan kun ovat jo päivän likaisena seisseet...
Onko tällainen tavallista? Aiemmassa päiväkodissa esikoisen samaiset pyykit oli aina pikaisesti käsinpesty ennen pussittamista.
Kehtaanko sanoa vai kestänkö? Onneksi on ohimenevä vaihe...
Kommentit (8)
Vai meinaatko, että esim. huuhtaisusta huolimatta paskaiseksi jäänyt kestovaippa pitäisi heittää roskiin, jos sitä ei pääse pesemään 8 tunnin sisällä? Minusta on itse asiassa mukavampi, jos vaatteet ovat kuivat. Mikään ei ole ällömpää kuin kaivaa märästä pussista niitä märkiä kusipaskavaatteita, yäk.
housuja muuten pesemään. Suoraan muoviseen "roskapussiin" ja kotiin pyykättäväksi.
t.lto
ma taas pidan siita, ettei likaa ole esim. liian kuumalla vedella poltettu kankaaseen kiinni... Eli paljon mieluummin pistan itse koneeseen kuin etta ne "puolihuolimattomasti" muka pestaan paivakodissa. Meilla riippuu ihan hoitajasta, miten tulevat.
ne meilläkin ihan sellaisenaan siellä pussissa ovat olleet. Ikinä ei ole kakkavahinkoa tullut, joten tuosta pökäleiden kaapimisesta en osaa sanoa mitään. Eiköhän niillä kuitenkin siellä tarhassa ole parempaakin tekemistä kun esipestä pissavahinkojen jäljiltä vaatteita.
Toiset laittavat suoraan pussiin. Toiset huuhtelevat ensin ja laittavat sitten pussiin. Omasta mielestäni parempi, että ei huuhdella ensin. Huuhdeltu pissapyykki haisee todella kamalalle, kun muhii lämpöisessä pussissa muutaman tunnin.
hoitajat hoitaa ennemmin mun lapsiani siellä, kun pesevät jonkun paskakalsareita. (Miksi 2-vuotiaalla ei ole vaippaa varsinkin päiväkodissa, jos sattuu tollasia vahinkoja vielä? No, ihan sama mulle...)
En edes ota esim. sukkahousuja pois housuista.
-lh
p.s. teillä on huono pesukone jos pikkarit on tollaisesta pilalla.
Eihän niilä hoitajilla millään sellaiseen olis aikaa. Ja miksi ihmeessä roskiin pistät??? Kyllä kakka pesussa lähtee.