Milloin keitit viimeksi hellalla puuroa?
Kommentit (30)
Tänään mies keitti kaurapuuroa, taaperolle pitää olla puuro ja me muutkin syödään siinä samalla. mikrossa keitän aina välillä, tais olla toissailtana kun keitin taaperon iltapuuron.
Minun vuoroni alkaa tiistaina, kun esikoinen lähtee kouluun. Aamut ovat minun hommia :) Kuopus syö aamiaisen edelleen päiväkodissa. Aina hellalla, mikroa meillä ei ole.
Mikrossa silloin kun teen yhden annoksen.
En tee koskaan mikrossa puuroa (olen tehnyt elämäni aikana ehkä 3 kertaa, ikää 25), eli puuro tehdään aina hellalla kun sitä tehdään. Kesäaikaan en tee puuroa, kun ei tee mieli kuumaa muutenkaan.
Olen pari kertaa tehnyt sitä mikrolla töissä, en pidä. Teen nykyään ihan luomukaurasta pitkään ja hitaasti, hyvää.
keitin hellalla: meilla on induktio, menee aarimmaisen nopeasti. Mikroa emme omista koska emme puuroa lukuunottamatta keksineet sille mitaan kayttotarkoitusta (muiden ruokien koostumus muuttuu epamiellyttavan kumiseksi mikrossa). Mikrolla olen laittanut viimeksi n. 2 kk sitten vieraillessani vanhempieni luona.
just parhaillaan puuroa hellalla. Tosin meillä tehdään aina niin, että vesi keitetään kattilassa, kattila otetaan pois hellalta, veteen lisätään ryynit ja annetaan niiden turvota. Mä en tykkää sellaisesta keitellystä tai haudutetusta kaurapuurosta, se on semmoista liisteriä.
Mikrossa en keitä koskaan. Talvella puuro keitetään puuhellalla, koska se sytytetään aina ensimmäiseksi aamulla.
Sitä ennen eilen. Ja toissapäivänä. Ja sitä edellisenä päivänä.
Mikrossa? Öh, ehkä 2v sitten. Ehkä.
En muista