Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varmistutte, että lapsi todella on koulussa/tullut kotiin?

Vierailija
14.08.2011 |

Joo, kännykällä mutta voihan lapsi sanoa esim tulleensa kotiin vaikka on jossain muualla. Kouluun jos ei mene, niin siltähän ollaan yhteydessä kotiin.

Pitäiskö hommata ns "kotipuhelin" josta soittaa kun tulee koulusta? Entäs ne aamut, miten te toimitte että lapsi oikeati lähteen oikeilla varusteilla ja kaikilla avaimilla, kännykällä kouluun ajoissa? Entä miten varmistutte, että lapsi oikeasti on tullut perille kouluun?

Meillä siis poika rupeaa nyt kulkemaan yksin kouluun ja kotiin. Menossa siis tokalle nyt.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työhuoneeni on koulun vieressä, joten kulkee sitä kautta leikkipuistoon.

Kyllä ne tokalla ainakin meidän koulussa laittoi viestiä vanhemmille (Wilman kautta), jos ei lasta kuulunut kouluun ja ope tiesi lapsen kulkevan julkisilla.

Vierailija
2/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luottanut lapsiini sen verran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos soitan lapselleni, niin luotan siihen, että hän puhuu totta. Ei ole ollut tapana valehdella. Meidän poika ei vielä lähde yksin kotoa, mutta laittaisimme kaiken illalla valmiiksi ja aamulla sitten vaan ottaisi sovitut tavarat mukaan.

Vierailija
4/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tokaluokkalainen menee kouluun. Aika ongelmatapaus jos tuon ikäisenä lintsaa. Eikä siitä tarvitse lapselle soitella. Pitää luottaa.

Meillä lapsi ilmottaa jos menee koulusta kaverille tms. Jos tulee kotiin ei ilmota. En halua että laspsi jatkuvasti muutenkaan kännykässä kiinni.

Pitää vaan luottaa ja kyllä koulusta soitetaan jos jotain kummaa.

Vierailija
5/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luottanut lapsiini sen verran...

Jos opettaja ei saa ilmoitusta siitä, että lapsi on poissa aiheellisesta syystä, on soittanut. Se oli ennen Vilmaa, ja toimii edelleen varsinkin jos oppilas katoaa omille teilleen kesken päivän.

Vierailija
6/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tiedon saa aina aikaisintaan iltapäivällä reissarin mukana.

Jos lapsi menee klo 8 kouluun niin joka toinen viikko voi kulkea samalla bussilla minun kanssani mutta joka toinen viikko lähden jo klo 7 bussilla, eli poika olisi koulussa jo noin 7.20 eli turhan aikaisin. Ja jos mies veisi joka toinen viikko tarkoittaa se sitä, että iltapäivällä taas joutuu olemaan pidempään yksin kotona koska mies joutuu silloin lähtemään myöhemmin töihin. Itselläni ei ole joustavuutta työajoissa.

ap

Vierailija
7/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsi kotona vaiko esimerkiksi leikkipuistossa...

Ja ainahan sinne himaan voi laittaa johonkin tiettyyn paikkaan jotakin, käskeä lapsen hakea ja jos ei pysty, on ilmeistä ettei kotona ole.

Vierailija
8/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tiedon saa aina aikaisintaan iltapäivällä reissarin mukana.

Jos lapsi menee klo 8 kouluun niin joka toinen viikko voi kulkea samalla bussilla minun kanssani mutta joka toinen viikko lähden jo klo 7 bussilla, eli poika olisi koulussa jo noin 7.20 eli turhan aikaisin. Ja jos mies veisi joka toinen viikko tarkoittaa se sitä, että iltapäivällä taas joutuu olemaan pidempään yksin kotona koska mies joutuu silloin lähtemään myöhemmin töihin. Itselläni ei ole joustavuutta työajoissa.

ap

Ja jos hän ei sinne ilmesty, niin ei kai opettaja voi sitä viestiä reissariinkaan laittaa... Ja kyllä mä nyt luulen, että jos lapsi ilman ilmoitusta on pois, niin opettajan tehtäviin kuuluu soittaa vanhemmille, mikäli sitä Wilmaa ei ole.

Vierailija
9/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sinä myöhemmin töihin, mies vastaavasti aikaisemmin kotiin.

Vierailija
10/10 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis lähtökohtaisesti ajattele että he lintsaisivat tai että he eivät löytäisi kouluunsa.

Tavarat katsotaan pienimmälle kun hän lähtee, isommat osaavat pakata laukkunsa itse.

Ei siis soiteta opettajan kännykkään kesken tunnin ja kysytä että onko se meidän piltti tullut kouluun :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi