KIHOMADOT aikuisella
Olen lapseton 22 v. nainen. Viikko sitten tunsin yöllä möyrinää peräaukossa ja löysin elävän kihomadon. Samana iltana otin Pyrviniä ja nyt olen viikon siivonnut hysteerisesti, vaihtanut lakanat päivittäin, alkkarit kahdesti päivässä ja käynyt suihkussa kahdesti päivässä. Kutinaa ei ole lainkaan iltaisin/öisin, mutta päivisin kutittaa välillä. Hysteerisen pesemisen seurauksena sain peräaukon seudun haavaumille ja parin peräaukon suulle (peräpukama??). Tänään vessapaperiin jäi jotain valkoista, mutta epäilin, että olisiko kuitenkin ollut vain nukkaantunutta vessapaperia? Toivottavasti!
Voiko kihomadot kutittaa satunnaisesti vain päivällä? Vai kutittaakohan jo nuo haavaumat + patti?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:50"]Hei..olen menossa yökylään. Lapsella eilen löytyi kaksi..kaikki otettiin kuuri. Voiko olla niin että en välttämättä ole saanut niitä? Ja voinko mennä ylkylään?
[/quote]
Juu, menkää vaan, mut ostakaa paljon pyrviniä ja uudet kaverit voi tulla tarpeeseen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:50"]Hei..olen menossa yökylään. Lapsella eilen löytyi kaksi..kaikki otettiin kuuri. Voiko olla niin että en välttämättä ole saanut niitä? Ja voinko mennä ylkylään?
[/quote]
Juu, menkää vaan, mut ostakaa paljon pyrviniä ja uudet kaverit voi tulla tarpeeseen kanssa.
[/quote]
tarttuuko kaikille?
Juu, vaihdettu on. Kauankohen noita kuolleita matoja voi ilmestyä? Kannattaisiko syödä toinen kuuri jo nyt eikä odottaa viikkoa?
ekan kuurin jälkeen odotetaan 14 VUOROKAUTTA ja SIT UUSI KUURI.Kuolleet madot tulevat ulos heti,uusinta tehoo muniin,joka ei ole vielä kuoriutunu.rauhoitu!!
Rauhoittuminen tällaiselle neuroottiselle ihmiselle niin kuin minä, on tässä tilanteessa aika vaikeaa..
Älä nyt itseäsi ruvelle hankaa;-). Tiedän kyllä et on ällöjä, meillä oli koko perheellä viime talvena. Ekan Pyrvin kuurin jälkeen viikon päästä tavattiin vielä eläviä matoja. Otettiin heti uusi kuuri ja lääkäri sanoi että välillä tarvii ottaa useampi kuuri(kun ohjeen mukaan ensin yksi kerta ja sitten toinen kahden viikon päästä). Musta se oli huono idea koska olin ihan poikki siivoamiseen yms joten saatiin sitten Vermox kuuri joka tepsi heti. Sekin pitää kyllä uusia vielä sitten kahden viikon päästä. Muista hoitaa koko perhe kerralla!
käytä kortisonia. Ja Pyrviniä pitää ehdottomasti ottaa esim 10 pvän päästä ja vielä kolmannenkin kerran voit huoletta ottaa taas parin viikon tauon jälkeen. Mut siivoaminen taitaa jo riittää...
että ei ne madot möyri mulkkuun, vaan madonmunat nielaistaan suun kautta. Ja niitä voi vaikka saada rappukäytävän ovenkahvan kautta suuhunsa. Näkymättömiä kun ovat.
lukioiässä hoitolapsiltani kihomatoja ja varsinkin päivisin tunne oli järkyttävä kun selkeästi tunsi, kuinka madot kihisivät ja möyrivät alapäässä. aivan järkyttävää. kaksi pyrvin kuuria peräkkäin ja sitten loppui onneksi
pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin - https://euhealth24.com/fi/drug/vermox
Hei..olen menossa yökylään. Lapsella eilen löytyi kaksi..kaikki otettiin kuuri. Voiko olla niin että en välttämättä ole saanut niitä? Ja voinko mennä ylkylään?