Käsityöt + niskaongelmat :(
Rakastan käsitöitä ja mieluiten istuisin aina virkkaus tai neule käsissäni.
Mutta kun tähän yhdistää kroonisen tension neckin (ei ole käsitöistä alunperin lähtöisin, vaan skolioosista ja nikamansiirtymästä) ja migreenin niin eipä ole kiva :-(
Miten te muut käsityöihmiset ratkaisette ongelman? Luulisin, että neulominen/virkkaus rasittaa kenen tahansa niskaa? Neulotteko vain ja kärsitte vai oletteko lopettaneet rakkaan harrastuksen? Teettekö koko ajan niskajumppaa neulomisen keskenkin? Ajatuskin syksyn sateisista illoista ilman lankojen ihanaa houkuttavaa maailmaa tuntuu synkeältä.
Kommentit (6)
vain se että pidän pieniä taukoja neulomisen yhteydessä. Ja pyörittelen hartioita ja venyttelen niskoja neulomisen välissä.
Ja se että en voi neuloa sohvalla vaan nojatuolissa jossa istuma-asento on ergonomisempi.
Ja muutenkin istuma-asennon pitää olla sellainen että jalat on molemmat maassa ja hartiat mahdollisimman rentoina.
Toivottavasti löydät itsellesi jonkun ratkaisun ongelmaan jotta ei tarvitse ihanaa harrastusta lopettaa :)
Hartioita liikuttava säännöllinen liikunta auttaa hieman (mulla Bodycombat), mutta ei estä sitä että hartiat huutaa hoosiannaa jo hetken neulomisen jälkeen. Mulla jäänyt koko neulominen hartiakipujen takia :(
mulla odottaa mm. puolivalmis villasukka (sukan pari jo valmis) kaapissa kun hartiat pätkähtää jumiin heti 2 neulotun kerroksen jälkeen :( Täytyy yrittää aloittaa tehovenyttelyt ja jumppaukset, että saisi sukat jalkaan ennen talvea.
Oon kuvitellut, että tämä on vaan mun ongelma ja kudon jotenkin hassussa asennossa, mutta näköjään on muitakin kohtalotovereita.
Niskahieronta. Joskus vain muutama krs yhtenä pvnä.
ylipaino pois ja jumppaa lisää, oikeaa jumppaa joka päivä
Rakastan kutomista, mutta niskat ei. Lisäksi jännetuppi kipeytyy ajan myötä. Siltikin olen sinnikkäästi kutonut, välillä venytellyt ja jumpannut ja käynyt hierojalla. Paras apu on löytynyt kuitenkin sauvakävelystä. Se auttaa oikeasti.
Syksyn tullessa on taas niskat koetuksella, kun kaupat pursuaa ihania uusia lankoja. Toivottavasti pystyt jatkamaan mukavaa harrastustasi. :)