Apua! Sähkön tasauslaskusta
Meille tuli tasauslasku ja peffalleni meinasin lentää. Ihan hirveän iso lasku! Miten voikin niin paljon arvio mennä pieleen. Nyt sitten joudutaan perumaan meidän lomaristeily, joka oli jo suunniteltu tehtäväksi noin kuukauden päästä. Lapset pettyy, mutta ei voi mitään.
Toki tiedettiin, että lisää tulee maksettavaa, kun oli kylmä talvi, mutta oli yllätys silti iso. Missä ihmeessä voi säästää sähköä?
No kohta varmaan siirrytään reaaliaikaiseen laskutukseen, ni ei tule ylläreitä.
Kommentit (29)
Tiedoksi sulle,
Siirtomaksu on lähes puolet halvempaa kuin sähkön hinta, kyllä sen summan siihen laskuun tuo sähkön hinta, siirtoyhtiö on eri asia kuin sähkönmyynti yhtiö.
että kaikilla paikkakunnilla ei näin ole. Me maksamme paikalliselle sähköyhtiölle yli sentin enemmän siirrosta, kuin itse sähköstä, jonka olemme pystyneen kilpailuttamaan.
eikä niissä ollut mitään logiikkaa. Asumme kerrostalossa. Sähkönkulutus oli -pienentynyt- vuoden takaisesta, pari sähköä paljon kuluttavaa asiaa oli poistunut asunnosta, ja saimme aivan tolkuttoman ison sähkölaskun.
Soitin sähköfirmaan, ja heidän mukaansa se tasauslasku nyt vaan vaihtelee,
Nyt meille tulee sähkö pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, eli yhtiötä voi tosiaan vaihtaa, kun tuntuu siltä, että sähkölaskut/tasauslaskut menevät yli. Ja myös vaihtaa reaaliaikaiseen laskutukseen, jolloin melko varmasti maksat sen minkä kulutat.
Eri sähköyhtiöillä on eri hinnat sähköissä niin on perusteltua laskuttaa erisummia ja jos on etäluettava mittari on aina automaattisesti se realiaikainen laskutus käytössä, ei etäluettavaa mittaria voi vaihtaa itse luettaviin missä rulla pyörii ja numerot katsotaan.
Missä teillä sulakkeet on? ne on samassa paikassa missä on päävirta katkaisin ja sähkömittari.
Sulakkeet ja pääkatkaisija ovat kyllä sisällä omassa kaapissaan, mutta tuo sähkömittari on eri paikassa ulkona lukitussa kaapissa.
14
koko laskusta. Sähkökatkoksia ei ole koskaan ollut niin sadatellen olen maksanut laskun.
Siirtomaksu on lähes puolet halvempaa kuin sähkön hinta, kyllä sen summan siihen laskuun tuo sähkön hinta, siirtoyhtiö on eri asia kuin sähkönmyynti yhtiö.
että kaikilla paikkakunnilla ei näin ole. Me maksamme paikalliselle sähköyhtiölle yli sentin enemmän siirrosta, kuin itse sähköstä, jonka olemme pystyneen kilpailuttamaan.
Voit sitten kertoa sähkönsiirtoyhtiön, ei tuota kukaan muuten usko.
Sähköä meille siirtää Vattenfall ja sähkö me ostetaan Vantaan energialta.
Siirto maksoi viimesimmässä laskussa 7,87 snt/kWh
Sähkö maksoi viimeisimmässä laskussa 5,6o snt/kWh
Nämä hinnat siis sisältävät perusmaksut ja verot.
Sähköä meille siirtää Vattenfall ja sähkö me ostetaan Vantaan energialta.
Siirto maksoi viimesimmässä laskussa 7,87 snt/kWh
Sähkö maksoi viimeisimmässä laskussa 5,6o snt/kWhNämä hinnat siis sisältävät perusmaksut ja verot.
Nyt kyllä joku vedättää, vattenfall siirtohinta veroluokassa 1 on 5,57c/Kwh.Lue vaikka itse tuosta http://www.vattenfall.fi/fi/file/Verkkopalveluhinnasto_1.1.2011_1660107…
Sähköä meille siirtää Vattenfall ja sähkö me ostetaan Vantaan energialta. Siirto maksoi viimesimmässä laskussa 7,87 snt/kWh Sähkö maksoi viimeisimmässä laskussa 5,6o snt/kWh Nämä hinnat siis sisältävät perusmaksut ja verot.
Nyt kyllä joku vedättää, vattenfall siirtohinta veroluokassa 1 on 5,57c/Kwh.Lue vaikka itse tuosta <a href="http://www.vattenfall.fi/fi/file/Verkkopalveluhinnasto_1.1.2011_1660107…" alt="http://www.vattenfall.fi/fi/file/Verkkopalveluhinnasto_1.1.2011_1660107…">http://www.vattenfall.fi/fi/file/Verkkopalveluhinnasto_1.1.2011_1660107…;
Tässä sulle kuvat laskuista:
sisällä eteisessä. Kaappi on ulkona hakasella suljetussa puisessa lootassa joka on kiinni sähkötolpassa :D