Jäisitkö työpaikkaasi, jossa huono työilmapiiri
vaikka tilanne olisi sellainen, että paikkakunnallasi ei olisi muita työpaikkoja juurikaan, ikäkin alkaisi tulla vastaan jne. Vai mitä ratkaisuja keksisit tuosta ulospääsyyn?
Kommentit (5)
Olin pitkäänkin ja ilmapiiri meni vain huonommaksi. Vaihdtoin paikkaa, kun sain vakipaikan toisaalta mutta koska se on hyvin samantyyppinen ympäristö, ongelmatkin siellä ovat samat :). Itse tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa mutta ne samat jännitteet ovat havaittavissa tiettyjen ihmisten välillä :/. Että ojasta allikkoon :). Varmaan olisin aiemmasta paikastakin harkinnut vaihtoa aiemmin, jos työilmapiiriongelmat olisivat henkilökohtaisesti koskettaneet minua.
Olen itse työpaikassa, jossa oli ennen todella huono ilmapiiri. Yksi osastomme työntekijöistä lähti määräaikaisuutensa päätyttyä reilu vuosi sitten ja sen jälkeen ryhmähenki on vain parantunut.
Nykyään meillä on kiva, rento fiilis ja kaikki auttavat toisiaan. Ennen kyräiltiin ja linnoittauduttiin omien töiden taakse. Tämä lähtenyt työntekijä oli sellainen myrkynkeittäjä, kateellinen marttyyri, että muidenkin motivaatio oli jatkuvasti hakusessa.
Se voi olla siis yhdestä ihmisestä kiinni. Kannattaa katsoa päivittäin peiliin ja tarkistaa, ettei oma naama ole se happamin.
on todella huono työilmapiiri, mutta en uskalla irtisanoutuakaan koska alallani on todella heikko työtilanne. Avoimia työpaikkoja ei juurikaan ole (muutama tulee vuosittain koko kaupungissa) ja jokaista paikkaa hakee vähintään 200 hyvää ja pätevää hakijaa.
Siispä jatkan hampaat irvessä >:( ja haen jokaista avointa työpaikkaa.
Tämän jätän vasta kun on uusi työ- tai opiskelupaikka. Saatan vaihtaa alaakin, vaikka ikää yli 40v. Ja huono ilmapiiri johtuu toistuvista yt-neuvotteluista eikä yksittäisistä ihmisistä.
jos vaihtoehto on olla töissä, vaikkakin huonossa ilmapiirissä.
Voisin etsiä uutta paikkaa ja vaihtaa jonnekin muualle. Tai miettiä muuttoa sellaiselle paikkakunnalle, jossa töitä on enemmän. Tai miettiä, miten ilmapiiriin voisi vaikuttaa. Jos pomo ei ole syypää huonoon ilmapiiriin, puhuisin asiasta hänelle. Tai työterveyshuoltoon.