Karppaajat kuin uskonlahkolaisia:
Kommentit (3)
Olen karpannut vasta viikon, paino on tippunut n. 700g ja olo on hyvä. En tuputa enkä tule tuputtamaan myöhemminkään ruokavaliotani muille.Ihan oma on asiani.
Miehen kanssa päätimme aloittaa tämän ruokavalion, hän pudotti painoaan pari vuotta sitten tällä n. 20 kg mutta ajauduttuaan hiilarien syöjäksi pikkuhiljaa, paino palasi.
Eli me emme syö perunaa, riisiä ,pastaa tai leipää.
Ei ruokavalio ole vain lihan syömistä; kasviksia syömme nyt enemmän ja monipuolisemmin kuin aiemmin.esim eilen tein juuri kasvisvoittoista jauhelihalaatikkoa kesäkurpitsasta ja hyvää oli!
syön marjoja kohtuudella, eikä ruisleipäkään poissuljettu ole. ja uusi Karppinen-leipä on tosi hyvää!
Eli täysin hiilariton ei ruokavaliomme ole.
Mulla ongelma oli aiemmin makeanhimo, mitä en ainakaan tällä viikolla en ole vielä potenut.
Jos minä kirjoitan tänne että neekeri on neekeri, vaikka voissa paistaisi ja että ne ei tee töitä, nousisi kamala älämölö. Jos joku kirjoittaa muka-asiantuntevasti että karppaaja syö älyttömästi lihaa ja liian vähän kasviksia, sille nyökytellään.
Toki jokaisessa porukassa on näitä, jotka mättävät mitä vaan ja kutsuvat sitä sellaiseksi, mitä se ei todellakaan ole. Esim. "mä oon oikeesti kasvissyöjä mutta syön myös valkoista lihaa" ei ole minkään määritelmän mukaan KASVISsyöjä.
Karppauksessa on ideana syödä proteiinia (huom! ei siis lihaa!) ainakin 1g per painokilo. SUURIN OSA ENERGIASTA OTETAAN RASVASTA. Hiilarit, suuntauksesta riippumatta, yleensä alle 100g/pvä.
Lisäksi karppaajille ei riitä se, että he itse toteuttavat ruokavaliotaan vaan hehän yrittävät käännyttää muitakin karppaajiksi.
Fakta kuitenkin on, että karppauksen pitkäaikaisista vaikutuksista elimistöön ei tiedetä oikein mitään, muuta kuin siis ne runsaan lihansyönnin mukanaan tuomat ongelmat, syöpä, ylipaino ja diabetes.
Runsaasti kasviksia, kasviproteiinia, kalaa, hyvälaatuisia hiilareita ja kasvisrasvoja syömällä pysyy taatusti hoikkana ja nainen elää 15 vuotta pidempään. Tämä on satatsiljoonaa kertaa tutkittu asia.
Kukaan ei myöskään ole vielä kumonnut sitä faktaa, että syömällä vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu.