Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suojaosuus ulosotossa? apua

Vierailija
12.08.2011 |

Avioliitossa, 3 lasta, eli suojaosuus olisi 1300e ? miehellä pienet tulot ettei paljon apua velkojen maksussa... kai siis minua koskee tuo 3 lasta huollettavana, vaikka minulla on aviomies eli lasten isä samassa taloudessa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500e ja 1700e nettotulosta voidaan ottaa? 3 lasta

Vierailija
2/5 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä, että mun mies vähän huijaa. Hänellä on 3 lasta, ja ulosotossa, ja tuntuu ettei sille rahaa jää yhtään.. ?? 600 euroa nyt viime tilistä. ??

Paremminhan se jätkä on tienannut ulosotonkin jälkeen kuin minä, vaikka multa ei ole ulosmitattu mitään, meillä on avioehto, jos ei olisi, niin olisivat minunkin tilillä.

No, nyt ollaan virallisesti muutettu eri osoitteisiin, eli hänellä on vain 1 lapsi suojaosanaan.

Käytännössä muuton eri osoitteeseen saan lopultakin sujumaan vasta tulevana viikonloppuna, on ollut ongelmia kantajien saamisessa, on venynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos eroaa ja lapset asuukin vaikka 1 isän luona ja 2 äidin luona, mutta on yheishuoltajuus? tapaa yhtä paljon molempia. Mitenkä suojaosuus katsotaan sitten??

Vierailija
4/5 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se puoliso mitenkään suojaosuuteen liity, joten kolmen lapsen kanssa se suojaosuus on siis tosiaan noin 1300 e.

Vierailija
5/5 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.

- palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus (noin 2600 euroa), ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa

- Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä