KUVAILISIKO JOKU TARKKAAN...
Hei! Tämä voi tuntua monesta erittäin typerältä kysymykseltä: mutta voisiko joku kuvailla minulle tarkkaan supistuksen tunteen...?? Olisin iki, iki, iki onnellinen jos saisin jotain vastausta =)... Ja sorry kun tää voi olla vähän tyhmä kysymys! KIITOKSET ETUKÄTEEN!
Kommentit (4)
eli alussa satakertaa kipeemmät poltot kuin sillon jos sulla on polttoja kuukautisten aikana
ja mulla säteili kipu/poltto tuonne alaselkään myös
ja maha kiristyy kivi kovaksi...
mites muilla? :) aika vaikeetahan tämä on :)
Kun nyt oikein muistelen niin alkoi lievillä vatsakivuilla. Siis sellaisilla vihlovilla, niinkuin kuukautiskivut. Ja sitten Ne voimistuivat ja kolmelta yöllä heräsin siihen kun joku olisi repinyt alavatsaa lonkkien myötäisesti auki. Tämä johtui siitä kun menin kättärille klo 6 niin olin jo kolme senttiä auki. Muuta tunnetta ei ollutkaan kun nuo repivät supistukset kun kohdun suu aukesi. Tietysti oli se ponnistamisen tarve mutta ei siis vatsa kovettunut tai muuta.. Mutta tosiaan kaikilla ei supistukset ole samanlaisia.. Toivottavasti auttoi.
Nyt jännitellään miten toisen kanssa menee.. Onnea synnytykseen.. Kun aika koittaa.
Supistuksen tunne tosiaan vaihtelee äitiltä toiselle.
Ystävättärellä ei ollu etes ponnistusvaiheessa kunnon supistuksia, selkää vain särki ja silti supistuskäyrä teki hurjaa sahausliikettä, eli niitä supistuksia kuitenki oli.
Itellä on taas ollu ihan " oikeita" supistuksia.
Nlan mainostamat " harjoitussupistukset" tekee vatsan pinnan kovaksi ja olon hankalaksi, mutta synnytystä valmistelevat supistukset tuntuu painon tunteena emättimessä ja pusertuu selän puolelta asti. Oikeat supistukset on myös tosi tosi tosi kipeitä.
Kun ensimmäinen ihan oikea synnyttävä supistus tulee, niin sen on joka kerta erottanu edeltäneistä harjoitussupistuksista. On ne vaan ollu niin hurjia " kouraisuja" .
Terkka antoi esikoista oottaessa hauskan keinon erottaa harjoitussupistukset oikeista: Harjsupist " sulkee" emätintä ja oikeat tekee tunteen, että haluaa lavittää jalkoja! :) Perustuu siis siihen, että oikea supistus tuo vauvaa alaspäin painamaan kohdunsuuta, harjsupist ei! :)
Toivottavasti valaisee! :)
kellään kaverilla ei oo ollut just samanlaista tunnetta vaan kaikilla eri. Monet on kertoneet miten tuntee kivun jossain kohdassa, mutta itse en sitä kyennyt erottamaan. Kipuni oli lähinnä sellainen kokovartalo-suonenvetotyyppinen kiristys.Jollain tavalla kuitenkin kovin erilainen kuin esim hermokipu, jonka kykenee palauttamaan mieleen.
Itse en synnytyskipua pysty muistamaan tunteena ollenkaan.
Toivottavasti tästä nyt oli jotain apua!