Olen kiinnostunut uskonasioista.. mihin voisin mennä?
Olen aina omalla tavallani uskonut Jumalaan, mutta kukaan ei sitä tiedä.. en kuulu mihinkään lahkoon tmv. Lapsena kävin paljon seuroissa ja kirkossa isovanhempieni kanssa.
Nyt, päälle kolmikymppisenä, elämää nähneenä, minulle on tullut tarve etsiä oikeaa uskoa, tai miten sen nyt sanoisikaan. En ole mikään kiihkoilija eikä mitään sellaista, mutta kaipaisin jotain yhteisöä, uskonsisaria, ystäviä.
Minne voisin mennä? Ja miten "tullaan uskoon" ja mitä minulta sen jälkeen odotetaan?
Kommentit (13)
jos et halua kiihkoilua ja helluntaiseurakunta on siten vähän elävämpää...ne ottaa tän jutun tosissaan. Mä käyn jälkimmäisessa ja saan sieltä niiin paljon mutta ymmärrän kyllä luterilaista tsaisuuttakin..molemmissa on ihan oikeita uskovia....ja niitä muita. siunausta elämääsi
Sieltä voisi löytää samassa tilanteessa olevia uusia ystäviäkin hyvällä tuurilla.
Missäpäin asut? Mäkin tahtoisin, mutta ei ole rohkeutta mennä yksin vielä.
jos et halua kiihkoilua ja helluntaiseurakunta on siten vähän elävämpää...ne ottaa tän jutun tosissaan. Mä käyn jälkimmäisessa ja saan sieltä niiin paljon mutta ymmärrän kyllä luterilaista tsaisuuttakin..molemmissa on ihan oikeita uskovia....ja niitä muita. siunausta elämääsi
Oletko yh?
Hieno homma, että uskonasiat ovat tulleet sinulle nyt ajankohtaisiksi ja puhutteleviksi asioiksi! Kehoitan sinua menemään rohkeasti mukaan oman kotikuntasi seurakunnan tapahtumiin ja tilaisuuksiin, jossa saisit lisää evästä uskonkysymysten pohdintaan.
Katselen telkusta ja kuuntelen radiosta ja lähellä olisi seurakunta, mutta mitä tapahtuu, jos menen uutena ovesta sisään?
Kertokaa jotkut, jotka olette niin tehneet??
Ensisijaisesti usko on sinun ja Jumalan välinen asia, se ei tarkoita välttämättä, että sen alkuun tarvitset toisia ihmisiä tai miten tämän nyt sanoisin... toki uskonsisaret- ja veljet ovat tärkeitä, mutta tärkeintä on se, että haluat olla Jumalan lähellä, ottaa Jeesuksen sydämeesi henkilökohtaiseksi Vapahtajaksesi. Aloita Raamatun lukemisella ja rukoilemalla johdatusta. Luota siihen, että Hän johdattaa sinua.
Voiko sinulle kirjoittaa yksityisesti?
Katselen telkusta ja kuuntelen radiosta ja lähellä olisi seurakunta, mutta mitä tapahtuu, jos menen uutena ovesta sisään?
Kertokaa jotkut, jotka olette niin tehneet??
Muutamat toivottivat tervetulleeksi ja kun lähdin sanoivat että tervetuloa toistekin ja siunausta.
sori.
ja en oo yh mutta kyllä meidän seurakunnassa on paljon yksinhuoltajia ja muistan kyllä kun aloin käysä niin ihan yksin menin ja aika nopeesti tutustuu ihmisiin jos ´vaan haluaa. suosittelen rohkeutta vaan. ne on ihan tavallisia tallaajia kuitenkin.
sun ja Jumalan välinen juttu, mutta Jumala on luonut ihmisen niin että se kaipaa ympärilleen ihmisiä... Henkilökohtanen ratkasu on tietty tehtävä Jumalan puoleen mutta ei kannata jäädä yksin kyykkiin kotiin..seurakunnassa tyypit on tehnyt saman ratkasun ja on hyvä olla ja plvoa yhdessä elävää Jumalaa
Kun löytää elävän uskon, ei siinä tarvitse muuta kuin uskoa anteeksi ja elää päivä kerrallaan niin kuin lapsi. Eikä sinulta sen jälkeen odoteta mitään. Jos et ole mikään kiihkoilija, niin suosittelen Rauhanyhdistyksen seurojen kuuntelemista tai seuroihin menemistä. Seuroja voi kuunnella sunnuntaisin myös netistä. Uskon kautta saa itselleen ikäänkuin ison perheen :)
Jos haluat löytää elävän uskon, saada synnit anteeksi ja rauhan omalle tunnollesi niin etsi lähin esikoislestadiolaisten rukoushuone. Seurat on sunnuntaisin.
Ensinnäkin sun pitää lukea raamattua, lue hitaasti yritä ymmärtää lukemasi. Jos luet nopeesti, ei siitä jää mitään mieleen. Et välttämättä tarvitse ketään ihmistä ympärillesi jos vain luet raamattua. Jos haluat mennä seurakunnan tilaisuuteen, senkun meet, ei siellä tulla heti kyseleen että kuka sä oot. Voi olla että kukaan ei puhu sulle mitään, jos et itse aloita keskustelua. Aika harvoin siellä kukaan tulee tosta vaan pölisemään, paitsi jos meet kahvitilaisuuteen tilaisuuden jälkeen.Uskoon tullaan siten että päätät antaa elämäsi Jeesukselle ja sanot että anna mun synnit anteeksi ja tule mun sydämeen ja tahdon seurata sinua. Ei siinä muuta tarvi. Elämä lähtee eri suuntaan sen jälkeen kuin itsestään.
Netissä on paljon foorumeita, joissa keskustellaan uskonasioista.