Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko moukka jos en osta lahjaa tuttavan 3. lapseksi syntyneelle vauvalle?

Vierailija
13.08.2011 |

Kun tuttavani tapaan pitkästä aikaa, lahjoa pitäisi ilmeisesti myös kaksi isompaa lasta vai kuinka?

Vauva nyt 3kk, lähetin onnittelutekstarin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että meidän 3. vauva ei merkannut syntyessään paljoa kellekään yhtään mitään, ei suvulle eikä tuttaville. Harva kävi katsomassa, vielä harvempi osti lahjaa.

Kolmonen on jo "liian mones" lapsi perheeseen, paitsi tietenkin vanhempien mielestä.

Nyt kun kuopus on 3-vuotias ja on aivan hurmaava touhupetteri, hän merkitsee ihan eri tavalla noille vauvan tulon unohtaneilekin.

ap:lle: kyllä vauvalle pitää joku tervetuliaislahja laittaa. Isoille ei tarvitse.

Vierailija
2/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, et turha enää ootella ees onnitteluja :) kaikki varmaan pitää meitä ihan hulluina.

Mut jos joku nyt erehtyy vauvaa lahjomaan, niin ei tartte ostaa neljälle isommalle lahjoja.

Saattas ainakin noi 21, 19 ja 15 vuotiaat hölmistyä :D 8 vuotiaskaan ei varmaan odota itelleen mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan pieni lahja.Isommat ei tarvitse mitään. Kyllä vanhemmat loukkaantuu jos vauvaa ei muisteta mitenkään,yhtä tärkeä hän on kuin aikaisemmatkin.

Vierailija
4/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vauvalahja niin etteivät isommat lapset huomaa, jos et halua heille mitään antaa. Tai heille vaikka kivat tarra-arkit tai jotain ihan pientä.

Vierailija
5/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme saaneet kaikilta kylään tulleilta mitään, varsinkin jos tulivat kun vauva oli jo isompi. Siis toivat meille jotain esim kukkia, kahvipaketin tms, mutta eivät tuoneet vauvalle mitään.

Vierailija
6/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isommille tarvitse viedä mielestäni, tai sitten jotain tuollaista pikkuruista kuten tarra-arkit tmv.

Minua oikeasti suretti (höyryissäni :D), kun kolmannen synnyttyä ei tullut onnittelukortteja paljoa yhtään, vaikka esikoisen ja keskimmäisenkin synnyttyä niitä sateli postiluukusta :(.

Vierailija
7/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moukka olet jos et huomioi uutta vauvaa mitenkään.

Minä nimenomaan toivon etteivät vauvaa katsomaan tulleet vieraat kuvittele että meidän muut lapset pitäisi lahjoa siinä samalla. Miksi pitäisi?

Vierailija
8/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin perheellä on varmaankin vauvojen vaatteita ihan tarpeeksi. Vauvatavaraa (leluja yms) on taatusti tarpeeksi. Vie (äidille) kukkakimppu.

Vierailija
9/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä varmasti veisin jonkun lahjan, ja isommille sisaruksille kans jotain pientä.

Vierailija
10/10 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä miksi toisen ilahduttaminen on sinulle noin vaikeaa. Miksi rinnastat lahjan antamisen ja lahjomisen - ostatko muutenkin kiintymystä ja muuta tavaroilla, eli lahjuksilla? Kumpi on sinulle lahjassa oleelliisinta, sen ostaminen vai antaminen?

Kun et ilmeisesti halua antaa tuttavallesi lahjaa, niin älä anna. Silloin olet ainakin vilpitön ja toimit luonteesi mukaisesti.

En ihan tajua viestin loppua. Miksi vanhemmille lapsille pitää antaa lahja siksi, että pikkuvauva saa? Jos heille jotakin haluaa antaa, niin huomiota ja läsnäoloa (kun vanhemmat ovat kiinni vauvassa).

Tai miksei vain antaa tuttavalle lahjaa ja jättää kaikki lapset tilanteen ulkopuolelle? Onko kaunis kukkakimppu täysin ylivoimainen suoritus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi