Help, mitä teen, olen maksnut laskun väärälle tilille?
Tuli maksumuistutus ja nyt selasin tilitapahtumia, niin huomasin, että olen maksanut sen laskun Elisan tilille. Onko mitään toivoa saada rahoja takaisin ???
Kommentit (14)
jos ottaisit yhteyttä pankkiin ja kyseiseen firmaan?
saamansa summan. Voi kestää kyllä aikansa, koska nyt Elisan reskontrassa ihmetellään jotain summaa, jota eivät saa täsmäämään mihinkään lähetettyyn laskuun.
Nopeutat asiasi hoitoa, kun olet yhteydessä Elisaan ja kerrot summan, miltä tililtä olet maksanut, mille tilille olet maksanut ja milloin olet maksanut. Mikäli et ole itse yhteydessä, voi olla että rahaasi et koskaan sitten edes saa.
ennenku soittaa sinne Elisaan. Sen löydät omasta nettipankista, menet sen maksun kohdalle ja näppäät auki jolloin näet tarkemmat tiedot.
Jatkossa kyllä kannattaa olla tarkempi, koska nyt se yritys jolle sun oli tarkoitus maksaa se lasku, voi vaatia sulta viivästyskorot. Ei nimittäin ole heidän ongelma jos epähuomiossa näpyttelet laskua maksaessa mitä sattuu.
Maksoitko ilman viitenumeroa?
Eiköhän se ole se tilinumero, joka sen maksun saajan määrittelee. Viitenumerolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Maksoitko ilman viitenumeroa?
Eiköhän se ole se tilinumero, joka sen maksun saajan määrittelee. Viitenumerolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Jos tilinumero ei täsmää viitenumeroon ei maksu onnistu! Viitenumero siis sisältää kaikki laskun tiedot, tilinron, summan jne.
toisessa aloitksessa..Käske sen skitson hoitaa jatkossakin sun laskunjenmaksus
pankissa ja siirsivät rahat takaisin tilille kun vastaanottajalla oli onneksi saman pankin tili. Oli joku aivan tuntematon tapaus. Viimeinen numero meni väärin ja se sattui olemaan juuri tarkistusnro eli tuplahuonotuuri.
Mulla ainakin herjaa ihan joka kerta jos viitenumero ja tilinro ei täsmää. Laskun tekijäthän syöttävät pankin järjestelmään ihan kaikki viitenumerot
Jos tilinumero ei täsmää viitenumeroon ei maksu onnistu! Viitenumero siis sisältää kaikki laskun tiedot, tilinron, summan jne.
Maksoitko ilman viitenumeroa?
Eiköhän se ole se tilinumero, joka sen maksun saajan määrittelee. Viitenumerolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Jos tilinumero ei täsmää viitenumeroon ei maksu onnistu! Viitenumero siis sisältää kaikki laskun tiedot, tilinron, summan jne.
Pankkitoimihenkilönä kuitenkin luulisin tietäväni miten homma toimii. Mihin tahansa tilinumeron yhteyteen voi kirjoittaa ihan minkä tahansa viitenumeron. Siis mikäli se vain on kelvollinen viitenumeroksi. Minkä tahansa laskun tai maksun voi maksaa vaikka viitteellä 123 eikä pankkiohjelma siitä herjaa.
Hassuja uskomuksia ihmisillä :D
Maksoitko ilman viitenumeroa?
Eiköhän se ole se tilinumero, joka sen maksun saajan määrittelee. Viitenumerolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Jos tilinumero ei täsmää viitenumeroon ei maksu onnistu! Viitenumero siis sisältää kaikki laskun tiedot, tilinron, summan jne.
Pankkitoimihenkilönä kuitenkin luulisin tietäväni miten homma toimii. Mihin tahansa tilinumeron yhteyteen voi kirjoittaa ihan minkä tahansa viitenumeron. Siis mikäli se vain on kelvollinen viitenumeroksi. Minkä tahansa laskun tai maksun voi maksaa vaikka viitteellä 123 eikä pankkiohjelma siitä herjaa. Hassuja uskomuksia ihmisillä :D
vai miten selität sen, että maksaessani viitteellistä laskua saan aina herjan jos laitan väärän tilinumeron (siis oikean, olemassaolevan mutta vain väärän firman)?
yleinen käytäntö tuntuu olevan "huomioimme seuraavassa laskussa", kun on väärin maksanut.
itse joskus vahingossa maksanut kahteen kertaan jonkun laskun, eipä ne paljoa ole palautellut vaan "huomioimme seuraavassa laskussa"...prkl tais olla viel joku vakuutus(1krt vuodessa)
tollainen tilanne niin luulen kyllä et myötätuntoa riittää ja pulittavat sen takaisin :)
yhteyttä Elisaan. Saat maksun takaisin.