Keskenmeno? Vai vieläkö voi olla toivoa?
Olen raskausviikolla 7. Varhaisultrassa pari päivää sitten kaikki oli hyvin ja syke näkyi. Nyt kuitenkin viimeisen vuorokauden ajan tuli todella niukkaa ruskeaa verituhrua. Lähinnä pyyhkiessä.
Äsken vuoto muuttui vaalean punaiseksi, selvästi veriseksi. Seassa jotain vaaleita pienen pieniä hitusia (ei hyytymiä), ikäänkuin limakalvoa.
Uskoni ei enää riitä, tulkitsin jo keskenmenoksi. Kohta varmaan hulahtaa isommin. Jostain tulee kuitenkin ajatus, että entäs jos siellä onkin alkiolla kaikki hyvin...Voiko enää olla toivoa, kun vuotokin muuttui ihan punaiseksi..?
Kommentit (13)
mutta ei se välttämättä keskenmeno ole. Verta voi tulla joskus paljonkin ilman mitään näkyvää syytä. Mutta yleensä se on kyllä merkki keskenmenosta. Sinuna varaisin ajan gynelle vaikka heti maanantaiksi että ultraisivat ja katsoisivat tilanteen.
Minulla on ultra alkuviikolle varattuna. Sinne ei ole hirveää kiirettä ellei tule komplikaatiota. Näkeehän tässä mihin muuttuu.
Tosin olen jo varma keskenmenosta..Voi itku.
Jokaisessa (3) raskaudessa. Nyt olen viikolla 16 ja tässä raskaudessa on vuotanut myös, ensin ruskeaa vuotoa joka muuttui kirkkaaksi veriseksi ja sitä tuli paljon. Varmaan joskus viikolla 8. Ultrassa kävin ja kaikki oli kuitenkin hyvin, syytä verenvuodolle ei löytynyt. Se jatkui vielä niukkana muutaman päivän kunnes loppui kokonaan. Toivottavasti sinullakin on kaikki hyvin.
Voi kuinka ihanaa kuulla, että joillekin on käynyt noinkin hyvin!! :)
Tosin minulla ei ensimmäisessä raskaudessa ollut minkäänlaisia vuotoja.
Ihmetystä herättää nuo vaaleat hituset joita punaisen vuodon seassa oli...!? Ne tosiaan näyttää limakalvolta, mutta ei sellaista isoa klönttiä, vaan tosiaan murusia, ihan vaaleita.
on tullut verta kuin pässin kurkusta.
Ekassa viikolla 10 ja tokassa viikolla 16.
Molemmilla kerroilla jouduin sairaalaan.
Ultrissa kuitenkin kaikki hyvin ja 2 tervettä lasta ;-)
Nyt kolmannessa ei ole toistaiseksi vuotoja ollut.
Olikohan viikko n.12, ihan valumalla tuli, illan ja yön. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään. Nyt kaikki ok ja viikolla 30 mennään.
Mulla johtui ehkä siitä että oli ollut mahdollisesti kaksosraskauden mahdollisuus, ekassa ultrassa näkyi toinenkin sikiöpussi mutta ei alkiota, eli se oli kai sieltä irronnut.
Soita vaikka aamulla synnärille päivystykseen, niin pääset ultraan, mut ainakin otettiin saman tien, vaikka eihän siinä mitään olisi ollut tehtävissä jos kesken on mennäkseen. Mutta saatpahan tiedon ainakin.
Toivottavasti kaikki on hyvin!
rv:llä 9 ja kesti 8 viikkoa,hematoomasta oli kyse.
sellaista pientä tiputtelua useaan otteeseen viikosta kolme viikolle 14 asti. Raskaus oli kuitenkin ihan täysaikainen ja lapsi terve. Ekassa raskaudessa ei ollu mitään vuotoja.
Näiden välissä oli kuitenkin kaksi keskenmenoa, joten olin minäkin ihan varma ettei tämäkään lapsi maailmaan asti ehdi.
Kannattaa mennä päivystykseen. Eihän sille keskenmenolle tosiaan mitään mahda, mutta saahan ainakin rauhan mielelleen, kun ei tartte enää arvuutella.
Päivitän (ihmettelen) tilannetta...
Yöllä ei mitään, ja nyt aamulla hieman beigen väristä tiputtelua.
Jos tää kerran on keskenmeno niin miks ei vaan voi mennä kerralla. Montahan päivää tätä voi kestää? :/
jos on keskenmeno niin yli viikon voi vuotaa ainakin. Hitaasti voi lisääntyä. Ei se vaan yhtäkkiä tulvahda. Jaksamista sinulle. Voihan kaikki olla hyvinkin. Sinne ultraan vaan.
Mut voihan se olla muutakin vuotoa. Toivotaan parasta