Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rv 35+5 ja kipeät supistukset. Joko synnyttämään?

Vierailija
13.08.2011 |

odotan toista lasta, esikoinen syntyi rv 38+6. Koko tämän viikon supistellut iltaisin ja öisin kivuttomasti. Viime yönä alkoi epäsäännölliset kipeät supistukset, jatkuen tänään päivällä. Nyt ollut kivutonta noin 1,5h ajan. Limatulppaa irtosi hiukan kaksi viikkoa sitten.

Jokohan täs pian päästään synnyttämään?? jännittää...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kipeitä supistuksia ajoittaisesti rv34 lähtien, mutta vauva syntyi 39+4.

Vierailija
2/8 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et synnytä ennenaikaista lasta! Vaikka synnytys menisikin hyvin, lapsi voi tarvita monta päivää tehohoitoa, pahimmassa tapauksessa kehittää RDS:n ja aloittaa elämänsä hengityskoneessa. Toivottavasti synnytät kunnon sairaalassa etkä missään perhekeskeisen kätilövetoisessa korvessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voit piakkoin synnyttää ;) Mulla on joka raskaudessa supistellut todella kipeästi jostain rv 30 asti, silti lapset on syntyneet "vasta" 39+6, 37+2, 36+0 ja 39+2. Mutta koska sullakin on esikoinen syntynyt noin paljon ennen laskettua, voi olla että sulla on lyhyempi kantoaika ja lapset pääsääntöisesti syntyy ennen laskettua (niinkuin mullakin).

No, ethän voi oikein muuta kuin odottaa ja katsoa mitä tuleman pitää, itse kävisin jossain vaiheessa tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen ettei tule yllärikotisynnytystä.

Vierailija
4/8 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko miten hirvee helpotus tän ketju löytäminen oli.

Eli olen ihmetellyt mitä ne ennakoivat supistukset on, miltä niiden pitäisi tuntua jne... Eilen illalla tuo maha meni sitten tunniksi ihan kivikovaksi ja alavatsa tuntui ahdistavan kipeältä, ei kuitenkaan mitenkään sietämättömältä.

Luin sitten jostain, että niiden keskimääräinen pituus on 30s! Mutta monet ovat täällä kertoneet, että kestää paljon kauemmin ja jopa viikkoja. Olen rv34 ja keskiviikkona olisi neuvola aika. Nyt kaikki on tietenkin ihan normaalisti taas, mutta ilmeisesti nuo pidemmät supistelutkin on ihan tavallisia? Tottakai otan yhteyttä lääkäriin, jos tarvetta esiintyy, mutta nyt eilisestä taisin varmaan hieman turhaan huolestua?

Vierailija
5/8 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko miten hirvee helpotus tän ketju löytäminen oli. Eli olen ihmetellyt mitä ne ennakoivat supistukset on, miltä niiden pitäisi tuntua jne... Eilen illalla tuo maha meni sitten tunniksi ihan kivikovaksi ja alavatsa tuntui ahdistavan kipeältä, ei kuitenkaan mitenkään sietämättömältä. Luin sitten jostain, että niiden keskimääräinen pituus on 30s! Mutta monet ovat täällä kertoneet, että kestää paljon kauemmin ja jopa viikkoja. Olen rv34 ja keskiviikkona olisi neuvola aika. Nyt kaikki on tietenkin ihan normaalisti taas, mutta ilmeisesti nuo pidemmät supistelutkin on ihan tavallisia? Tottakai otan yhteyttä lääkäriin, jos tarvetta esiintyy, mutta nyt eilisestä taisin varmaan hieman turhaan huolestua?

supistus ole normaalia ja todellakin pitää tarkistuttaa tilanne. Supistusten kesto on just tuollainen alle minuutti, ei pidempään. Niitä voi sitten tietenkin tulla tiheästi tai pari päivässä.

kutonen

Vierailija
6/8 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vk 35+4 syntynyt poitsu, joka ei joutumut olemaan päivääkään lastenosastolla/tehohoidossa.

Kolme vrk oli valohoidossa, mutta silloinkin sai olla vierihoidossa ja sokereita seurattiin alussa.

Imetys alkoi vasta sujumaan pari kuukautisena, joten olen joutunut pumppaamaan maidon pulloon.

Muuten ei mitään muuta ongelmaa. Mulla ei ollu mitään ennakoivia supistuksia tms. vaan vedet menivät yllättäen vuorokautta ennen synnytystä.

Toivottavasti et synnytä ennenaikaista lasta! Vaikka synnytys menisikin hyvin, lapsi voi tarvita monta päivää tehohoitoa, pahimmassa tapauksessa kehittää RDS:n ja aloittaa elämänsä hengityskoneessa. Toivottavasti synnytät kunnon sairaalassa etkä missään perhekeskeisen kätilövetoisessa korvessa.

Vierailija
7/8 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla tuo noilla viikoilla on jo huomattavan epatodennakoista (vaikka kaikki on toki mahdollista, jopa taysiaikaisella = 37+0 vk vauvalla). Vaikka olisi ennenaikaisuuden uhkakin niin synnytysta ei koskaan estella kun rv 35+0 on taynna. Turha pelotella ap:ta.

Vierailija
8/8 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei synnytys vielä ala, koska vauvan pitäis vielä kehittyä.... Mutta minkäs sille mahtaa jos alkaa.

Mulla oli muistaakseni rv. 32 kipeitä, säännöllisiä supistuksia yhden yön ajan, kun olimme harrastaneet seksiä. onneksi meni ohi, mutta luulin jo että nyt tuli lähtö, ja pelotti vauvan puolesta. napakoita supistuksia on ollut välillä, muttei säännöllisiä kuten tuona yönä.

vauva syntyi onneksi vasta kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, pieni mutta pirteä tapaus!