Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hah, olinkin varma että teini valehteli

Vierailija
11.08.2011 |

sai luvan kanssa olla kaverinsa mökillä puoleen yöhön. Soitin 9 aikaan illalla kysyäkseni jotain oikeata asiaa ja tytär hieman sammalsi.

Kotiin tultuaan kysyin onko hän juonut ja ehdottomasti kiisti, ei tietenkään ole eikä kukaan muukaan juonut ja siellä oli vain tyttöjä. Äsken etsin hänen kamerastaan yhteiseltä reisulta oettuja kuvia ja sieltä löytyi kuvia myös tuolta illalta. Pöytä täynnä kaljatölkkejä ja muutama kuva tyttärestäni lattialla ilmiselvästi humalaisen näköisenä.

Ei siinä mitään, pikkuhiljaahan nämä kokeilut alkavat vaikka en niitä hyväksykään mutta sujuvasti valehteli päin naamaa niin että aloin jo itsekin epäillä omia havaintojani joista ensin olin 100% varma.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että jos on ihan liian tiukka, niin teini ei uskalla tulla kotiin / soittaa jos on joku hätä.

Toisaalta ei pitäisi salliakaan.

Vierailija
2/7 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on luottamuksen knassa ollut ongelmia, teini mokaillut muutaman kerran todella rankasti. Toki välillä asiat sujuu niinkuin on sovittukin mutta kerran menetettyä luottamusta vaikea saada takaisin. Eli minulla on koko ajan pieni epäluulo teinin menemisiä kohtaan ja se kismittää häntä aivan suunnattomasti. Siis se että hänen pitää kertoa mihin menee ja kenen kanssa.

Kunpa järki kasvais tuonkin päähän, vois vähän höllätä ohjaksia. Mutta ainakaan en ole sinisilmäinen ja ihan sumutettavissa, osaan aika hyvin päätellä missä milloinkin mennään ja paksun pajunköyden syöttämisen huomaan kyllä.

Toinen ongelma tässä on tyttären kaveri. Hänen piti olla tuolloin äidillään, siis näin kertoi isälleen mutta olikin perheen syrjäisellä kakkosmökillä ja alkoholi kuvioissa. Jos mä kerron isälle asiasta, rikon tyttäreni luottamuksen ja tyttären kaveri aika äkkiä osaa päätellä mistä tieto on tullut hänen isänsä korviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit oottanut kun antaa kuvat sulle.

Toivottavasti jatkossa luottamus pelaa.

Vierailija
4/7 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit oottanut kun antaa kuvat sulle. Toivottavasti jatkossa luottamus pelaa.

Minähän tässä olen törkeästi toiminut =) Tää menee nyt vähän niin että sitä saa mitä tilaa

Vierailija
5/7 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytär mokaillut, ja vaikea luottaa, vaikka olemmekin sopineet, että tytär puhuu totta ja sitten minä yritän hyväksyä sen, vaikken oikein hyväksyisikään. Kertoo kyllä missä on ja kenen kanssa, on sovittu että kertoo ja minä yritän pitää mölyt mahassani, vaikken oikein tykkäisikään.

Ja samoin on ollut tuo tilanne, että tiedän nuorten juovan, mutta kavereiden vanhemmat eivät tiedä, enkä voi tyttären luottamusta pettää.

Olen yrittänyt lähteä siitä, että luotan ja minuun voi luottaa.

Tosi paljon tyttären kaverit tyttären kertoman perusteella valehtelevat vanhemmilleen missä ovat, esim. juuri että on äidillään ja onkin jossain kaverilla tai että on jollain tutulla kaverilla ja onkin sitten ihan jossain muualla. Eikä tämänikäisten perään voi aina soitellakaan ja tarkistaa tilannetta, kyllä he sitten keksivät keinon senkin kiertämiseen.

Joskus oli juuri sellainen tilanne, että kun tytär kertoi minulle totuuden, olisin halunnut häntä kieltää. Tyttären kaveri kertoi äidilleen valheen, jolloin sai jäädä ongelmitta.

Olen yrittänyt luottaa, annan aika paljon vapautta (meillä tytär kyllä jo nyt 17, nämä ongelmat alkoivat n. vuosi sitten), mutta minulle on kerrottava totuus. On kerrottava missä on ja kenen kanssa, on vastattava tekstiviesteihin ja puheluihin. Kun tytär on menossa, tekstailemme säännöllisesti ja tytär tiedottaa tilanteen.

Pyrin todella siihen, että jos jotain sattuu, minulle voi kertoa. Ja että aina voi tulla kotiin.

Vierailija
6/7 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei muutu enää tottelevaiseksi pikkutytöksi, joten joko voit vain hyväksyä/sietää hänen menojaan, tai sitten hän etääntyy sinusta, kun tarpeettoman tiukille vanhemmille joutuu aina valehtelemaan. Your choice.

Vierailija
7/7 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei muutu enää tottelevaiseksi pikkutytöksi, joten joko voit vain hyväksyä/sietää hänen menojaan, tai sitten hän etääntyy sinusta, kun tarpeettoman tiukille vanhemmille joutuu aina valehtelemaan. Your choice.

My choice