Naapurin rouva loukkaantui mulle
8-v tyttärensä oli meillä leikkimässä mun 7-vuotiaan tytön kanssa. Ihan oli kutsumatta tullut kylään, mutta en viitsinyt poiskaan lähettää, kun on kuitenkin oman tyttäreni hyvä kaveri. No, käväisin sitten kaupassa, olin pois max 30 minuuttia, koska tiedän että oma tyttäreni ja 5-v pikkusisko hyvin pärjäävät keskenään kotona sen aikaa. En sitten tullut ajatelleeksi että tää 8-v ei vielä saa olla yksin kotona hetkeäkään, vaikka on kyllä minun mielestäni todella fiksun ja reippaan oloinen tyttö. Ei tätä vierasta tyttöäkään yhtään haitannut jäädä meille hetkeksi ilman aikuista. No, tää tytön äiti sitten suuttui mulle, kun olen jättänyt hänen tyttönsä yksin omaan kotiini, ties mitä ois voinut kuulemma sattua... Mun ois siis pitänyt lähettää tyttö kotiinsa tai kotipihaan... eikä jättää omaan kotiini. Mutta mistä oisin voinut arvata että noinkin ison (tokaluokkalaisen) tytön suhteen ollaan noin tarkkoja...
Teinko väärin ja olenko ihan paska kasvattaja?
Kommentit (8)
turhasta on suuttunut. tuon ikäiset osaa kyllä olla hetken yksinään ja etenkin kun on kavereita ettei ihan yksin ole. ja jos vielä on naapurin tyttö niin nopeasti pääsee kotiin jos alkaa siltä tuntumaan.
yksin ei opi olemaan jollei yksin jätetä. mitenkä sitten kun tuosta vielä kasvaa? äiti juoksee kaupungilla korttelin päässä perässä vahtimassa?
anna sen naapurin vaan olla ja ole iloinen kasvattaessasi itsenäisiä ihmisiä :)
että hän oli lähettänyt lapsensa sinulle hoidettavaksi eikä lapsesi kanssa leikkimään.
että hän oli lähettänyt lapsensa sinulle hoidettavaksi eikä lapsesi kanssa leikkimään.
Teilläpäinkö on tapana että kaverit vain lompsii sisään ihan omin päin?
ilman aikuisen valvontaakin hetken, naapurin tyttö oli tullut kylään kutsumatta joten eihän teillä mitään kutsuja ollutkaan, joten mielestäni rouva naapurista ylireagoi
Ellei saa, niin tyttö vaan pihalle ja sanot, että minun on mentävä kauppaan.
Eli sinä olisit voinut kysyä asiaa naapurilta.
Ymmärrän, että et kysynyt, koska 8v. kyllä osaa olla yksin.
On meilläkin täällä naapureita, jotka ei jätä 8v. yksin.
Mulla 7v. ja 4kk vanha poika ja on ollut tunnin verran yksin kotona, kun käyn kaupassa.
Meillä ei naapureiden lapset saa estää mun arkea.
kyllä mun tokaluokkalainen viime vuonna oli hyvin usein kaverinsa kanssa meillä kahdestaan.
Hysteerikko mamma tai tytössä on jotain vikaa. Ymmärtäisin, jos kyse olisi 5-vuotiaista, joita harvempi haluaa jättää yksin. Mutta nyt on kyse 8-vuotiaasta, joka voi mainiosti jäädä hetkeksi yksin ja voihan tuo kirmata kotiinsa, jos alkaa pelottamaan.